Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Még nagyobb képernyőt, tudatosan

A Samsung legfrissebb hazai kutatásából kiderül, a televízió újra egyre nagyobb szerepet játszik a felhasználók életében. A megkérdezettek közel fele (47%) nézett rendszeresen filmeket az elmúlt másfél évben, és ehhez jellemzően minél nagyobb képernyőt választott. A bevásárlókosarakba került készülékek harmada már 2020-ban is legalább 43 colos volt, ez a trend az otthon töltött idő alatt vásárolt TV-k esetében is megfigyelhető, ugyanakkor a vírushelyzet okozta nehézségek magasabb fokú tudatosságra is ösztönözték a magyar felhasználókat. A választásnál továbbra is fontos szempont, hogy a készülékeken elérhetők legyenek a különféle okos funkciók. A válaszadók háromnegyede aktívan használja ezeket, emellett idén előtérbe került az energiatakarékosság és a garancia kérdése is.

A felhasználói igények változásával párhuzamosan nőtt a televíziók szerepe a magyar háztartásokban. A mai készülékeknek az eredeti funkcióján túl már számos egyéb feladatnak is meg kell felelnie, a válaszadók 43 százaléka szerint a jövőben pedig még több mindenre használjuk majd a tévéket. Ahhoz, hogy a szórakoztatáson kívül a munkához vagy akár az otthoni tanuláshoz is megfelelő készülékre találjanak, sokan vásároltak új televíziót, az elmúlt két évben a megkérdezett magyarok 38 százalékához került új TV. A költekezési kedv ugyan jellemzően csökkent a válaszadók körében, 37 százalék nem tervez új szórakoztató elektronikai készüléket beszerezni a következő egy évben, azonban azok között, akik még vásárolnának, a televíziók a legnépszerűbbek. Legtöbben az első tévékészüléküket szeretnék megvásárolni, a 18 és 24 év közöttiek 28 százaléka venne új készüléket a következő 12 hónapban. Kétszer annyi férfi tervez tévévásárlást, mint nő, és a magyarok közül többen vennének TV-t (16%), mint okostelefont (14%), laptopot (12%) vagy játékkonzolt (4%).

Minél nagyobb képátlót, minél kedvezőbb feltételekkel

A Samsung tavalyi és idén nyári kutatásaiból kiderül, hogy a magyar felhasználók számára az egyik legfontosabb szempont a képminőség, illetve azon belül a felbontás. 2020-ban ezt emelték ki a legtöbben. Ez a tendencia idén sem változott, a megkérdezettek 71 százalékának fontos, hogy minél nagyobb felbontású képet láthasson nap mint nap. Lényeges különbség, hogy a tavalyi adatok még azt mutatták, a felhasználók 40 százaléka vásárolt új tévét kifejezetten az okos funkciók miatt, idén már csak 33 százalék számára volt ez az első számú szempont. Ez vélhetően annak is köszönhető, hogy a felhasználók nagy részének már okostévéje van, a felmérés szerint a készülékek közel 80 százaléka ide tartozik. Továbbra is kiemelkedő a képernyő méretének jelentősége, a megfelelő képátló mindkét évben a fontossági lista első öt helyének valamelyikén végzett. Természetesen megfigyelhető a COVID-hatás is, hiszen míg tavaly a válaszadók akár felének is fontos volt például a színhűség vagy a képfrissítési gyakoriság az új televízió kapcsán, idén ezek kevésbé, míg a hatékonyság éppen fontosabb lett a vírushelyzet miatt. A magyarok több mint harmada (36%) ezért figyelt jobban az energiahatékonyságra, közel fele (48%) pedig az árat gondolta át, amely az elmúlt évben a legfontosabb döntési tényezővé vált.

Gondoljunk a jövőre is

A tudatos gondolkodás nem csak az árak alaposabb megfigyelésében vehető észre, több olyan szempont vizsgálata is megelőzi az új tévék vásárlását, amely a 2020-as kutatás alapján tavaly nem volt még jellemző. A hatékonyság és a fenntartható működés is kiemelkedő szerepet játszik a döntésben, a 35 és 55 év közötti felhasználók átlagosan 45 százalékának például kifejezetten fontos, hogy milyen energiaosztályba tartozik az új készülék. Ugyanebben a korosztályban meghatározó szempont a termékekre vonatkozó garancia, ezt ma már az összes válaszadó 40 százaléka nagyon fontosnak tartja a döntésnél. Természetesen a hosszabb távon gondolkodóknak fontos, hogy a tévéjükön elérjék az online tartalmakat vagy alkalmazásokat, ezt jól mutatja, hogy a megkérdezettek közel 60 százaléka továbbra is figyelembe veszi a vásárlás előtt az okos funkciók meglétét.

Érdekes látni, hogyan változtak a televízióvásárlás fő szempontjai az előző évhez képest. A csúcstechnológiás, quantumpontos kijelzőmegoldások természetesen már minden QLED készülékünkben megtalálhatók, így az olyan egyedi megoldások kerülnek előtérbe, amelyek a tudatosságra, a környezetkímélő használatra épülnek – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – A népszerű, újrahasznosítható Ökocsomagolással, a napelemes távirányítókkal és a fenntartható tervezési folyamattól az anyagtakarékos gyártásig tartó környezetkímélő gyakorlatokkal a Samsung biztosítja, hogy a készülékei a tudatos életet élők számára is ideális megoldást jelentsenek.”

A Samsung 2021-es kutatását az Impetus Research készítette online megkérdezéses adatfelvétellel 2021 júniusában és júliusában. A felmérés 815 fős mintája a 18 és 64 év közötti magyar lakosságra nézve reprezentatív. A 2020-as adatok alapját a Pulzus Piackutató App 1125 felhasználója között végzett reprezentatív felmérés jelenti.

A vállalat 2021-as Smart TV kínálatáról és a készülékek okos funkcióiról további információ a https://www.samsung.com/hu/tvs/qled-tv/highlights/ weboldalon érhető el.