Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Még nagyobb tévé? Maradhat!

20%-kal nőtt az átlagos képátmérő az elmúlt öt évben

A háztartásokban világszerte egyre nagyobb televíziók jelennek meg, az átlagos méret az elmúlt öt évben 40-ről közel 48 colosra nőtt1, ez pedig a magyar otthonokban is meglátszik. Legyen szó régi eszközök cseréjéről, az első okostévéről, vagy a család harmadik készülékéről, a hazai felhasználók 73 százaléka számára fontos a képátmérő egy új tévé vásárlásakor, így a használatban lévő készülékek több mint egy harmada 43 colosnál is nagyobb, négyötöde pedig 5 évnél fiatalabb.

A Samsung legfrissebb hazai kutatásában arra kereste a választ, hogy a tudatos televízióválasztás- és használat hogyan járulhat hozzá a szem egészségének megőrzéséhez. A 2020 tavaszán végzett reprezentatív felmérés a látás és a televíziózás kapcsolatát, valamint a magyar felhasználók szokásait is vizsgálta, a vállalat pedig elindította az Ország Szeme kampányt, amely játékos formában hívja fel a figyelmet a szem épségének fontosságára.

Technológiai váltás

A magyar háztartások három negyedében kettő vagy annál is több televíziókészülék kap helyet, jellemzően a vidéki településeken, családi házakban több, míg a fővárosban inkább egy, esetleg kettő. Ezek 79 százaléka 5 évnél fiatalabb, a magyarok több mint harmada pedig az elmúlt két évben vásárolt új készüléket. A megkérdezettek tudatosságát és a technológiai érdeklődését jól mutatja, hogy több mint 40 százalékuk az elavult technológia vagy az okostévé funkciók hiánya miatt váltott. A jelenleg tévévásárlást tervezők a technológia mellett a képernyő méretével sem elégedettek, közel 20 százalékuk szeretne nagyobb készüléket a következő két évben.

Élesebb képet, keret nélkül

A legújabb technológiák, mint a Samsung QLED tévékre is jellemző 4K vagy 8K felbontás, az AI felskálázás és más okos funkciók, valamint a kiemelkedő színhűség és a kontraszt egyaránt fontos szempontok az új tévé kiválasztása során. A fiatalabb, 40 év alatti generációnak az okos funkciók, a képminőség és a felbontás számít igazán, míg az idősebbek a kontrasztos megjelenítést részesítik előnyben. A legfontosabb szempont a kép élessége, ezt a válaszadók több mint fele veszi figyelembe a vásárlás előtt. Amennyiben a készülék tudását megfelelőnek találják, a férfiak a nőknél kevésbé mérlegelik az árat, több mint 15 százalékuk pedig nem is figyeli az árcédulákat. A nők ezzel szemben jobban figyelnek az olyan finomabb részletekre is, mint például a tévé kialakítása és a helyiség összhatása a készülékkel. Az esztétikai szempontok közül a keret méretével foglalkoznak legjobban a magyarok, több mint 50 százalék választana keskenyebb kerettel rendelkező modellt, mint például a keretmentes kialakítású Samsung QLED 8K készüléket.

A tévék sorsa

Az elmúlt két évben tévét vásárlók döntő többsége önerőből jutott az új készülékhez, a nagyobb áruházakban elérhető áruhitelhez is csak kevesen, főként fiatalok folyamodtak. A lecserélt tévék sorsa igen sokféle lehet a Samsung felmérése alapján, a magyarok harmada tovább ajándékozza azt valamelyik családtagjának vagy barátjának, vannak, akik eladják, vagy becserélik egy-egy akció keretében, a régi tévék több mint 20 százaléka pedig a hulladékudvarokba kerül, ahol ártalmatlanítják őket, az alkatrészeiket pedig újrahasznosítják.

A Samsung célja, hogy a legfejlettebb technológiákkal segítse a felhasználók mindennapi életét és különleges élményeket hozzon el minden kijelzőre. Nagy öröm számunkra, hogy a magyarok is a technológiai fejlődés mellett állnak – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – A tudatos vásárlással olyan készülékekhez és technológiákhoz juthatnak hozzá, amelyek a sokoldalú szórakoztatás mellett látásuk megőrzését is segítik.

Az Ország Szeme kampányról és a Samsung 8K tévék szemkímélő technológiáiról további információk érhetők el a www.orszagszeme.hu oldalon. A felhasználók a weboldalon a látásukra épülő játékos feladat során megismerkedhetnek a Samsung 2020-as QLED 8K készülékeivel és értékes nyereményekkel is gazdagodhatnak.

1 A Statista adatai alapján