Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Már a BudapestGO-n keresztül is hívható a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat

Új funkcióval bővül a Budapesti Közlekedési Központ alkalmazása, a BudapestGO. A mai naptól az applikáció lehetőséget ad az utasoknak, hogy rendészeti beavatkozást igénylő esetekben (kéregetés, ittas, bódult személy stb.) közvetlenül értesítsék a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat központi irányítószolgálatát. Az új funkció használatáról a BKK áprilisban kampányt indít, amelynek keretében járműveken, megállókban, valamint a közösségi médiában is edukációs tartalmakkal segíti az ügyfeleket. A január 1-jével megalakult integrált utasbiztonsági rendszerben a korábban is működő BKK, illetve BKV biztonsági szolgálatok mellett az újonnan létrejött BKK-rendészet, valamint a fővárosi rendészet összehangoltan dolgozik az utasok biztonságáért.

Nőhet a fővárosi közösségi közlekedést használók biztonságérzete egy, a Budapesti Közlekedési Központ applikációjában megjelenő új fejlesztésnek köszönhetően. Március 31-től amennyiben a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat rendészeti munkatársai, illetve a személy- és vagyonőrök nem tartózkodnak a közelben, az utasok a BudapestGO-n keresztül is kérhetnek segítséget rendészeti beavatkozást igénylő esetekben. Baleset, személy- vagy vagyonépséget veszélyeztető helyzetekben azonban továbbra is a 112-őt kell hívnia az utasoknak, és jelezni a problémát a járművezetőnek.

Három kattintással kérhető segítség

A január 1-jével a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatóság hatályba lépett új szervezeti és működési szabályzatának megfelelően megalakult BKK rendészeti osztály a budapesti közösségi közlekedés járatain és megállóiban látja el feladatát a BKK, illetve a BKV korábban is szolgálatot teljesítő vagyon- és biztonsági őreivel összehangolva. A rendészek száma folyamatosan nő, a tervezett teljes létszámuk 75 fő lesz.

Március 31-től a szolgálat a BudapestGO alkalmazáson keresztül is értesíthető. Az applikáció kezdőképernyőjéről először a „Továbbiak”, majd a „Segíthetünk?” menüpontra kattintva lehet kiválasztani, hogy balesetről, vészhelyzetről (agresszió, vandalizmus), vagy rendészeti beavatkozást igénylő helyzetről (kéregetés, szennyezett ruházatú vagy ittas, bódult személy stb.) van-e szó. Előbbi esetben a 112-t, utóbbiban pedig az utasbiztonsági rendszer központi irányítószolgálatát lehet hívni a BudapestGO-ban.

A Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat rendszerében az egyes szervek közösen és összehangoltan dolgoznak folyamatosan. A közös, 24 órás diszpécserszolgálatnak kiemelt szerepe van a munkatársak hatékony vezénylésében, a fellépést igénylő helyzetekben a lehető legközelebbi egységtől érkezik a segítség. Az utasbiztonsági szolgálat rendszerében dolgozó munkatársak (rendészek, személy- és vagyonőrök) az egyszerűbb azonosíthatóság érdekében közös formaruhában, azaz egyforma láthatósági sárga mellényben végzik a tevékenységüket. Az új funkció használatáról a BKK áprilisban kampányt is indít, amelynek keretében járműveken, megállóban elhelyezett plakátokon, valamint a vállalat közösségimédia-felületein is edukációs tartalmakkal segíti az ügyfeleket.

A fejlesztés fokozatosan, pár napon belül minden felhasználó számára elérhetővé válik az alkalmazásban. Ahhoz, hogy a BudapestGO-ban mindig megjelenjenek a legfrissebb fejlesztések, érdemes kiválasztani a telefon beállítások menüjében az automatikus frissítést, így a jövőben mindig elérhetővé válnak az alkalmazás újdonságai.

Szociális segítségnyújtás és gondoskodás

A közös irányítású Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat nemcsak az ügyfelek biztonságérzetének és utazáskomfortjának javításáért felel, hanem az utazási feltételek megsértése miatt az utazásból kizárt, szociálisan nehéz helyzetben lévő embereknek is segítséget nyújt a hajléktalanok ellátását végző fővárosi, valamint civil szervezetekkel együttműködésben. Amennyiben az utasbiztonsági szolgálat munkatársai szociálisan rászoruló emberrel kapcsolatban intézkednek, gondoskodnak az illető további ellátásáról a főváros hajléktalanellátó intézményének, a Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei (BMSZKI), illetve a szerződéses civil partnerek – Menhely Alapítvány, Máltai Szeretetszolgálat, Oltalom Alapítvány – munkatársainak bevonásával.

Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!