Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kisvállalkozók tömege kerülhet bajba a Google Analytics átalakulása miatt


Célzott hirdetésekkel találkozhatnak a jövőben a felhasználókra

A sokak eddig Universal Analytics július 1-től mindenki elérhetetlenné válik, így át kell térnie a Google Analytics 4 rendszerre. Gál Kristó, a Klikkmarketing tulajdonosa szerint ez jó hír a felhasználók számára, hiszen azok jobban célokkal találkozhatnak a jövőben, a kisvállalkozók viszont, akik nem frissítenek időben, minden pillanatban azt tapasztalhatják, hogy leálltak a mérései. Ez pedig kockázatos, mert a hirdetési rendszerek nem tudnak majd mire optimalizálni.



Köztudott, hogy minden weboldalba mérési azonosítókat lehet beépíteni, amivel az adott tulajdonos honlapja pontos képet kaphat arról, mekkora volt az oldal látogatottsága, az ott lévő milyen tevékenységet végeztek, mennyi ideig töltöttek el ott, milyen konverziós célokat értek el.Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember kiemelte, a mérőkódokkal azt is le lehet mérni, hogy az online marketing mennyire térül meg, hol vannak esetleg azok a metszetek, ahol érdemes további fejlesztéseket végezni.Mint mondta, az egyik legnépszerűbb webbanalitikai eszköz, a Google Analytics, új fejezetet nyitott a negyedik generáció, a GA4 bevezetésével. Ez a következő generációs webbanalitikai platform új lehetőségeket kínál az üzleti szereplőknek adataik elemzésében és a felhasználói élmény javításában.„A Google Analytics átállását az átlagemberek a saját bőrükön is érezhetik, hiszen releváns hirdetések jelenhetnek meg az online térben. Ennek az oka, hogy a GA4 a korábbinál jobban össze tudja fogni nemcsak a Google összes területét a keresésektől a Gmailen át, hanem a YouTube-ot is, ami így a hirdetési rendszerekkel sokkal kompatibilisebbé válik” – magyarázta a közel 100 hazai vállalkozás Analytics kezelője Klikkmarketing tulajdonosa.Szempillantás alatt bajba kerülhet bárki

Gál Kristóf kérdésre válaszolja közölte, a vállalkozóknak egy sokkal pontosabb mérési rendszer lesz a kezében, sokkal jobban látni az adatokat, hiszen a technológia teljesen más, mert eseményeket mér a Google, ami sokkal pontosabb eredményeket fog hozni.A GA4 átállásra legkésőbb 2023. június 30-ig volt lehetőség, igaz, a tapasztalatok azt mutatják, hogy a korábbi UA tulajdonokhoz is hozzá lehet férni, azok tiltását eddig a tengerentúlon kezdte el a Google. De ezzel együtt sem szabad félvállról venni az új fejlesztést.„Aki még nem frissített, az egyik pillanatban azt veheti észre, hogy megállítja a mérései. Innentől a hirdetések is vaktában futhatnak, mert semmire nem tud optimalizálni a rendszert. A kieső időszakot nem lehet majd pótolni, tehát hiába áll át valaki egyetlen nap alatt például szeptemberben a GA4-re, az elveszít három hónapot és komoly lépéshátrányba kerülhet ezzel a konkurenciával szemben is” – figyelmeztetett.A Klikkmarketing tulajdonosa hozzátette, mivel csak Magyarországon közel egymillió domaint tartanak nyilván, így kisvállalkozók tömegei kerülhetnek bajba, akár több százezres nagyságrendben is, ha nem lépnek időben.Nekik két opciójuk van, ami közül mielőbb választani kell: vagy tananyagból dolgozva megcsinálják maguknak, vagy szakértőhöz fordulnak. Fontos viszont olyan segítséget kérni, akik jártak a Google Analytics világában, hiszen az naprakész és speciális szaktudást igényel.