Második hullám a neten
Újra robbantanak a hazai webáruházak?
Háromszor több webáruház és 30%-kal nagyobb látogatottság az első hullámban. Megismétlődhet a netes szárnyalás?
A koronavírus megjelenése Magyarországon is alapjaiban változtatta meg az életet, ennek következtében a webes forgalom is sosem látott magasságokba emelkedett. A 75 ezer weboldalt kiszolgáló Tárhely.Eu Kft. adatai szerint az első hullám alatt (2020. március 15. és 2020. június 30. között) 30 százalékkal nőtt az ügyfeleik látogatóinak száma, háromszor többen telepítettek webáruházat, és háromszor többen fogtak bele új weboldal készítésébe, mint 2019 azonos időszakában.
„Második hullám, Black Friday, karácsony. Teljesen egyértelmű, hogy még nagyobb robbanásra is számíthatunk. Hatalmas előnyre tettek szert azok a cégek, akik már az első hullám alatt megindították vagy új alapokra helyezték online jelenlétüket” – mondta Kárpáti Zoltán, a Tárhely.Eu Kft. szakembere.
A legnépszerűbb hazai tárhelyszolgáltatótól azt is megtudhattuk, hogy bár rengeteg cég köztudottan a kényszer miatt reagált a koronavírus-járványra, és fordult az internetes világ felé, azonban sok vállalkozó az évek óta dédelgetett ötletei megvalósításába vágott bele, ami szintén forgalomfelhajtó tényező lesz.
„Sokan az első hullám alatt megkezdett komplex fejlesztéseket ráadásul csak a következő hónapokban fogják aktiválni. Nem csupán mennyiségi, minőségi javulásnak is lehetünk a szemtanúi. Aki azonban kimarad, az lemarad, és hatalmas lépéshátrányba kerül a konkurenciával szemben. De még most sem késő megindítani a digitális transzformációt” – zárta szavait Kárpáti Zoltán.