Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Már több mint egymillión fizettek ezzel a módszerrel a fővárosban

Jelentősen nőtt a Budapest Pay&GO-t használók száma az utóbbi hónapokban a fővárosi közösségi közlekedésben.

A BKK adatai szerint már több mint egymillióan próbálták ki a társaság egyedülálló fizetési megoldását, amelyhez csak egy bankkártyára vagy egy okoseszközre van szükség. Tavaly decemberben minden eddiginél többen választották a szolgáltatást, összesen több mint kétszázezer jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A 100E Repülőtéri Expressz járaton hatvan százalékkal nőtt az érintésmentes fizetések száma az egy évvel korábbi adatokhoz képest, míg az M1-es metrón huszonkét százalékkal több jegyet fizettek Budapest Pay&GO-val.

Több mint egy éve indult el a BKK a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével indított szolgáltatása, amely nemcsak modern, hanem gyors, kényelmes és felhasználóbarát is, hiszen nem kell regisztrálni applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani. A Budapest Pay&GO rendszeren keresztüli fizetés egyben jegyérvényesítést is jelent, és fizikai, illetve digitalizált, okoseszközön tárolt bankkártyával történik. Az ügyfelek bankkártyája alkalmas arra, hogy ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.

Egymillió felhasználó

A szolgáltatás – amely jelenleg a fővárosban a leggyorsabb és legegyszerűbb jegyvásárlási forma – egyre népszerűbb: idén januárra már több mint egymillióan próbálták ki az egy érintéssel történő fizetést és jegyérvényesítést.

A társaság adatai szerint tavaly decemberben kiugró volt a Pay&GO-t használók száma, ebben a hónapban összesen több mint kétszázezer jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A 100E Repülőtéri Expressz járaton hatvan százalékkal nőtt a Pay&GO-s vásárlások száma az egy évvel korábbi adatokhoz képest, míg az M1-es metrón huszonkét százalékkal több jegyet fizettek ezzel a módszerrel.

Míg a 100E Repülőtéri Expresszen hónapról hónapra egyenletesen nő az eladott jegyek száma, addig a kisföldalattin jobban érzékelhető a szezonális hatás. Ennek értelmében a karácsonyi szezonban az M1-es vonalán elhelyezkedő látványosságok közelében lévő megállókban – mint a Hősök tere, a Széchenyi fürdő vagy a Vörösmarty tér – kiemelkedően sok volt a jegyvásárlók száma.

Egész Budapesten elérhető lehet az érintésmentes jegy- és bérletvásárlás

Mivel a szolgáltatás hónapról hónapra egyre népszerűbb, a BKK tavaly júliusban közbeszerzési eljárás részeként előzetes piaci konzultációt indított, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé a főváros teljes területén a Pay&GO-t, valamint hogyan fejleszthetné tovább a rendszert. Az eljárás során a társaság pontosabb képet kap arról, hogy az egyes piaci szereplők milyen megoldásokat kínálnak az elektronikus jegyrendszer kiterjesztésére és megvalósítására, így a BKK a legmegalapozottabb döntést tudja hozni a Pay&GO rendszer bővítésére vonatkozóan.

Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!