Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Már az ötéves lányok kreativitását is befolyásolja a tökéletesség nyomása és a nyelvi torzítás

  • A LEGO Group új globális tanulmánya szerint a lányok erős nyomást éreznek arra, hogy tökéletesek legyenek, és úgy gondolják, hogy a felnőttek nagyobb elismerést adnak a fiúknak kreatív munkájukért, a szülők szerint ez a tendencia felnőttkorban is folytatódik.
  • Mivel a lányok háromnegyede kreatív iparágakban kíván dolgozni, ez aláhúzza a sürgős változtatás szükségességét. Egy új rövidfilm, a „Több mint tökéletes” rávilágít azokra a kreatív lehetőségekre, amelyek akkor nyílnak meg, amikor a lányok szabadon játszhatnak megállíthatatlanul.
  • Ingyenes műhelyek indulnak online és a LEGO kiskereskedelmi üzletekben, hogy segítsenek a családoknak kreatív önbizalmat táplálni a játék és a mindennapi beszéd erejével. Szintén ma indult útjára a „10 lépés a kreatív magabiztosság elősegítéséhez” című útmutató, amely a Harvardon képzett szülői kutatóval és bestseller-íróval, Jennifer B Wallace-szel együttműködve készült.
  • A vállalat elkötelezte magát amellett, hogy kivegye a részét és előmozdítsa a rendszerszintű változást, a Save the Children szervezettel és a LEGO Alapítvánnyal együttműködve e társadalmi problémák némelyikének megoldásában.

A LEGO Group bemutatta új globális kutatások eredményeit, amelyek a gyermekek kreatív önbizalmát befolyásoló társadalmi trendeket vizsgálják. Úgy találja, hogy a tökéletesség nyomása és a mindennapi szókincs kockázatot jelent, különösen a lányok számára, mert visszatartja őket abban, hogy teljes kreatív potenciáljukat kiaknázzák. A cég azt reméli, hogy rávilágít arra, hogy nyelvünk egyszerű módosításával hozzájárulhatunk a lányok szebb jövőjének kialakításához.

A 36 ország több mint 61 500 szülőjét és 5-12 éves gyermekét vizsgálva az adatok társadalmi változást követelnek meg annak biztosítására, hogy a lányok megvalósíthassák kreatív törekvéseiket és megállíthatatlanul játszhassanak, a kutatók pedig azt találták, hogy az ötéves lányok kreatív önbizalmát elfojtották.

Ebben a fiatal korban háromnegyedük (76%) bízik kreativitásában, de ez az idő előrehaladtával csökken, és a lányok kétharmada gyakran aggódik, hogy megossza ötleteit. Ezt tetézi a perfekcionizmus és a hibázás miatti szorongás (72%). A szülők egyetértenek – 71 százalékuk szerint a lányok nagyobb valószínűséggel visszatartják ötleteik fejlesztését e nyomás miatt.

Jennifer B Wallace, a Harvardon képzett szülői kutató és bestseller-író azt mondja: „Ha a gyerekek attól tartanak, hogy kudarcot vallanak, az akadályozhatja a kutatási és gondolkodási hajlandóságukat. Ez hatással van a kreatív magabiztosság kulcsfontosságú készségére, amely a felnőttkorban is továbbvihető. A kreatív magabiztosság önbizalmat jelent, hogy ötleteket generáljunk, kockázatot vállaljunk és egyedi megoldásokat tegyünk a kudarctól való félelem nélkül. A Világgazdasági Fórum szerint ez a jólét sarokköve, mivel növeli az önbecsülést, csökkenti a stresszt és növeli a boldogságot, valamint a jövőbeni munkahelyek legjobb készsége. Mivel a lányok több mint háromnegyede kreatív iparágakban kíván dolgozni, ez aláhúzza a változás sürgős szükségességét.”

A TÖKÉLETES NYOMÁS ÉS MIÉRT FONTOS A NYELV

Ötből több mint 3 lány számol be arról, hogy nyomást érez a társadalom tökéletességről szóló üzenetei miatt. Noha ez minden gyermek számára aggodalomra ad okot, a szülők és a gyerekek is elismerik, hogy a lányok fokozott nyomással néznek szembe, hogy tökéletesek legyenek, és jobban aggódnak a hibák miatt.

A jó hír: a nyelv megváltoztatásával hozzájárulhatunk a jövő megváltoztatásához. A tanulmány azt mutatja, hogy a mindennapi nyelv olyan szerepet játszik, amely gátolja a lányokat abban, hogy szabadon fejezzék ki magukat kreatívan. Valójában az 5-12 éves lányok közel kétharmada azt állítja, hogy a hallott nyelvezet aggodalomra ad okot a hibák miatt, úgy érzi, nem szabad kísérleteznie, vagy megerősíti ezt a tökéletesség iránti igényt.

Az eredmények rámutatnak egy jelentős társadalmi elfogultságra is, amely aránytalanul érinti a lányokat, a szülők pedig azt az uralkodó tendenciát figyelték meg, hogy a nemek szerinti leírásokat általában a férfi és női alkotók kreatív eredményeinek értékelésére használják. Pontosabban, a társadalom körülbelül hétszer nagyobb valószínűséggel tulajdonít olyan kifejezéseket, mint az „édes”, „szép”, „aranyos” és „szép” kizárólag a lányoknak. Míg az olyan kifejezéseket, mint a „bátor”, „menő”, „zseniális” és „innovatív”, kétszer nagyobb valószínűséggel kizárólag a fiúknak tulajdonítják.

Az adatokból az is kiderül, hogy a gyerekek több mint fele úgy gondolja, hogy a felnőttek jobban hallgatnak a fiúk kreatív ötleteire, mint a lányoké. A szülők 68 százaléka egyetért azzal is, hogy a társadalom komolyabban veszi a férfi kreatívokat, mint a nőket.

Egy új, „Több mint tökéletes” rövidfilmben a LEGO Csoport azt kutatja, hogy a nyelv milyen hatást gyakorolhat a lányok kreatív önbizalmára, miközben látjuk, hogy két különböző kihíváson kell keresztülmenniük, és bemutatják néhány globális kutatási eredményt. Erőteljes reflexiókat hallunk a lányoktól, és megörökítjük a szülők reakcióit.

„Amit korán mondunk, az mélyen gyökerezik. Az elfogult nyelvezet megerősíti a hagyományos nemi szerepeket, ami szerepet játszhat a lányok kreativitásának korlátozásában és a rendszerszintű egyenlőtlenségek állandósításában. Ez szűk kategóriákra korlátozhatja őket, például az esztétikát az innovációval szemben. Ez az implicit elfogultság akadályozhatja a lányok önbizalmát, és korlátozhatja lehetőségeiket a férfiak által uralt területeken. Ezen elfogultságok megkérdőjelezése elengedhetetlen egy olyan befogadó társadalom előmozdításához, ahol a lányok teljes mértékben felfedezhetik kreatív potenciáljukat. Minden lány megérdemli a szabadságot, hogy félelem és nyomás nélkül fedezze fel kreativitását” – mondja Wallace.

Maguk a lányok szerint 80 százalékuk kevésbé félne új dolgokat kipróbálni, ha a hibákat inkább tanulási lehetőségként dicsérnék, tízből nyolcan magabiztosabban mutatnák meg munkájukat, és a fejlődést a tökéletesség helyett értékelnék. Tízből kilencen úgy gondolják, hogy az önbizalmukat megerősítené, ha a felnőttek a végső eredmény helyett inkább a munkájuk kreatív folyamatára összpontosítanának – 86 százalékuk elismerte, hogy emiatt kevésbé aggódnának a hibák miatt. Pontosabban, a lányok arról számolnak be, hogy feldobták őket a növekedési gondolkodásmóddal kapcsolatos bókok, mint például a „képzékeny”, „bátor” és „inspiráló”.

IDŐ A JÁTÉKRA: VAN SZÓRAKOZÁS!

„A tökéletes gondolkodásmód arra ösztönöz bennünket, hogy maradjunk a saját sávunkban, féljünk a kudarctól és adjuk fel a küzdelem első jelére. Ezzel szemben a növekedési gondolkodásmód arra ösztönöz bennünket, hogy legyünk bátrak, fogadjuk el a kudarcot és építsük fel magunkat. A tanulás szeretetét és rugalmasságot hoz létre, ami elengedhetetlen a nagy teljesítményhez” – magyarázza Dr. Anika Petrella, kutató és pszichoterapeuta. „Amikor a „Több mint tökéletes” című filmet forgattuk, lenyűgöző volt megfigyelni, milyen hatással voltak szavaink a lányok képességeire. A lányok megtanítása arra, hogy a kísérletezés győzedelmeskedik a tökéletesség felett, kulcsfontosságú autentikus, kreatív énjük megerősítéséhez, és mi ennek jobb módja, mint a játék?”.

Tízből kilenc szülő azt állítja, hogy a játék segít gyermeke önkifejezésében, növeli a kísérletezés iránti önbizalmát, erősíti a kreatív önbizalmat, és biztonságos teret biztosít a felfedezéshez és a kísérletezéshez a kudarctól való félelem nélkül. Kilencből nyolc gyermek érzi úgy, hogy igazi önmaga lehet játék közben – kevésbé aggódik amiatt, hogy hibáznak és elítélik őket (85%), mint ahogyan magabiztosabban osztják meg ötleteiket és kreatív munkáikat játék közben (88%).

A LEGO® System in Play rendszert a lányok nagyra értékelik kísérletezési lehetőségként (90%). Nevezetesen, 82 százalékuk azt mondja, hogy a LEGO játék segít leküzdeni a hibáktól való félelmet, 91 százalékuk magabiztosabbnak érzi magát kreatív képességeiben, és 84 százalékuk úgy érzi, hogy segít megtanulni, hogy a fejlődés fontosabb, mint a tökéletesség. A szülők tízből több mint nyolccal osztják ezeket a hiedelmeket, hozzátéve, hogy a LEGO játék segít gyermeküknek értékelni a hibákat, mint a kreatív folyamat természetes részét. Noha a szülők a LEGO márkát a befogadó játékmárka jó példájának tekintik, a szülők 61 százaléka szerint a LEGO játék még mindig relevánsabb a fiúk, mint a lányok számára.

„Az egyre inkább mesterséges intelligencia által vezérelt világban a kreativitás az a varázslat, amely megkülönböztet minket. A LEGO játék, legyen az ingyenes építés vagy oktatáson alapuló, segít olyan alapvető készségek fejlesztésében, amelyek a mai világban minden gyermek számára egyaránt fontosak. Az építés és az újjáépítés révén a kreatív magabiztosság, a bátorság és az önbizalom alapkőzévé válik. És ez kulcsfontosságú, mert amikor a lányoknak van terük és szabadságuk, hogy teljes mértékben kifejezzék magukat, akkor megállíthatatlanok. Játékos feltalálók, kíváncsi tudósok, merész álmodozók és merész kalandorok – és pontosan ezt ünnepli a megállíthatatlan mozgalmunk” – mondja Alero Akuya, a LEGO Csoport globális márka részlegének alelnöke.

A LEGO® System in Play rendszert a lányok nagyra értékelik kísérletezési lehetőségként (90%). Nevezetesen, 82 százalékuk azt mondja, hogy a LEGO játék segít leküzdeni a hibáktól való félelmet, 91 százalékuk magabiztosabbnak érzi magát kreatív képességeiben, és 84 százalékuk úgy érzi, hogy segít megtanulni, hogy a fejlődés fontosabb, mint a tökéletesség. A szülők tízből több mint nyolccal osztják ezeket a hiedelmeket, hozzátéve, hogy a LEGO játék segít gyermeküknek értékelni a hibákat, mint a kreatív folyamat természetes részét. Noha a szülők a LEGO márkát a befogadó játékmárka jó példájának tekintik, a szülők 61 százaléka szerint a LEGO játék még mindig relevánsabb a fiúk, mint a lányok számára.

„Az egyre inkább mesterséges intelligencia által vezérelt világban a kreativitás az a varázslat, amely megkülönböztet minket. A LEGO játék, legyen az ingyenes építés vagy oktatáson alapuló, segít olyan alapvető készségek fejlesztésében, amelyek a mai világban minden gyermek számára egyaránt fontosak. Az építés és az újjáépítés révén a kreatív magabiztosság, a bátorság és az önbizalom alapkőzévé válik. És ez kulcsfontosságú, mert amikor a lányoknak van terük és szabadságuk, hogy teljes mértékben kifejezzék magukat, akkor megállíthatatlanok. Játékos feltalálók, kíváncsi tudósok, merész álmodozók és merész kalandorok – és pontosan ezt ünnepli a megállíthatatlan mozgalmunk” – mondja Alero Akuya, a LEGO Csoport globális márka részlegének alelnöke.

ERŐFORRÁSOK ÉS KEZDEMÉNYEZÉSEK A VÁLTOZÁS ELÉPÍTÉSÉHEZ

A LEGO Group elkötelezett amellett, hogy a játék erejével inspirálja és fejlessze a holnap építőit. Partnereivel és iparági szakértőivel együtt a vállalat ígéretet tesz arra, hogy továbbra is reflektorfénybe helyezi és segít lebontani a korlátozó társadalmi sztereotípiákat és elfogultságokat, amelyek visszafogják a kreatív potenciált. Ez magában foglalja a befogadás és a nemek közötti egyenlőség további kiterjesztését termékei és tartalmai között a Geena Davis Institute on Gender in Media támogatásával.

A LEGO Group a lányok kreativitásának támogatása és kiállása érdekében minden idők legnagyobb kampányát indítja el, amelyben a lányokat és kreatív világukat ünnepli. Ennek részeként bemutatásra kerül egy izgalmas, ingyenes kreativitási műhelysorozat a kiválasztott LEGO Áruházakban és a LEGO.com oldalon, amelyek a 6 és 12 év közötti fiatal alkotókat célozzák. A kreatív szabadság erejének bemutatására kifejlesztett építőműhelyek a szórakozásra, a térre, a játékra, az álmokra és a képzeletre összpontosítanak, és egész évben – e hónaptól kezdődően – zajlanak. Már megnyílt a jelentkezés az első bolti workshopokra, de légy gyors, gyorsan mennek a jegyek!

Annak érdekében, hogy a szülőket szórakoztató tippekkel láthassa el a kreatív fejlődés támogatására, a LEGO Group kidolgozott egy új „10 lépés a kreatív magabiztosság elősegítéséhez” útmutatót a Harvardon képzett szülői kutatóval és Jennifer Wallace bestseller-íróval együttműködve. Ugyanígy, hogy bevonják a gyerekeket a kreatív bizalom kritikus témájába, a Peppy Agency-vel fejlesztett új tartalom áprilisban jelenik meg a LEGO Life-on.

A LEGO Group, a LEGO Foundation és a Save the Children közötti régóta fennálló partnerségből származó új program keretében bizonyos országokban kezdeményezéseket vezetnek be a rendszerszintű változások ösztönzésére.

Ünnepeljük a lányok kreatív erejét, és hagyjuk, hogy megállíthatatlanul játsszon azáltal, hogy megszüntetjük a tökéletességre és a nemek szerinti nyelvi torzításra nehezedő nyomást.

További információért látogasson el a LEGO.com oldalra

A tanulmányról

  • A LEGO Group megbízásából, az Edelman DXI
  • 36 ország, köztük Ausztrália + Új-Zéland, Ausztria, Belgium, Brazília, Kanada, Kína, Cseh Köztársaság, Dánia, Franciaország, Németország, Görögország, Hongkong, Magyarország, India, Indonézia, Olaszország, Japán, Kenya, Mexikó, Hollandia, Lengyelország , Portugália, Románia, Szingapúr, Szlovákia, Dél-Afrika, Dél-Korea, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szaúd-Arábia, Tajvan, Törökország, az Egyesült Arab Emírségek, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok.
  • Teljes minta: 61 532, ebből 36 000 szülő (piaconként kb. 1000) és 25 532 5-12 éves gyermek (piaconként kb. 700).
  • Terepmunka: 2024.12.13 – 2024.01.24

ERŐFORRÁSOK ÉS KEZDEMÉNYEZÉSEK A VÁLTOZÁS ELÉPÍTÉSÉHEZ

  • Szülői útmutató: „10 lépés a kreatív magabiztosság növeléséhez”: Kifejezetten szülők, gondozók és felnőttek számára kifejlesztett forrás, akik tippeket és trükköket keresnek a gyermekek kreatív önbizalmának kialakításához.
  • LEGO márkájú kiskereskedelmi üzletek és online kreativitási műhelyek: A 6–12 éves fiatal alkotóknak szánt ingyenes műhelyek a szórakozásra, a térre, a játékra, az álmokra és a képzeletre összpontosítanak, és korlátlanul biztosítják az alkotás és a játék szabadságát.

A Creativity at Home Online Workshopok olyan inspiráló tehetségeket mutatnak be, mint a táncszenzáció Dianne Buswell (az Egyesült Királyság TV-jén), Alexandra Doten Space Communicator (más néven Astro Alexandra) és a játékok úttörője, Kennedy (más néven Cozy K). Minden alkotó egész évben online workshopot tart a www.LEGO.com/Creativity-Workshops oldalon, ahol a lányok képkeret, hálószobaajtó-tábla, rakéta tolltartó, ötletes lények, játékkiegészítők és még sok más elkészítésére ösztönözhetnek.
A kreativitás bolti workshopjait Európa, az Egyesült Államok, Kanada és Kína egyes LEGO üzleteiben tartják márciustól októberig. A részvétel ingyenes, de a helyeket előre le kell foglalni a www.LEGO.com/Creativity-Workshops oldalon.
Ezenkívül márciusban és áprilisban a kiválasztott LEGO kiskereskedelmi üzletek látogatói részt vehetnek a LEGO® Friends és a LEGO® Animal Crossing™ alapú ingyenes Make & Take építési kihívásokban. A www.LEGO.com/stores oldalon ellenőrizd a helyi üzleted, hogy mikor zajlanak ezek az események.

  • Társadalmi érzelmi tanulási tartalom gyerekeknek a LEGO Life-on: A LEGO Group a Peppy Agency-vel és egy alkotócsoporttal együttműködve új, megnyerő tartalmat hoz létre a LEGO-hoz. Élet 2024 áprilisában.
  • Befogadó nyelvi képzés LEGO alkalmazottak számára: Folytatva a LEGO termékekből és hirdetésekből származó káros nemi előítéletek eltávolítására irányuló folyamatban lévő munkáját, a LEGO Group új belső nyelvi képzést indít, amely a befogadó nyelv fontosságára összpontosít. Ezzel az elkötelezettséggel a cég szeretné elismerni, hogy a nyelv képes megváltoztatni a kultúrát.
  • Új kezdeményezés a Save the Children és a LEGO Alapítvánnyal: A játékon keresztüli tanulás fontosságára összpontosító hosszú távú partnerségre építve a LEGO Group, a LEGO Foundation és a Save the Children új kezdeményezést indít Girls Unstoppable néven. Kínában, Vietnamban, Indonéziában és Mexikóban valósul meg – a program célja, hogy 330 000 lányt érjen el közvetve 2024 és 2026 között, miközben globálisan felhívja a figyelmet a lányokat visszatartó akadályokra. A Girls Unstoppable a lányok kreatív erejébe fektet be, biztosítva, hogy kényelmesen beszélhessenek a számukra fontos dolgokról, legyen biztonságos hely, ahol találkozhatnak, és szórakoztatják kreatív potenciáljukat, hogy erősebb szószólóivá váljanak jogaikért és a megállíthatatlan nőkért. holnap.