Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Mesékkel köszöni meg a 25 milliós vásárlói adományt az eMAG

2020 januárjában kezdte meg közös adománygyűjtő kampányát a Mosoly Alapítvány és a hazai e-kereskedelem vezető szereplője, az eMAG. A webáruház saját vásárlóinak körében szabadon választott összegekkel tette elérhetővé az adományozási lehetőséget. Az elmúlt szűk tizenegy hónap során 25 millió forint gyűlt össze, melyet a súlyos vagy tartósan beteg gyermekek pszichés támogatására fordít az Alapítvány. A karácsony közeledtével az eMAG egy tíz népmesét tartalmazó hangoskönyvvel szeretné megköszönni az adományokat. A „gyógyító” mesékhez Szinetár Dóra és Lengyel Tamás kölcsönözték a hangjukat.

Évente közel kétmillió vásárló fordul meg a legnagyobb hazai webáruház, az eMAG platformján. Idén februárban döntött úgy a cég, hogy nemcsak vásárlásra ad lehetőséget a weboldalán, hanem egy társadalmi kezdeményezést is bemutat és lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy adományaikkal segítsék a kiválasztott alapítvány munkáját. „Hatalmas felelősség, hogy több százezer háztartásba juthatunk el a platformunkon keresztül. Ezzel a felelősséggel szerettünk volna élni, amikor megkértük a vásárlóinkat, hogy akár pár száz forinttal, de járuljanak hozzá a Mosoly Alapítvány tevékenységéhez, amikor a kosárba beleteszik a termékeket” – fogalmazta meg a kezdeményezés lényegét Várkonyi Balázs, az eMAG ügyvezetője.

A Mosoly Alapítvány már 24 éve segíti a súlyosan vagy tartósan beteg gyerekek gyógyulását, ez alatt az idő alatt közel 15 ezer családnak nyújtottak pszichés támogatást. Terápiás szakemberekkel segítik a gyerekek félelmeinek, szorongásainak oldását a legnagyobb krízisben. A szakmai munka középpontjában a képzőművészet-, a zeneterápia, a gyermekdráma és a meseterápia áll. A beteg gyerekek – a mesehős útját járva – saját kezükbe veszik a sorsuk irányítását, döntenek, cselekednek és a legfélelmetesebb ellenféllel is felveszik a küzdelmet. „Bízunk benne, hogy az az erő, amit önmagukban felfedeznek a gyerekek meseterápiás foglalkozásainkon, az nemcsak a kezelés rögös útján, hanem hosszútávon is elkíséri őket. És hiszünk abban, az út végére megerősödve, és a mesehősökhöz hasonlóan „hétszerte szebben, mint annak előtte” térnek majd vissza a hétköznapokba” – foglalta össze a terápia célját Adorján Katalin, az Alapítvány vezetője.

Az eMAG kísérletként hívta életre a kezdeményezést, semmilyen népszerűsítő vagy figyelemfelhívó kampány nem előzte meg és nem kísérte az adományozási lehetőséget. Ezért is kiemelkedő az az eredmény, amit az eMAG vásárlóinak sikerült elérni: november közepéig 25 millió, decemberre, a felvételeket követően már közel 30 millió forint gyűlt össze a kosárba bedobott adományoknak köszönhetően. Ebből csak a novemberi e-kereskedelmi csúcsidőszak során több mint 7 millió forint került a kalapba. Az egynapos Black Friday-en közel ezer ember járult hozzá a Mosoly Alapítvány idei működéséhez. A koronavírus sok alapítvány és civil szervezet életben maradását veszélyeztette. Várkonyi Balázs kiemelte: „Ebben az időszakban különlegesen fontos, hogy zavartalanul végezhesse szakmai munkáját az Alapítvány, ennek megvalósulását segítették az adományok, ezt szeretnénk most a mesékkel megköszönni az eMAG vásárlóinak”. A tíz meséből álló hangoskönyvben található magyar, német és tunguz népmese is. Szinetár Dóra és Lengyel Tamás egyaránt öt-öt történethez kölcsönözték a hangjukat. A hangoskönyv egyben karácsonyi és köszönő ajándék is az eddigi és az ezután érkező adományokért: december 14-től ingyenesen elérhető az eMAG oldalán.

A kampány és a hangoskönyv felvételét bemutató videó a következő oldalon érhető el: https://www.youtube.com/watch?v=ByKyddbZo3s