Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Megfelezték a parkolóhelyek számát a Dohány utcában

Felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák, és biztonságos kerékpározásra is lesz lehetőség Erzsébetváros központi részében. A Dohány utcában a menetirány szerinti jobb oldalon a megállási tilalmak április 22-én léptek életbe, a kivitelezés pedig április 23-án elindult, és várhatóan egy hétig tart majd.

Megszűnnek az elakadások, hiszen aktív szakaszába lépett az a munka, amelynek elvégzéséről a BKK koordinálásával a VII. kerület, a fővárosi önkormányzat Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottsága és a Budapest Közút szakértői közösen döntöttek. A forgalmirend-változás lényege, hogy a gyorsabb troliközlekedéssel közel 20 ezer utasnak javulnak a mindennapjai a fővárosban, miközben a felszabaduló járdák és a fejlesztett kerékpáros hálózat további előnyöket és alternatívákat társít a közösségi közlekedés gyorsítása mellé.

Módosított forgalmi rend

A Dohány utcában a megállási tilalmak a menetirány szerinti jobb oldalon április 22-én léptek életbe, a kivitelezés pedig 23-án indul a Dohány utca egyes szakaszainak teljes lezárása mellett a Síp utcától a Kertész utcáig. Ezen a részen a keresztutcákban továbbra is lehet majd közlekedni, azok a járművek pedig, amelyek a lezárásra kerülő szakaszon a menetirány szerinti bal oldalon parkoltak, az építési munkák ideje alatt is ki fognak tudni hajtani a területről. Ideiglenesen a 74-es troli Nagy Diófa utca megállója 30 méterrel előrébb került, így az utasok a parkolósávban szállhatnak fel és le.

Jó megoldás született

A Dohány, Wesselényi és Nefelejcs utcák beszűkülő részein már egy 20-30 cm-re belógó szabálytalan parkolás miatt is elakadhatnak az óránként több száz embert szállító trolibuszok, miközben a helyhiány miatt a járdafelületeken is nehezen lehet elférni, különösen babakocsival vagy kerekesszékkel. Csak a tavalyi évben több, mint 700 alkalommal akadtak el járatok ezen a szakaszon, így előremutató döntésekre volt szükség.

A Dohány utcában a Síp utca és a Kertész utca között a VII. kerület támogatásával, a bal oldali parkolósáv megtartásával és a jobb oldali parkolás megszüntetésével lesz akadálymentes a trolik útvonala, az utcában kerékpársáv is létesül. A Síp utca torkolatánál új, jobbra kanyarodó sáv segíti az autóval közlekedőket. Egy fontos beavatkozás, amellyel egész Budapest nyer.

Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!