Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

METU – Petri György versadaptációk 2020

Ma már hagyomány a Budapesti Metropolitan Egyetem Animáció mesterszakosainál, hogy órai feladatként oktatónk, Csáki László animációs tervezőművész vezetésével Petri György verseihez készítenek versadaptációkat. Mindez összetett tevékenység, mert a vers elvont műfaját kell átfordítani egy hasonló jellegű vizuális alkotássá, megtartva az eredeti írás hangulatát, de nem szolgaian ragaszkodva hozzá. Ebben a félévben Eszes Fruzsina, Apáthy Szilvia, Tóth Adrienn és Pataki Szandra reflektált Petri György műveire.

Ezek a típusú feladatok – könyvtrailerek, versadaptációk – fontos elemei az Animáció alap- és mesterszak oktatási struktúrájának, hiszen hallgatóink így védett, egyetemi körülmények között tudják éles helyzetben kipróbálni magukat.

Csáki Lászlót arról kérdeztük a projekt kapcsán, hogy miért fontosak az ilyen élesbe hajló feladatok, az alkalmazott animáció, és neki mit ad a hallgatókkal közös munka. 

„Szerintem olyan tervezés feladatot érdemes kiadni, amit Te is szívesen csinálnál és végiggondoltad az összes választási lehetőséget és helyzetet, amibe tervezési és gyártási folyamat során belefuthatsz. Így tudsz Te is rengeteg a közös munkában új információt szerezni és fejlődni a konzultációk során a hallgatókkal együtt. A Petri György versanimációs adaptációk készítése egy ilyen feladat. Nekem fontos, hogy az elkészült animációknak legyen közönsége és szerepe/helye az egyetemen kívül is. Vízionáljunk egy közönséget és Nekik készítsük a filmeket, találjuk ki milyen felületre készül, és milyen funkciót töthet be egy animáció, kinek/kiknek készítjük. Az elsődleges célunk ezzel a feladattal, hogy népszerűsítsük a Petri György életművet, a verseket az animáció adta lehetőségekkel közelebb hozzuk mindenkihez. Azt gondolom, hogy egy gimnazista, lehet, hogy könnyebben vesz elő Petri György verseket, ha azokkal először animációs film formában találkozik, egy hozzá korban közel álló alkotó feldolgozásában, például egy irodalom órán.

Az Animáció mesterszakosok első évének egyik tervezés feladata a Petri vers animáció, amit eddig három évfolyam készített, ezt a feladatot Muhi Klárával (forgatókönyvíró-dramaturg) közösen visszük, Klári dramaturgiai szempontból is segíti a munkánkat. Holló-Leleszi Krisztina gyártásvezető, a hangfelvételek szervezésével és gyártási kérdésekben támogatja az animációk készítését. Nehéz és komplex feladat fogást találni a versen, sőt egyáltalán választani egyet, aztán kidolgozni egy dramaturgiát és egy vizuális világot hozzá. A feladat része a hang/színész keresése, majd a hangfelvétel és a színész instruálása. Az idei filmjeinkhez Nagy Zsolt, Zsigmond Tamara, Vajdai Vilmos, Csoma Judit adták a hangjukat és a tehetségüket. Ezen a feladaton keresztül az alkotók kialakíthatják és fejleszthetik a saját rendezői eszköztárukat, szabadon kísérletezhetnek, animációval és hanggal, új és friss vizuális világok keresésével.”

Az idei alkotók és alkotások hamarosan!