Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Még két hétig lehet nevezni az Employer Branding Awardra

Kiderül hogyan reagáltak a hazai munkáltatók a járványra

Nagy kihívás elé állította a 2020-as év a munkáltatókat, akik a legkülönbözőbb megoldásokat választották munkatársaik motiválására, megtartására. Az Employer Branding Awardot (Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díját), amely talán az idei évben lesz a legizgalmasabb, immár hatodik éve osztja ki a 30 éves Magyar PR Szövetség. Már nem csak a nagyvállalatok kiváltsága a munkáltatói márkaépítés, közepes cégek és állami intézmények is nívós pályázatokkal jelentkeznek és mérettetik meg magukat. Nevezési határidő: 2021. május 10. 

Az Employer Branding éves stratégia bemutatása és a munkáltatói kampány kategória mellett lehetőség van speciálisan a koronavírus járványra adott egyedi megoldásokkal is pályázni, amit a 2020-as évben vittek véghez a szervezetek. Fontos, hogy a 15 tagú szakmai zsűri vállalati kategóriák szerint külön-külön értékeli a pályamunkákat, így a középvállalatokat, nagyvállalatokat, illetve az állami intézményeket is díjazzák. 

Önvizsgálattal érdemes kezdeni

A munkáltatói márkaépítés egyre több vállalat számára válik fontossá, hiszen bizonyos szektorokban, például az IT és mérnöki területeken – a Covid ellenére – továbbra is óriási a verseny a kiváló munkaerőért. Nyilván egy ilyen évek óta kiélezett piaci helyzetben nagy a kényszer a munkáltatókon, hogy becsben tartsák és érdemben tegyenek munkatársaik jóllétéért. Szerencsére mostanra a KKV szektorban is megjelent ez az igény. „Magas fluktuációval küzdő vállalatoknak mindenképpen érdemes mielőbb önvizsgálatot tartani és utána a tudatos munkáltatói márkaépítés mezejére lépni, mert megfelelő kitartással, eszköztárral, szervezetfejlesztéssel és belső kommunikációval a helyzet orvosolható. Nyilván ehhez a felsővezetés önreflexiós képessége is elengedhetetlen” – mondta Kádár Balázs, az MPRSZ elnökségi tagja, az Employer Branding Award alapítója. 

Az igazság pillanatát éljük 

A COVID-19 járvány munkaadók oldaláról történő kezelése kiválóan megmutatja, mely cégek gondolják valóban komolyan a munkáltatói márka építését és mely vállalatok csak „divatos passzióként” tekintenek rá. „Ilyen szempontból már 1 éve az igazság pillanatát éljük. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a díjért induló vállalatokban közös a versenyszellem, hogy jobbak akarnak ezen a területen is lenni, mint a versenytársaik, nagyobb az innovatív HR megoldásokra való nyitottságuk és a munkatársakhoz történő pozitív hozzáállás jellemzi őket” – tette hozzá Kádár Balázs. 

Az elmúlt hat év tapasztalata, hogy már valamennyi iparágban megjelent a munkáltatói márkaépítés, a nagyvállalatok mellett egyre több KKV szektorban működő cég is megmutatja, hogy milyen kreatív és innovatív megoldásokat alkalmaznak. Mivel az állam is jelentős munkáltató a csaknem 1 millió munkavállalóval, így az állami intézmények, többek között a minisztériumokat, hatóságokat, kormányzati háttérintézményeket, állami feladatokat ellátó szerveket is nagyban érintő kérdés a munkáltatói márkaépítés. 

Válságálló állami munkahelyek 

Az elmúlt időszakban folyamatosan felértékelődött az állami szektor munkaerőmegtartási képessége, többek között azért is, mert a járvány okozta bizonytalan helyzetben válságálló munkahelyeket biztosít. „A magasan kvalifikált, motivált munkaerő vonzása és megtartása mára az egyik legfontosabb feladatává vált az állami szektorban működő vállalatoknak, intézményeknek is. A Szerencsejáték Zrt. például egy monopoljellegű piacon működik, mégis éles versenyben szükséges helytállnia a munkaerőpiacon a legnagyobb hazai vállalatok mellett, hogy dinamikus fejlődésének biztosításához elhivatott, szakmailag magasan kvalifikált kollégákkal dolgozhasson” – mondta el Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója, az Employer Branding Award zsűritagja. 

Izgalmasnak ígérkezik a 2020-as megmérettetés, ahol a fődíj mellett kategóriánként arany, ezüst és bronz minősítést oszthatnak ki a zsűritagok.Az Employer Branding Award már harmadik éve szerepel a Kreatív által jegyzett PR Toplistában, így a díjazott vállalatok és együttműködő partnerei (ügynökségei) utólagos pontjóváírásra számíthatnak. 

A jelentkezések és pályázatok beadási ideje 2021. május 10., amelyet kizárólag elektronikus formában az Employer Branding Award honlapon keresztül vár a Magyar PR Szövetség. Az eredményhirdetés és ünnepélyes (online) díjátadó 2021 nyarán várható.