Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kulcsfontosságú a bankkártyaolvasó terminálok ellenőrzése

Ahogy az országban halad az oltási kampány, fokozatos nyitásra készülhetnek a kereskedők és a szolgáltatók, köztük olyanok is, akik akár hónapok óta tartanak zárva. Amikor egy üzlet vagy szolgáltató zárva tart, nem kapcsolja be a POS terminálját, ami a nyitáskor komoly fennakadásokat okozhat majd a kártyaelfogadásban. Ez azért is kiemelt probléma, mert 2021 január 1. óta kötelező elektronikus fizetést biztosítani minden olyan kereskedelmi vagy szolgáltató egységben, ahol online pénztárgép található.

 
„Mint sok elektronikus eszköz, a POS terminálok is folyamatos üzemre és használatra vannak kitalálva, ezért, ha mondjuk hónapok óta nem üzemeltek, és bizonyos típusok nem voltak feltöltve, több különböző probléma is felmerülhet a működésükben. Még normál használat mellett is történhet meghibásodás, de a mostani helyzettel ellentétben, azt azonnal észreveszi a felhasználó. Azt javasoljuk, hogy a nyitás előtt néhány nappal minden kereskedő és szolgáltató kapcsolja be, és ellenőrizze le termináljának működését, mert előfordulhat, hogy bizonyos frissítéseket el kell végeznie a készüléknek, akár távoli hozzáférésen keresztül” – mondta el Bakonyi András, a piacvezető Ingenico Magyarországért felelős értékesítési igazgatója.

  
Egy másik potenciális probléma lehet a korosabb, sokáig nem használt terminálok esetében az akkumulátor, amelynek szintén nem tesz jót, ha hosszú ideig nem töltik fel. „Fontos, hogy a szoftveres frissítések mellett a felhasználók ügyeljenek a terminálok fizikai szervizigényére is – kiemelt tekintettel a hőnyomtatóra és az akkumulátorra. Amennyiben egy hirtelen nyitás miatt egyszerre több ezer darab terminál érkezik a szervizekbe, úgy előfordulhat, hogy feltorlódnak a javítások, amit az előző hullámok során a nemzetközi tapasztalatok is alátámasztanak” – tette hozzá a szakember.

 
„Mi az Ingenico-nál természetesen mindent megteszünk majd annak érdekében, hogy termináljaink folyamatos üzemét biztosítsuk, de ehhez elengedhetetlen a felhasználói odafigyelés is.”