Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Már nem félünk a mesterséges intelligenciától

A mesterséges intelligencia (MI) az életünk szinte minden területére belépett: ott van velünk az utakon a navigációban, ha az interneten keresünk vagy vásárolunk valamit, és akkor is, ha ügyet intézünk. Az Avaya felmérése azt mutatja, hogy ötből négy ember észreveszi a mindennapokban az MI alkalmazását, de a férfiak körében még ennél is magasabb az arány.

A mesterséges intelligencia (MI) az internet „esze”. Az egyszerű szoftverektől az különbözteti meg, hogy az emberhez hasonlóan folyamatosan tanul, értelmezi az információkat, mégpedig hatalmas adatmennyiséget tud pillanatok alatt feldolgozni. Ennek köszönhető, hogy a közösségi platformok, a keresőprogramok és az útvonaltervezők is használják, hogy minden pillanatban a számunkra leginkább megfelelő találatokat és tartalmakat mutathassák. „A mesterséges intelligencia jóformán megkerülhetetlen. Csak akkor nem találkozik vele valaki, ha nem használ okostelefont, számítógépet, navigációs rendszert és telefonon sem intéz ügyeket – ez pedig ma már szinte elképzelhetetlen– magyarázta Gombár György, az Avaya Magyarország ügyvezetője.

Jól mutatja ezt, hogy az Avaya kutatása alapján az emberek 80 százaléka észleli a mindennapi életben a mesterséges intelligencia alkalmazását. A férfiak egyértelműen jobban észreveszik a modern technológia térnyerését, nekik ugyanis 87 százalékuk fedezi fel a hétköznapok során az MI-t, míg a nőknél 73% ez az arány. Legtöbben a hangalapú keresés használatakor tudják, hogy jelen van (65%), de már az ügyfélszolgálatok esetében is az emberek közel fele, a fordítóprogramoknál pedig több, mint harmaduk van tisztában a mesterséges intelligencia jelenlétével.

Miért jó nekünk a mesterséges intelligencia?

A felmérésből az is kiderült, hogy tízből hat amerikai szerint a mesterséges intelligencia pozitív hatással van a társadalomra, ezen belül is 15 százalék nagyon optimista a technológiát illetően. „A technológia egyre pozitívabb megítélése annak köszönhető, hogy rendkívül gyorsan és költséghatékonyan tud megoldani komplex feladatokat is. Ez persze nem azt jelenti, hogy helyettesíteni lehetne a személyes kapcsolatokat vagy a döntéshozást igénylő tevékenységeknél az emberi közreműködést. Ám az olyan, valós idejű adatelemzést igénylő tevékenységeknél, mint például a számítógépes játékok vagy az ismétlődő tevékenységek automatizálása, rendkívül jól alkalmazható” – mondta el Gombár György.

A felmérés szerint legnagyobb arányban (54%) azt várják az MI-től, hogy a jövőben a segítségével előre fogjuk látni a baleseteket és a pénzügyi problémákat (49%), de az ügyintézés egyszerűsödésére is közel ennyien, a válaszadók 42 százaléka számít. Ez utóbbi esetében azonban már nem a jövőről beszélünk. Az MI-n alapuló ügyfélszolgálatok ugyanis már most is rendelkezésre állnak: az Avaya Virtual Agent használatával például foglalhatunk úgy időpontot a fogorvosnál, megrendelhetünk egy terméket vagy elintézhetjük ügyeinket, hogy kizárólag mesterséges intelligenciával kommunikálunk.

***

Az Avaya-Ipsos kutatásról

A felmérést az Ipsos készítette az Egyesült Államokban 2021. július 20-26. között, 1200 résztvevő megkérdezésével. Az eredmények reprezentatívak az amerikai lakosságra.