Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Megújul és nagyobb lesz idén a Process Solutions katamarán

A  tizenháromszoros győztes Litkey Farkas így készül az idei Kékszalagra

Litkey Farkas, háromszoros világbajnok és tizenháromszoros Kékszalag győztes egy olyan nagyobb hajóval vág neki az idei szezonnak, ami korábban az America’s Cup versenysorozatában vetélkedett.

Litkey Farkas az előző, 35 láb hosszú hajóját 2015-ben vásárolta. Habár számos versenyt és két Kékszalagot is nyertek vele, az elmúlt 3 évben egyértelműen a nagyobb (45-50 lábas) vitorlások győzedelmeskedtek.
 
Az új, 45 lábas, AC45 típusú katamarán Thaiföldről érkezik, mely egy korábbi America’s Cup versenyhajó.
 
A költségek egynegyedét jelenti maga a hajótest, ám jelentős hányadát a különböző fejlesztések teszik ki, melynek nagy része hazai műhelyekben zajlik. A hosszabb árbóc építésére különösen nagy hangsúlyt fektetnek, illetve készül egy új vitorla is. „Habár ez lesz a 7. hajóm, úgy érzem, sokkal jobban fogom ismerni, mint az eddigieket, hiszen a fejlesztés során minden döntést alaposan megfontolunk” – mondta el Litkey Farkas. A munkálatok jelenleg is folynak, a csapat pedig hamarosan elkezdhet vitorlázni.
 
A versenyzők más hajóosztályokban is vitorláznak, a felkészülési szezonban azonban egyértelműen a Kékszalag van fókuszban. Az edzések általában csütörtökön és pénteken, a késő délutáni/esti órákban zajlanak. Idén csupán egy poszton történt változás, így egy nagyon összeszokott legénységről van szó. Négyen a húszas éveik elejét tapossák, míg ketten idősebbek, de természetesen mindannyian nagy hangsúlyt fektetnek nem csak a technikai, de a fizikai felkészülésre is.
 
A tagok kiválasztása nem csupán az erőnlét és a képességek alapján történik. „Az évek alatt megtanultam, hogy az egyik legfontosabb tényező az, hogy a résztvevők jól érezzék magukat egymás társaságában, hiszen erősebb egy olyan csapat, amelyben jól tuduk együttműködni, mint ahol „csupán” kiváló vitorlázók vannak” – mondta el Litkey Farkas.
 
Az eredmények tekintetében egyébként bizakodóak, ahogy Litkey Farkas fogalmazott, gyenge szélben nagyon jól teljesítenek, azonban erős szélben egyelőre még nem vitorláznak elég meggyőzően, így a fejlesztések során elsősorban erre koncentrálnak. „A szimulátor szerint úgy tűnik, hogy tudjuk a megoldást, és majd, ha vízen leszünk kiderül, helyesen gondoljuk-e. Azt szoktam mondani, hogy ha minden úgy működne, mint a szimulátorokban, akkor minden F1-es autó egyforma gyors lenne” – tette hozzá a vitorlázó.
 
Litkey Farkas tavaly óta dolgozik a Process Solutions, a piacvezető számviteli és bérszámfejtési outsourcing céggel egy együttműködés keretében, támogatásuk pedig nagy segítséget nyújt a fejlesztések során.
 
Farkas és csapata várhatóan a májusi és júniusi versenyek során teszteli majd a katamarán beállításait, a Mihálkovics Kupán, a Hamis Szalagon, valamint a Kékszalagot megelőző Fehér Szalagon is találkozhatunk velük. „Izgalmas lesz az idei szezon, hiszen a hajók mérete egyre inkább meghatározza a versenyek kimenetelét” – mondta el Farkas. Hozzátette, hogy a vízmélységnek köszönhetően a legnagyobb vitorlás a Balatonon maximum 70 lábas lehet, azonban ezek ára 10-15 millió euró körül mozog, így nem lát rá esélyt, hogy a közeljövőben bekerülnének a résztvevők közé. A Kékszalagon való szereplésről pedig profi sportolóhoz méltó hozzáállással nyilatkozott: „A dobogóval elégedett lennék, boldog csak az első hellyel.”