Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kutatásban mérte fel a BKK, miért szeretik a fővárosiak a BudapestGO-t

Minden egy helyen: egyszerű és gyors bérlet- valamint jegyvásárlási lehetőség, utazás közbeni útvonaltervezés, és valós idejű forgalmi információk – ezek miatt kedvelik igazán a BudapestGO-t a BKK ügyfelei. A társaság legfrissebb, online felméréséből többek között az is kiderült, hogy a megkérdezettek 40 százaléka évek óta használja az alkalmazást, tízből nyolcan ajánlanák is ismerősüknek, 60 százalék pedig már csak az applikáción keresztül vásárol jegyet vagy bérletet.

A Budapesti Közlekedési Központ a Budapesti Corvinus Egyetemmel együttműködésben nemrég több mint 4 ezer fő megkérdezésével készített online felmérést, és azt vizsgálta, hogy hogyan vélekednek a fővárosban rendszeresen közösségi közlekedést használók a BudapestGO-ról.

A társaság saját fejlesztésű applikációját hónapról hónapra egyre többen használják, hétköznaponként jellemzően 270 ezren, míg hétvégén 170 – 200 ezer ügyfél digitális útitársa a BudapestGO. Hetente átlagosan 30-40 ezer újabb telefonra töltik le az alkalmazást, de a turista szezonban rendszeresen a heti 50 ezret is meghaladja az applikáció-letöltések száma.

A BKK friss felmérése alapján a válaszadók 83 százaléka hasznosnak tartja az applikációt, tízből nyolcan ajánlanák ismerősüknek. A megkérdezettek leginkább azt kedvelik, hogy minden egy helyen elérhető a BudapestGO-ban: bárhol és bármikor egyszerűen válthatnak jegyet vagy bérletet, akár utazás közben is tervezhetnek útvonalat, ráadásul egyszerűen és gyorsan tájékozódhatnak a forgalmi változásokról, így kiszámíthatóbbá válik a közlekedés. Emellett a BKK ügyfelei kedvelik az alkalmazás vizuális megjelenését és egyszerűségét is.

Útvonaltervezésre használják legtöbben

A kutatásból kiderült az is, hogy a válaszadók 40 százaléka évek óta használja a BudapestGO-t. A megkérdezettek közül tízből hárman ismerős ajánlására töltötték le, és a kitöltők majdnem fele naponta megnyitja az alkalmazást, 25 százalékuk pedig hetente használja.

A felmérés arra is rávilágított, hogy a válaszadók közül tízből hatan leginkább jegy-és bérletvásárlásra használják az applikációt, míg tízből nyolcan az útvonaltervezés, valamint a menetrendi információk miatt nyitják meg a BudapestGO-t.

A funkciók közül a járműről tervezés (61%), valamint a „kedvenc járatok vagy megállók” (58%) a legismertebbek a BKK ügyfelei körében, míg az okostelefonok kezdőképernyőjére minialkalmazásként kihelyezhető widget-et 49 százalék, a Metró gombot – amely a metróhoz közelítve jelentősen leegyszerűsíti a bérlet- és jegyérvényesítést – pedig csupán 33 százalék ismeri.

Tízből hatan már csak digitális jegyet vesznek

A BudapestGO – amely az ötödik legnépszerűbb magyar fejlesztésű magyar applikáció –, többek között azért kedvelt, mert jelentősen leegyszerűsíti a jegy- és bérletvásárlás folyamatát, ezt pedig a kutatásban megkérdezettek is visszaigazolták: a felmérésben résztvevők 60 százaléka már csak digitálisan vásárol jegyet vagy bérletet.

Az applikáció népszerűsége egyre nő, a társaság fejlesztéseinek köszönhetően idén májusban a jegy- és bérletértékesítésből származó bevételek már mintegy 26 százalékát a digitális jegyek és bérletek adták. A felnőttbérletek közel 40 százalékát, a diákbérleteknek pedig a közel 50 százalékát használják okostelefonjukon az utasok.

Minél egyszerűbb a jegyvásárlás, annál kevesebben bliccelnek

A BKK felmérése alapján a digitális jegyvásárlás a jegyérvényesítési hajlandóságot is növelheti, így a társaság idén júniusban a bliccelés elleni programja következő állomásaként bővíti a jegyérvényesítési lehetőségeket. Több lépésben a villamosok járművezető fülkéin, valamint a HÉV kocsikon a jegykezelők mellett is jegyérvényesítő matricákat helyez ki a közlekedési társaság, hogy mindenkinek lehetősége legyen kényelmesen érvényesíteni a jegyét.

Július végére az autó- és trolibuszok mellett immár minden felszíni járműtípus utasterében egységesen elérhetővé válik a mobiljegy-érvényesítés. Az újonnan kihelyezett kódmatricák a többi matricához hasonlóan használhatók az egylépéses jegyérvényesítéssel (NFC funkció), vagy a jól megszokott kamerás kódbeolvasással is.

Ahhoz, hogy a BudapestGO-ban mindig megjelenjenek a legfrissebb fejlesztések, érdemes kiválasztani a telefon beállítások menüjében az automatikus frissítést, így a jövőben is elérhetővé válnak a BudapestGO-val kapcsolatos újdonságok.

Budapesti Közlekedési Központ

Tudtad?