Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Közel 20 százalékkal többet szánnak az idei karácsonyra a magyarok

    Ünnepi kiadásokra átlagosan 118 ezer forintot terveznek költeni az idén a magyarok, ami közel 20 százalékkal több a tavalyinál – ez derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.

    Az MTI-nek küldött keddi közlemény szerint azok, akik ajándékoznak, 47 ezer forintos keretben gondolkodnak. A karácsonyfa nem lesz kisebb, a nagy ünnepi sütés-főzéshez pedig az anyagi nehézségek esetén is ragaszkodnak a magyarok a kutatás szerint.


    Tavaly karácsonyhoz képest 56-ról 65 százalékra nőtt azok aránya, akik az aktuális havi jövedelmükből tervezik fedezni az ünnepi a kiadást, 40 százalék megtakarításból, 7 százalék pedig hitelből is finanszírozza a szükséges összeget.


    A magyarok fele megfontolt, előre kigondolja, kinek mit szeretne venni. Az ajándékot adók legnagyobb része novemberben rohamozza meg a boltokat, ám a Cofidis Hitel Monitor kutatásból kiderül, hogy 17 százalékuk már októberben, vagy azt megelőzően elkezdte a vásárlást. A toplistát továbbra is a kozmetikum (31 százalék), a ruhanemű (29 százalék) és a márkás italok, élelmiszerek (28 százalék) vezetik. Ismét egyre népszerűbbek a konyhai kisgépek, 13 százalék ebben a kategóriában gondolkodik.  


    A negyedik negyedévre vonatkozó kutatásuk szerint a magyarok 9 százaléka tervez hitelt felvenni a következő egy évben. A legnépszerűbb hiteltípus a személyi kölcsön, az átlagos hitelösszeg 1,33 millió forint. A leggyakoribb hitelcélok a lakásvásárlás (31 százalék) és a lakásfelújítás (32 százalék), harmadik helyen az autóvásárlás áll (22 százalék). Ugyanakkor 12 százalék el tudja képzelni, hogy hitelt vegyen fel a családi kassza egyensúlyban tartása, 11 százalék pedig a rezsiszámlák kifizetése céljából.