„Legjobb UX”-díjat nyert az első hazai Fintech versenyen az OTP Simple alkalmazással az Ergomania és a Zwoelf

Az Ergománia által tervezett Simple by OTP mobilfizetési alkalmazás nyerte el a “Legügyfélbarátabb Fintech Megoldás” díját a FinTechRadar által indított első hazai fintech versenyen. Ez a díj az első Magyarországon, amely kifejezetten pénzügyi és biztosítási megoldások felhasználóbarát megvalósítását jutalmazza.

A szavazáson a zsűri a felhasználóbarát kialakítás mellett értékelte az egyértelmű felépítést, világos információs architektúrát, valamint az app számára készített, kártyás megközelítésű dashboard designt is. Mindezeknek köszönhetően az alkalmazás a magas letöltésszám mellett kiváló értékeléseket is kap.

Az Ergománia 2016 tavaszán kapott felkérést a már akkor is kifejezetten magas számú felhasználói bázissal rendelkező alkalmazás áttervezésére. A díjazott alkalmazáson 2500 munkaórában, 12 hónapon át dolgozott az Ergománia és a Zwoelf csapata. Három platformra, Android, iOS és Windows rendszerekre készítették el a részletes és teljes körű, a felhasználói élményre és kezelőfelületre vonatkozó terveket. A tervezés során kiemelten figyeltek a tervek magas színvonalú kivitelezésére és folyamatos tesztelésére.

Az utóbbi 10 évben több tucat, elsősorban internet- és mobilbanki alkalmazást terveztünk az Ergomaniában. Nagyon örülünk, hogy a közeljövőben új, innovatív lehetőségek nyílnak a pénzügyi és biztosítási szakma előtt. Várjuk a Simple-hez hasonló, az ügyfeleknek a mindennapi életükben hasznot hozó megoldások terjedését” – nyilatkozta a díj kapcsán Rung András, az Ergománia alapító-ügyvezetője.

A Simple alkalmazás sikerét a 375.000-nél több felhasználó és a már 1 millió feletti tranzakciószám bizonyítja. Azonban van egy hasonlóan fontos mérőszám is, ami nem más, mint a felhasználói értékelések. A Simple ezen a fronton is kiemelkedően teljesít, és büszke arra, hogy elégedett felhasználói vannak, hiszen az App Store-ban 4,8-as, míg a Google Play-en 4,5-ös értékeléssel rendelkezik. Nagy örömmel fogadtuk, hogy nem csak a felhasználók, hanem a szakma is megerősít bennünket abban, hogy jó úton járunk. «A legügyfélbarátabb fintech megoldás» díj pontosan azt tükrözi, ami a célunk is: élményszerű, biztonságos és mégis egyszerű fizetési megoldást nyújtani a felhasználóinknak” – mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója.

A díjjal azok előtt akarunk tisztelegni, akik már letettek jó fintech alkalmazásokat az asztalra. Úgy látjuk, hogy a felhasználói élmény döntő fontosságú lesz a jövőben a Fintech területén is. A PSD2 küszöbön álló elfogadásával [A PSD2 (Payment Services Directive) nevű uniós szintű irányelv lényege, hogy 2018-ra minden banknak meg kell majd nyitni a rendszereit a pénzügyi-technológiai cégek előtt] a hazai felhasználók számára is egy sor olyan megoldás indulhat, melyek a mindennapi pénzügyek intézését könnyítik meg. Erre, a jól használható fintech megoldásra iskolapélda lehet a Simple” – mondta el Szabó F. Ferenc, FinTechRadar főszerkesztője.

Ergomániáról

Az Ergománia Közép-Európa piacvezető Fintech UX cége. Az elmúlt tíz évben több, mint 20 UX-UI felület tervezésben vett részt. Ügyfelei között kiemelkedőek az OTP, Erste, MKB, Telenor vállalatok, de megtalálhatók online lapok és kisebb cégek is. Az ügynökség büszke arra, hogy alkalmazottai között megtalálhatók a szakma szenior, több, mint 10 éves tapasztalattal rendelkező képviselői mellett fiatal, egyetemről kilépő fiatalok is.

Sajtókapcsolat

Régeni Anna

hello@ergomania.eu

Kulisszatitkok: így készítettük a Simple alkalmazás felületeit

Az első hazai fintech UX-díjas alkalmazás születése lépésről lépésre

2500 munkaóra, 12 hónap UX/UI munka 3 platformon = Magyarország sikeres Fintech alkalmazása 375 ezer regisztrált felhasználóval (lead)

A Simple alkalmazás tervezésére 2016 tavaszán kaptunk felkérést egy olyan tender megnyerése után, amiben még Magyarország két legerősebb, mobil UX-ben is jártas ügynöksége vett részt. A kihívás nem volt kicsi, hiszen három platformra kellett átterveznünk egy olyan alkalmazást, ami már akkor is kifejezetten erős felhasználói bázissal rendelkezett. Ráadásul tisztában voltunk az alkalmazás rendkívül hasznos, de meglehetősen heterogén tartalmával, funkcionalitási körével, ami tulajdonképpen egy digitális piactérré tette.

Kutatási fázis: rugalmas dashboard megjelenítés a bővíthetőség érdekében

Elsőként a kötelező, de kritikus lépések végrehajtásával kezdtük. A best practice kutatás elvégzése után (szerencsére fintech specializációnk miatt már elég jól ismertük a lehetséges megoldásokat) 12 fős interjúsorozattal mértük fel, hogy a felhasználók milyen új és az akkori igényektől eltérő elvárásokkal rendelkeznek. Az interjúk során a Simple munkatársai is részt vettek megfigyelőként, hogy érzékenyebben és elfogadóbban tudjanak viszonyulni az általunk kínált megoldásokhoz.

A kutatás elvégzése után az alkalmazás keretét, dashboardját alakítottuk ki. Azt mindenképpen láttuk, hogy a korábbi, Windows 8-ra hajazó csempés megoldás teljességgel elavult, lecserélésre érdemes, de nem volt egyértelmű, hogy milyen irányba kell tovább lépni. A lehetséges ötletek közt ismét egy kiterjedt kutatás segített eligazodni. Sokszor megtapasztaltuk már, hogy a végtelenre nyúló értelmetlen viták helyett egy jól irányzott tesztelés sokkal gyorsabban és költséghatékonyabban tud irányt mutatni.

Ennek megfelelően rövidesen tiszta lett, hogy egy kártyás megközelítésű dashboard, ami magában hordozza a kiterjesztés lehetőségét (interaktív és használat alapján átrendeződő kártyák) sokkal előre mutatóbb, míg a felhasználók számára könnyen érthető és kezelhető.

NFC-képesség, kártyák digitalizálásának folyamata

A dashboard kialakítás mellett a bankkártyarögzítés folyamatát is megreformáltuk. A legnagyobb kihívás az NFC képesség alapján a kártyák digitalizálása volt, illetve annak kommunikálása, hogy nem csak OTP-s ügyfeleknek használható a kártyarögzítés. Itt számos részletes, az egyes állapotokat megjelenítő folyamatábrát készítettünk.

A kártyarögzítési folyamat tervezésében a nagy kihívás nem csak a UX tervezés, hanem a számos pénzügyi érdek harmonizálása volt. A közös nevező megkeresésén kívül a folyamatok legapróbb részletekig való kidolgozása és a kifinomult kommunikáció volt a cél, hisz többször olyan dolgokról kellett pénzügyi vonalon tájékoztatnunk felhasználókat, amiről nálunk hallottak először.

Megkülönböztető, de univerzálisan használható arculat kialakítása

A keret kialakításával párhuzamosan megkezdtük a megújult arculat kialakítását, illetve az egyes folyamatok (pl. parkolás, ételrendelés stb.) megtervezését is. Itt figyelnünk kellett arra, hogy olyan szolgáltatásokra is alkalmazhatóak legyenek folyamataink, amelyekről akkor még igen keveset tudtunk (pl. Bookline integráció).

Sok körös iteráció, tesztelés, tesztelés, tesztelés

Mind a drótvázak, az interakciós elemek és a vizuális design, mind az egyes folyamatok számos iteráción mentek keresztül – a parkolás esetében 10 kör volt -, amíg elértük az optimumot a technikai lehetőségek, üzleti igények és felhasználói elvárások háromszögében. A legkritikusabb folyamatokat a felhasználói statisztikák alapján azonosítottuk, és az ezekre vonatkozó megoldások megtervezésével hónapokat töltöttünk. A UX folyamatok csiszolásában mind a fejlesztők, mind a designerek részt vettek, hogy a későbbi kivitelezés minél zökkenőmentesebb legyen. Amikor folyamataink,  vizuális világunk kezdett kikristályosodni, akkor Android és iOS platformon ismét teszteltük az alkalmazást 12 felhasználóval.

UX-UI minőségbiztosítás a tervezés során

A tesztek eredményeképpen frissítettük terveinket, kialakítottuk az asseteket, és a Sketch-ben kialakított végleges designt Zeplinbe feltöltve átadtuk a fejlesztőknek. A fejlesztés során aktívan támogattuk a kivitelezési folyamatot is, hogy a végtermék valóban megfeleljen a felhasználói elvárásoknak. A tervek átadása után pár hónappal már el is készült az alkalmazás és 2017 májusában kikerült a felhasználókhoz.

UI design – új look and feel

Az új UI felület több mint 150 munkaórát emésztett fel. A rendszerspecifikus megoldások (iOS, Android) mellett számos egyedi grafikai megoldás is beépítésre került. Ilyen például a dashboard képernyő, ahol 30+ variáció után jutottunk el a végső UI megjelenéshez, amely mind az üzleti, mind a felhasználó oldal számára megfelelő megoldást nyújtja. Az applikációhoz készült styleguide tartalmazza a UI alapköveit, felépítési struktúráját, amelyből az újabb funkciók képernyőtervei könnyen felépíthetők. Az új Simple arculat része egy új betűtípus bevezetése, valamint több száz egyedi illusztráció és ikon. A projekt fejlesztési szakaszában grafikusaink aktívan támogatták a Simple belső fejlesztőcsapatát, hogy a terveknek megfelelő élő applikáció jöjjön létre.

Az eredmény: Magyarország vezető pénzügyi alkalmazása

Indulása után az alkalmazás tovább erősítette pozícióját, mára már a digitális hétköznapok szerves részévé vált Magyarországon. 370.000-nél is több felhasználóval bír, 1 milliónál több tranzakciót hajtottak végre rajta, és 35.000 kártyát digitalizáltak a segítségével. Számunkra a legnagyobb öröm, hogy a felhasználói értékélek a maximumot közelítik: az iOS változat 4.8, az Android verzió 4.5-ös értékeléssel rendelkezik.

Bővebben a tervezésről az Ergománia oldalán

http://ergomania.hu/cases/kulisszatitkok-igy-keszitettuk-a-simple-alkalmazas-feluleteit/