Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Lexus IS – Amikor a jóból csinálnak tökéletest

A modellfrissítés során nem csak megjelenése és felszereltsége fejlődött tovább a Lexus középkategóriás szedánjának: a legfrissebb törésteszt alapján kategóriájának legbiztonságosabb képviselői közé emelkedett.

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, a modellfrissítések nem szólnak másról, mint egy kis külső-belső csinosításról, takarékosabb és erősebb motorokról, okosabb fedélzeti infotainment rendszerekről. A valóságban azonban az autók életciklusának felénél szokásos megújulás során az utolsó csavarig kielemzik a modelleket, hogy megállapítsák, mely területeken lehetne még tökéletesebbé tenni.

Bár a 2013-ban bevezetett Lexus IS az európai utasbiztonsági vizsgálaton maximális ötcsillagos eredményt ért el, az EuroNCAP észak-amerikai társszervezete, a Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet (IIHS) talált egy olyan pontot, ahol a kiválót is tökéletesebbé lehetett volna tenni: a kisátfedéses frontális ütközéses, illetve a ráfutásos ütközéses helyzetekben az egyébként remek ütéselnyelő képességgel rendelkező karosszéria nem optimálisan vezette el az ébredő erőhatásokat.

Ezért a Lexus mérnökei a 2017-es modellévre esedékes ráncfelvarrás során megerősítették az orr belső szerkezetét, valamint módosították a vezetőoldali ajtót, az ajtó alsó forgópántját tartó elemet, illetve a küszöbidomot, majd hogy biztosra menjenek, lecserélték az orrész, illetve a lábtér gyártásánál használt anyagokat. Így már ezen a rendkívüli mechanikus terhelést (szinte pontszerű ütközést) jelentő teszten is elérte a kívánt legjobb minősítést a Lexus IS. A hátulról érkező ütés elleni védekezésként a mérnökök lecserélték az első ülések háttámláját, amely most már ideális védelmet nyújt a rettegett ostorcsapás nyaksérülés ellen.

Ezekkel a módosításokkal a Lexus IS ki is pipálta volna hivatalosan dokumentált hiányosságait, ám az új modellévhez szériafelszerelésként kínált Lexus Safety System + komplex balesetmegelőző csomag révén ennél is sokkal többet nyújt: a teszteken például 20 és 40 km/óra között képes volt eleve elkerülni az ütközést, így ebben a mérési osztályban „Kimagasló” minősítést kapott, míg vakításgátló funkcióval szerelt LED-es fényszórója „Megfelelő” eredményt ért el.

Hogy mindez milyen fontos, jól mutatja, hogy a módosított szerkezetű Lexus IS elnyerte az IIHS által adható legmagasabb szintű elismerést, a Top Safety Pick+ pecsétet, amely kategóriája legbiztonságosabb tagjai közé emeli. Jelenleg öt Lexus modell: az ES és IS szedánok, az RC kupé, valamint az NX és RX szabadidőjárművek rendelkeznek ezzel a rendkívül szigorú felsőfokú minősítéssel.

A legfrissebb Lexus IS kisátfedéses frontális ütközési tesztje megtekinthető az IIHS pár napja közzétett videóján:

Fotók: Lexus