Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Megújul a Land Crusier 300

Március második felében mutatkozik be a japán belpiacon – és vélhetően ezzel párhuzamosan a típus más nemzetközi piacain is – a Toyota Land Cruiser 300 modellfrissítése. A japán szaksajtó már tudni véli, hogy mi változik.

A Land Cruiser 250 megjelenésével a figyelem perifériájára szorult a nagy testvér, a Land Cruiser 300. Ez részben érthető, hiszen a 250-es – a nagy múltú Prado széria legújabb tagja – kedvezőbb áron, kezelhetőbb méretben kínál ütőképes közúti és terepképességeket. Ugyanakkor a 300-as nem csak azért érdemel elismerést, mert a márka globális zászlóshajója, hanem azért is, mert annak idején, 2021 augusztusában vele debütált az a TNGA-F platform. 

Ez a különleges architektúra nem csak a Toyota-csoport haszonjárművei előtt nyitott meg vadonatúj dimenziókat, de a globális autóiparban is forradalmi újdonságnak számított azáltal, hogy a személyautók elektronikus, digitális tudását ötvözte a haszonjárművek robusztus felépítésével. A villamosított (hibrid) hajtásláncok, valamint fejlett vezetőtámogató funkciók bevezetését egyaránt lehetővé tevő technológia azóta számos globálisan és regionálisan forgalmazott típusban jelent meg, legutóbb épp a Land Cruiser 250-ben. Ez azonban most változni fog: hamarosan – a japán szaksajtó szerint március 18-án – megérkezik ugyanis a jól megérdemelt modellfrissítés, amely ismét a TNGA-F modellcsalád legmodernebb tagjává teszi a Land Cruiser 300-ast. 

Ahogy várható volt, elsősorban a digitális és elektronikus tartalmak terén bővül az LC300 tudása. Bővül a vezetőtámogató funkciók köre. Az új Toyota Safety Sense+ 3.0 csomagban nagyobb tudású az ütközésmegelőző (Pre-Crash) szolgáltatási csokor, és megjelenik az autóban a biztonságos kiszállást támogató figyelmeztető rendszer. A műszeregység teljes egészében digitális lesz, eltűnik tehát a 4,2 colos képernyőcske: mostantól felszereltségi szinttől függően 7,0 vagy 12,3 colos kijelzőn jelennek meg a jármű- és menetadatok. 

A multimédiás rendszer változatlanul kétféle méretű (8,0 vagy 12,3 colos) érintőképernyővel rendelhető, de feljavítják a képminőséget. Adatkommunikáció-modult építenek be, és megjelenik a Miracast funkcionalitás, amely médiaátvitelt (audio/video) tesz lehetővé a felhasználó telefonjáról a fedélzeti kijelzőre. Ezzel párhuzamosan törlik az így feleslegessé vált optikai meghajtót: mostantól nem elérhető a CD-/DVD-lejátszó a típushoz. Ezen kívül feljavítják a jármű kiberbiztonsági jellemzőit, és megerősítik a lopásvédelmi rendszereket, reagálva arra a sajnálatos trendre, amely Japán egyik leggyakrabban ellopott típusává tette a Land Cruiser 300-ast.

Ez utóbbi elsősorban annak „köszönhető”, hogy a Toyota képtelen annyit gyártani a nagyméretű terepjáróból, amivel kielégíthetné a rendkívüli ügyféligényeket. Ez egyelőre nem változik: a megújuló 300-assal a már felhalmozódott megrendeléseket fogja kielégíteni a gyártó, a modell átmenetileg továbbra sem rendelhető. A Toyota Land Cruiser 300 változatlanul kétféle V6-os turbómotorral készül. A 3,5 literes benzines erőforrás legnagyobb teljesítménye 305 kW (415 LE), a legnagyobb forgatónyomaték 650 Nm. A 3,3 literes dízelmotor maximális teljesítménye 227 kW (309 LE), a nyomatéki csúcs 700 Nm. Mindkét motorhoz tízfokozatú automata sebességváltó csatlakozik.

Forrás: creative311.com, bestcarweb.jp

Fotók: Toyota  

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!