Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Meglepő, milyen elektronikai termékekre keresnek a legtöbben


Felveheti a versenyt a nagyokkal szemben egy kisebb elektronikai webáruház?

Toronymagasan vezeti a keresési toplistát az elektromos roller és az okosóra az elektronikai webáruházak kulcsszavai között, ez derült ki a BP Digital friss esettanulmányából. Érdekesség, hogy az EMAG-nak átlagosan közel ötször akkora organikus forgalma van, mint a ranglistán második Media Marktnak. Szesztay Péter SEO-szakértő szerint az eredmények rávilágítanak arra, hogy profi keresőoptimalizálással a kisebb webshopok előtt is hatalmas kiugrási lehetőség áll.

Az elektronikai webáruházak is kiélezett küzdelmet folytatnak egymással nap mint nap annak érdekében, hogy minél előkelőbb helyen szerepeljenek a keresőoldalak találati listájain. A BP Digital, SEO ügynökség legfrissebb kutatásában egyebek mellett arra kereste a választ, hogy a webáruházban szereplő kulcsszavak közül melyikre van a legnagyobb keresési mennyiség egy adott hónapban.

Az októberi esettanulmány helyenként meghökkentő statisztikákkal szolgált, azt ugyanis talán csak kevesen találták volna ki elöljáróban, hogy elektromos rollerre és okosórára szűrnek átlagban a legtöbben a vizsgált kulcsszavak közül. Míg ezekre egyaránt 60 500 keresés érkezett, úgy smart tv-re például csak tizedennyi.

A képzeletbeli dobogó harmadik helyén az iPhone 14 Pro kulcsszó szerepel közel 50 ezer kereséssel, a top 10-be pedig még vezeték nélküli fülhallgató, a robotporszívó, a tablet, az indukciós főzőlap, a Gamer laptop, az Iphone 15 Pro, és a Macbook Air fért be, utóbbi már kevesebb mint 10 ezres keresési számmal.

Ha sorrendbe helyezzük a top piaci szereplőket az organikus forgalmuk alapján, akkor az iparág legnagyobbja, az emag.hu átlagban havi több mint 6,7 millió organikus látogatót tudhat magáénak, közel ötször annyit, mint a második Media Markt és több, mint hatszor annyit, mint a harmadik Euronics. A lista végén az általuk vizsgált legkisebb organikus forgalommal rendelkező webshopra, a 4kshop.hu-ra a másik csak valamivel mintezer ilyen látogató érkezik ha.

Hogyan érhető el könnyebben a célközönség a keresőkben?



Szesztay Péter, a BP Digital alapítója, ügyvezetője elmondta, a keresőoptimalizálás a módszertan, amikor egy weboldal tulajdonosa segít abban, hogy a userek minél jobb találatokat kapjanak. Ez egy abszolút win-win helyzet majd, hiszen ha egy felhasználó rákeres, hogy fehér iPhone 15-t akar venni, nem rózsaszín androidos készülékeket lát maga előtt.

„A Google ilyen szempontból elég igazságos, azokat teszi előre, akik a keresési szándékot kielégítik. Előre feltérképezhető, hogy milyen keresések vannak egy-egy témában, erre tudunk a weboldal tulajdonosaként hatékonyan reagálni, hogy aki árra keres, az árat lássa, aki pedig véleményekre, az a véleményeket” – magyarázta.

A SEO-szakértő szerint ez nem csak a multik malmára hajtja a vizet, hanem a kisebb webáruházaknak is nagy kiugrási lehetőség. Sokan csupán nem fektetnek bele elég energiát, hogy egy-egy releváns kulcsszóra legyen aloldaluk, vagy készítsenek rá blogcikket, pedig így vásárlók tucatjaitól, de lehet, hogy százaitól, ezreitől esnek el.

Felhívta arra is a figyelmet: már nem igaz, hogy minél több linkje van egy oldalnak, annál jobb eredményt tud elérni, a linkfarmok egyáltalán nem működnek, sőt, ha a Google ezt detektálja, akár büntetést is adhat, tehát nem érdemes kockáztatni.

„Nulladik lépésben érdemes mérlegelni azt, hogy mivel mekkora forgalmat lehet szerezni. Az elektromos roller egyszerű drága, a magasabb profittartalmú termékek közé tartozik, tehát a keresőoptimalizálása biztosan megtérül majd. Továbbá fontos tudni azt is, hogy a keresések működési elve alapján minél összetettebb egy kulcsszó, annál kisebb a verseny, tehát ha egy kisebb webáruház hosszúszavakra próbálja jól optimalizálni, akkor hamarabb elérheti a saját célközönségét” – fogalmazott.

Szesztay Péter szerint akkor sem kell megijedni, ha valaki nem jár a keresőoptimalizálásban, hiszen profi szakértők segítséget is igénybe vehetünk venni. A BP Digitial technikai SEO-auditot és konzultációt nyújt, SEO-barát tartalmakkal javítja a weboldalt és minőségi linképítéssel segíti a domain hitelességét növeli partnereinek – többek között így segít felvenni a versenyt a kisebb elektronikai webáruházaknak a nagyokkal.