Kutatásban mérte fel a BKK, miért szeretik a fővárosiak a BudapestGO-t

Minden egy helyen: egyszerű és gyors bérlet- valamint jegyvásárlási lehetőség, utazás közbeni útvonaltervezés, és valós idejű forgalmi információk – ezek miatt kedvelik igazán a BudapestGO-t a BKK ügyfelei. A társaság legfrissebb, online felméréséből többek között az is kiderült, hogy a megkérdezettek 40 százaléka évek óta használja az alkalmazást, tízből nyolcan ajánlanák is ismerősüknek, 60 százalék pedig már csak az applikáción keresztül vásárol jegyet vagy bérletet.

A Budapesti Közlekedési Központ a Budapesti Corvinus Egyetemmel együttműködésben nemrég több mint 4 ezer fő megkérdezésével készített online felmérést, és azt vizsgálta, hogy hogyan vélekednek a fővárosban rendszeresen közösségi közlekedést használók a BudapestGO-ról.

A társaság saját fejlesztésű applikációját hónapról hónapra egyre többen használják, hétköznaponként jellemzően 270 ezren, míg hétvégén 170 – 200 ezer ügyfél digitális útitársa a BudapestGO. Hetente átlagosan 30-40 ezer újabb telefonra töltik le az alkalmazást, de a turista szezonban rendszeresen a heti 50 ezret is meghaladja az applikáció-letöltések száma.

A BKK friss felmérése alapján a válaszadók 83 százaléka hasznosnak tartja az applikációt, tízből nyolcan ajánlanák ismerősüknek. A megkérdezettek leginkább azt kedvelik, hogy minden egy helyen elérhető a BudapestGO-ban: bárhol és bármikor egyszerűen válthatnak jegyet vagy bérletet, akár utazás közben is tervezhetnek útvonalat, ráadásul egyszerűen és gyorsan tájékozódhatnak a forgalmi változásokról, így kiszámíthatóbbá válik a közlekedés. Emellett a BKK ügyfelei kedvelik az alkalmazás vizuális megjelenését és egyszerűségét is.

Útvonaltervezésre használják legtöbben

A kutatásból kiderült az is, hogy a válaszadók 40 százaléka évek óta használja a BudapestGO-t. A megkérdezettek közül tízből hárman ismerős ajánlására töltötték le, és a kitöltők majdnem fele naponta megnyitja az alkalmazást, 25 százalékuk pedig hetente használja.

A felmérés arra is rávilágított, hogy a válaszadók közül tízből hatan leginkább jegy-és bérletvásárlásra használják az applikációt, míg tízből nyolcan az útvonaltervezés, valamint a menetrendi információk miatt nyitják meg a BudapestGO-t.

A funkciók közül a járműről tervezés (61%), valamint a „kedvenc járatok vagy megállók” (58%) a legismertebbek a BKK ügyfelei körében, míg az okostelefonok kezdőképernyőjére minialkalmazásként kihelyezhető widget-et 49 százalék, a Metró gombot – amely a metróhoz közelítve jelentősen leegyszerűsíti a bérlet- és jegyérvényesítést – pedig csupán 33 százalék ismeri.

Tízből hatan már csak digitális jegyet vesznek

A BudapestGO – amely az ötödik legnépszerűbb magyar fejlesztésű magyar applikáció –, többek között azért kedvelt, mert jelentősen leegyszerűsíti a jegy- és bérletvásárlás folyamatát, ezt pedig a kutatásban megkérdezettek is visszaigazolták: a felmérésben résztvevők 60 százaléka már csak digitálisan vásárol jegyet vagy bérletet.

Az applikáció népszerűsége egyre nő, a társaság fejlesztéseinek köszönhetően idén májusban a jegy- és bérletértékesítésből származó bevételek már mintegy 26 százalékát a digitális jegyek és bérletek adták. A felnőttbérletek közel 40 százalékát, a diákbérleteknek pedig a közel 50 százalékát használják okostelefonjukon az utasok.

Minél egyszerűbb a jegyvásárlás, annál kevesebben bliccelnek

A BKK felmérése alapján a digitális jegyvásárlás a jegyérvényesítési hajlandóságot is növelheti, így a társaság idén júniusban a bliccelés elleni programja következő állomásaként bővíti a jegyérvényesítési lehetőségeket. Több lépésben a villamosok járművezető fülkéin, valamint a HÉV kocsikon a jegykezelők mellett is jegyérvényesítő matricákat helyez ki a közlekedési társaság, hogy mindenkinek lehetősége legyen kényelmesen érvényesíteni a jegyét.

Július végére az autó- és trolibuszok mellett immár minden felszíni járműtípus utasterében egységesen elérhetővé válik a mobiljegy-érvényesítés. Az újonnan kihelyezett kódmatricák a többi matricához hasonlóan használhatók az egylépéses jegyérvényesítéssel (NFC funkció), vagy a jól megszokott kamerás kódbeolvasással is.

Ahhoz, hogy a BudapestGO-ban mindig megjelenjenek a legfrissebb fejlesztések, érdemes kiválasztani a telefon beállítások menüjében az automatikus frissítést, így a jövőben is elérhetővé válnak a BudapestGO-val kapcsolatos újdonságok.

Budapesti Közlekedési Központ

Tudtad?