Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Lezárult a K&H MNEB 2. évada

15 millió forint díjazás, több mint hétezer nevezés, 800-nál is több csapat

Véget értek a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság második évadának küzdelmei. A 2019/2020-as évad 8 versenyszámában összesen 7696 játékos- és 802 csapatnevezés érkezett. A bajnokság 410 órányi online közvetítései 720 ezer nézőt vonzottak és 1,3 millió élő megtekintést generáltak a versenyidőszakban.

Bár a sportélet leállt a koronavírus következtében, az e-sportokra és a K&H Nemzeti E-sport Bajnokság lebonyolítására ez nem volt hatással. A tervezett offline döntők a játékosok biztonsága érdekében online zajlottak mindegyik versenyszámban, a bajnokság összdíjazása 15 millió forint volt.

A K&H MNEB League of Legends döntőjében az alapszakaszt szinte hibátlanul teljesítő Wonder Stag Esports és a tavalyi bajnok Team Plague találkozott, ahol egy Best-of-5 összecsapás keretében a Team Plague csodálatos és meggyőző játékkal végül 3-1-re legyőzte ellenfelét. A legjobb magyar League of Legends csapat a címvédésen túl 1,3 millió forintot nyert, és bejutott az Esports Balkan League zárt selejtezőjébe. A bajnokság MVP-je a WSE felső ösvényese, Szlovák “MarineHBS” Máté lett.

A K&H MNEB Hearthstone versenyszámban 6 állomáson keresztül gyűjtötték a pontokat hazánk legjobb kártyajátékosai. Közülük az első 8 került be a nagydöntőbe. A kettős kieséses rendszerben rendezett finálét végig dominálva, vereség nélkül jutott a fináléba a tavalyi győztes Balázs “Hulkeinstein” Sebestyén, aki végül egy rendkívül szoros párharcban 3-2-re legyőzte csapattársát, Antal „Wuncler” Félixet.

A K&H MNEB CS:GO döntőjében az alapszakaszt hibátlanul teljesítő Budapest Five (szezon alatt Salamander) és a WiLD találkozott. A döntőben Best-of-5 összecsapásban nyert a Budapest Five, aki a címvédésen túl 1,3 millió forintot nyert. A bajnokság MVP-je az egyik legtehetségesebb hazai játékos, a 18 éves Torzsás “torzsi” Ádám lett.

A K&H MNEB PUBG versenyszámban 12 állomáson keresztül gyűjtötték a pontokat hazánk legjobb PUBG csapatai. Közülük az első 16 került be a nagydöntőbe, akik egy egész napos élő közvetítés keretében küzdöttek meg a több mint 2,7 millió forintos összdíjazásért. A végső győzelem csak a legutolsó, 10. pályán dőlt el, a KmK javára. A második helyezett a Budapest Five lett, a dobogó harmadik fokára a Pizza Monkey állhatott fel.

A K&H MNEB R6S versenyszámban az alapszakaszt veretlenül teljesítő Salamander és az óriási meglepetésre a címvédő WiLD-ot kiütő Team Plague találkozott. A nemzetközi vizeket is megjárt Salamander toronymagas esélyese volt az összecsapásnak, és elképesztő dominanciával 3-0-ra nyerték a nagydöntőt, ezzel bezsebelve a győztesnek járó 1,3 millió forintot. Az MVP a Salamander csapatkapitánya és oszlopos tagja, Juhász “DogeFather” Gábor lett.

A K&H MNEB HPCL, azaz a FIFA 20 játék 11v11 elleni játékmódjának 2020-as tavaszi szezonja végletekig kiélezett küzdelmet hozott. A bajnoki címért három csapat, a Nice Gaming, a DVSC és a DigiSport Honvéd is versenybe szállt, de végül előbbi kettő között dőlt el az aranyérem sorsa az utolsó fordulóban, a DVSC javára.

A HUNESZ Masters az első hazai FIFA grassroots kupasorozat, mely fél év és 20 állomás után online döntővel zárult. A két platformon megrendezett FIFA 1v1 versenyen PlayStation4-en az MTK játékosa, Majorosi Krisztián nyert, míg XBOX-on meglepetésre Reznák Dániel a döntőben maga mögé utasította az Ajax korábbi játékosát és a V4 Future Sports Festival 2018 győztesét, Szirtesi “Gabinho” Gábort.

Az MNASZ – HUNESZ E-sport Országos GTSport Autószimulátor Bajnokság alapszakaszának legeredményesebb versenyzője, Blazsán Patrik nyerte végül a bajnokság döntőjét is, maga mögé utasítva Báder Benjámint és Szarka Zsoltot. Patrik egyébként mindössze két tizedmásodperccel maradt el a hivatalos világcsúcstól a barcelonai pályán.

„Az e-sportban az innováció és a sportolókra jellemző elhivatottság, eltökéltség találkozik egymással, a K&H pedig a sportnak ezen a területén is szeretne példát mutatni, és felkarolni a hazai tehetségeket. A bajnokságon az e-sportolók ismét megmutatták, milyen kiváló teljesítményt tudnak elérni, és a már jól ismert bajnokok mellett idén számos új, feltörekvő reménységet ismerhettünk meg. Örülünk annak, hogy támogatásunk révén az e-sport a vírusjárvány ideje alatt is lehetőséget biztosított a versenyzésre és szurkolásra” – mondta el Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.


“A járványügyi helyzet speciális körülményei ellenére sikeresen zárultak a K&H MNEB 2. évadának versenyei. Örömmel jelenthetjük ki, hogy minden téren sikerült a tervezett eredményeinket túlszárnyalni: rekordszámú nevezés, növekvő stream nézettség és bővülő közösségi média elérés. Mindez jól mutatja, hogy a hazai e-sport továbbra is dinamikusan növekszik, és egyre komolyabban vehető mind társadalmilag, mind gazdasági értelemben. Ezúton is köszönjük a verseny szponzorainak, a csapatoknak, közreműködő partnereinknek és a szurkolóknak, hogy mindez létrejöhetett” – nyilatkozta Biró Balázs György, a Magyar E-sport Szövetség elnöke.