Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

„Mentés másként” – Sokkal nagyobb bajt okozunk, ha nem csinálunk semmit!

Már láthatják a nézők a televíziós csatornákon az év egyik legnagyobb társadalmi célú kampányának első filmjét. A Médiaunió Alapítvány idei ,,Mentés másként” kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet az elsősegélynyújtás és önkéntes véradás fontosságára.

Az elkerülhető halálozásokat nemcsak az egészségügy tudja csökkenteni, hanem mi is. Vannak ugyanis olyan megelőzhető halálesetek, amelyek gyakran a hétköznapi embereken múlhatnak – nagyon sokan azonban félnek segítséget nyújtani. Pedig sokkal nagyobb bajt okozhatunk, ha nem csinálunk semmit: bizonyos helyzetekben – például szívinfarktus vagy stroke esetén – az időfaktor nagyon kritikus, ilyenkor a laikus segítség is életet menthet.

A kampány első kisfilmjében Szerdahelyi Roland történetét ismerhetik meg: nála sem kellett több a segítséghez, mint lélekjelenlét és határozott fellépés – ezzel megmentette egy ember életét. Évente közel 8000 hirtelen szívhalál történik az utcákon, kétharmaduk azonban megmenthető lenne, ha időben megkezdenék az újraélesztést, úgy, ahogy Roland tette.

https://cdn.iframe.ly/api/iframe?url=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2F-LOQPiBaMRY&key=8fe6cdec03482ac31f27a6ae8ea2fb3f

A Médiaunió idei első filmjében szereplő Roland hangsúlyozza, hogy nem kell szakembernek, egészségügyisnek lenni, hogy segíteni tudjunk. A gond az, hogy félünk, hogy bajt okozunk, pedig kevesen tudják, hogy a legnagyobb baj, ha nem csinálunk semmit. „Sokszor nem kell többet tenni, mint megkérdezni tőle, hogy jól van-e, és ha nincs, akkor felemelni a telefont. Ha fölhívja a 112-t, majd megmondják, hogy mit csináljanak. Nagyon pici dolgokkal is tudunk egymáson segíteni!” – hangzik el a filmben.

A Médiaunió kampányának célja, hogy változást érjen el az emberek hozzáállásában, hogy felismerjék az életveszélyes helyzeteket, tudjanak és merjenek segíteni – higgyék el, hogy ők is képesek rá. Fontos lenne, hogy minél többen legyenek képesek az egyik legfontosabb és alapvetőbb segítségnyújtásra, az újraélesztésre, és merjenek segíteni. Emellett az is a kampány célja, hogy ismét „trendi” legyen a véradás, és minél többen – fiatalok és idősebbek – váljanak rendszeres véradókká.

Mit tehetsz most azonnal?

Első lépésként töltsd le az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő applikációját, és ha már tudsz újraéleszteni, csatlakozz a SZÍV City applikáció életmentő közösségéhez! Jelentkezz véradónak, hiszen így is tudsz segíteni másokon! És persze kövesd a kampányt Facebook-oldalán további információkért, hogy megtudd, mit kell tenned, ha valaki rosszul lesz melletted!