Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Lassan többet költünk divatra webshopokban, mint hagyományos üzletekben

A vásárlók 40%-a már nem próbál takarékoskodni és ugyanannyit költ ruházati- és divatcikkekre, mint a koronavírus-járvány kitörése előtt·  A megkérdezettek 50%-a már többet költ divatcikkek vásárlására az interneten, mint hagyományos üzletekben·  Magyarországon az előrejelzések szerint 2020-ban az online üzletek forgalma 14%-kal fog nőni a hagyományos üzletekkel szemben

A GLAMI divatkereső platform friss kutatása szerint, bár a járvány kitörése után az eladások drasztikusan csökkentek, a magyar fogyasztók lassan visszatérnek a járvány előtti vásárlási szokásaikhoz. Mindeközben fordulóponthoz érkezett a divatcikkek online kereskedelme, és lassan többet költünk divatra a webshopokban, mint a hagyományos üzletekben. A divatcikk kereső oldal előrejelzése szerint a webshopok forgalma az idei évben a járvány ellenére is tovább fog nőni a hagyományos üzletekkel szemben.

Megjelent a GLAMI online divatcikk kereső platform legfrissebb iparági jelentése. A több mint 250 meghatározó európai webáruház kínálatát összekötő divatkereső Fashion (Re)search piackutatás sorozatának „A koronavírus „másnapján“ című felmérése[1] a járvány kitörése utáni ágazati trendeket és fogyasztói attitűdöket vizsgálta Csehországban, Szlovákiában, Görögországban, Romániában és Magyarországon.Magyarországon az előrejelzések szerint 2020-ban az online üzletek forgalma 14%-kal fog nőni a hagyományos üzletekkel szemben, és a 2019-ben 171 mld Ft forgalmat bonyolító iparág piaci értéke 2023-ra a 267 mld Ft-ot is elérheti[2]. A tendenciát várhatóan a koronavírus világjárvány kitörése utáni visszaesés sem fogja jelentős mértékben megváltoztatni, mert ahogy a legfrissebb adatok elemzéséből kiderül, az utóbbi hónapokban a magyar fogyasztók lassan visszatértek a járvány előtti vásárlási szokásaikhoz.„A GLAMI több mint 250 meghatározó európai webáruház kínálatában teszi lehetővé árucikkek keresését, így munkatársaink egyedülálló rálátással rendelkeznek a kereskedelmi trendek és a fogyasztói igények alakulására. Jelenleg azt látjuk, hogy az emberek lassan visszatérnek a járvány előtti vásárlási szokásaikhoz. A megkérdezettek már 40%-a azt állítja, ugyanúgy vásárol, mint azelőtt, a válaszadók 32%-a próbál itt-ott spórolni, és csak 18% tiltotta meg magának a vásárlást az adott körülmények között” – mondta el Robert Johnson, a GLAMI country managere.

Fordulóponthoz érkezett a divatcikkek online kereskedelme

A felmérés során megkérdezettek 50%-a állította, hogy már többet költ divatcikkek vásárlására az interneten, mint hagyományos üzletekben, a vásárlók 19%-a ugyanannyit költ online, mint offline, és ugyancsak kb. a fogyasztók ötöde (22%) költ többet hagyományos üzletekben, mint az interneten. Ezzel fordulóponthoz érkezett a divatcikkek online kereskedelme Magyarországon, hamarosan többet költünk divatra online, mint hagyományos üzletekben. 

Az online vásárlás fő oka az alacsonyabb ár

A felmérés alapján a fogyasztók az internetes áruházakat elsősorban azért választják a hagyományos boltokkal szemben, mert a keresett termékeket gyakran alacsonyabb áron tudják megvásárolni. Sokan azért is részesítik előnyben az online vásárlást, mert nincs idejük elmenni a fizikai üzletbe (15%), de a fertőzésveszély és a kötelező maszkviselés is visszatartó erő lehet az üzletekbe való ellátogatás szempontjából (8%).


Az offline vásárlás fő előnye a termékek felpróbálásának lehetősége 

 Ugyanakkor a magyar fogyasztók 17%-a – függetlenül a pandémiás helyzettől –  jellemzően az offline vásárlást részesíti előnyben. Ennek elsősorban az az oka, hogy a hagyományos üzletekben lehetőség van a termékek felpróbálására, amire a fogyasztók 57%-a előnyként tekint az online vásárlással szemben. Az offline vásárló fogyasztók kb. egyharmada továbbá azért is részesíti előnyben a hagyományos üzletekben történő vásárlást, mert tartanak a visszaküldési folyamattal járó esetleges kényelmetlenségektől, sokan pedig egyszerűen akkor vásárolnak fizikai üzletben, ha a közelben járnak (41%). A vásárlók 10%-a nem szeret a kiszállításra várni, ezért látogat el inkább személyesen az üzletekbe. A válaszadók csupán 6%-a említette, hogy visszatartó erő lehet az üzlethelyiségek esetleges túlzsúfoltsága.

Jelenleg az iskolakezdéshez köthető ruházati termékek és taneszközök vásárlása van napirendenA felmérés a fogyasztók iskolakezdéshez kapcsolódó szezonális vásárlási terveire is rákérdezett. Eszerint a magyar szülők 89 százaléka tervez vásárolni gyermekeinek ruházati cikket és taneszközt az új tanévre. A szülők többsége (59%) 20-50 ezer forintot, 20 százalékuk 50-100 ezer forintot, 13 százalék kevesebb, mint 50 ezer forintot, 7 százalék pedig 100 ezer forint feletti összeget szán erre a célra.