Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik

A vezető divat webáruházak kínálatát egy platformon összekötő Glami.hu keresőplatform országjelentése szerint 2021-ben tovább nőtt Magyarországon az e-kereskedelem részesedése a divatszegmensben. Az online értékesítés közel 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, amivel az e-kereskedelem teljes divatkereskedelemben való részesedése 19,7%-ra emelkedett. Az idei évben a fizikai boltokban történő értékesítés újra elérheti járvány előtti szintet.

A Glami.hu online divatkereső közzétette Fashion (Re)search piackutatási projektjének legfrissebb jelentését a magyar online divat kiskereskedelem aktuális helyzetéről.  A jelentés szerint a divat kiskereskedelem a 2020-as 11 százalékos visszaesés után 2021-ben mintegy 10 százalékkal tudott nőni, így a várakozások szerint a hagyományos csatornákon történő értékesítés 2022-ben újra elérheti járvány előtti szintet.  Mindeközben az online csatornákon történő értékesítés 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, és az e-kereskedelmi piac divat szegmensének értéke elérte 311 mrd Ft-ot.

Gyenge kezdés után erős ünnepi szezon

A divat webáruházak 2020-as és 2021-es értékesítési adatainak összehasonlítása alapján megállapítható, hogy Magyarországon az elmúlt egy évben tovább nőtt az online vásárlás népszerűsége. A tavalyi év első féléve ugyan alacsonyabb számokat hozott mint 2020 azonos időszaka, azonban az előző évvel ellentétben az értékesítések volumene 2021-ben már jelentősebb visszaesés nélkül emelkedtek az év végéig. A karácsonyi szezonban a webáruházak forgalma jelentősen meghaladta az előző évit, és az elmúlt évek tendenciájától eltérően a december még a novembernél és a Black Friday-nál is erősebb volt.

Az ismétlődő vásárlások pörgetik az e-kereskedelmet

Az átlagos rendelési érték 2021-ben nem nőtt jelentősen, átlagosan 2,5%-kal volt magasabb 2020-hoz képest. Az online vásárló fogyasztók számának növekedése a világjárvány kezdeti időszaka után tapasztalt hullámot követően lelassult, ezért a webáruházak 2021-es bevételnövekedését elsősorban nem az újonnan megjelenő vásárlók, a magasabb árak, vagy a magasabb átlagos rendelési érték, hanem a vásárlások gyakoriságának növekedése tette lehetővé.

Az e-kereskedelemben érdekelt divatcégek 48%-a tervez áremelést 2022-ben

A tavalyi évben a divat webáruházak az e-kereskedelem legjelentősebb aktuális kihívásaiként elsősorban az erősebb piaci versenyt, a készletgazdálkodás folytonosságának fenntartásáta hirdetések árának növekedését és a weboldaluk, valamint a marketingkampányok személyre szabását nevezték meg. Az elemzés szerint a piaci környezet továbbra is összetett marad, valamint a piaci szereplőknek olyan új kihívásokkal kell szembenézni, mint a szállítási és gyártási késedelmek, a növekvő költségek és az instabil geopolitikai helyzet.  A Glami.hu felmérése szerint a felsorolt okok miatt az e-kereskedelemben érdekelt divatcégek 48%-a tervez áremelést 2022-ben.Ezen üzletek többsége arról számolt be, hogy jelentős, 11-15%-os áremelést tervez, magasabbat, mint a szomszédos országokban.

Vissza az életbe, de csak kényelemesen

A közösségi élethez való visszatérés hatása rögtön megmutatkozott a keresleten. A 2020-as évvel összehasonlítva a ruhákra 14 százalékkal, a szoknyákra 11 százalékkal, blúzokra és ingekre 9 százalékkal, fülbevalókra pedig 65 százalékkal nőtt az igény. Ugyanakkor nem mindenki tért vissza az irodákba, így a kényelmes, otthoni ruházat nem szenvedett akkora visszaesést, sőt, a lezserebb, sportosabb kategóriák, mint a kétrészes co-ord szettek (+51 százalék), vagy a melegítő ruhák (+22 százalék) még növekedtek is. Ugyanakkor a 2020-ban slágernek számító otthoni ruházati kategóriák 2021-ben már nem tudták fenntartani a növekedést. A hálóruházat 22 százalékkal, a fehérneműk 17 százalékkal esetek vissza 2021-ben, de a tornacipők és a sportleggingsek is visszatértek a járványt megelőző szintre. A magyar GLAMI felhasználók 2021-ben a Guess, a Tommy Hilfiger és az Adidas termékeit kedvelték a legjobban, ill. ezek kerültek fel a legtöbbször a személyes kívánságlistákra. 
A jelentés letöltése