Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kínában mutatkozott be a frissített Lexus ES

A második ráncfelvarráson is átesett a hetedik generációs ES, a változások a megjelenést és az infotainment-rendszert érintik.

A Lexus elérkezettnek látta az időt a hatodik gyártási évébe lépő ES egy újabb ráncfelvarrására, Kínában debütált a frissített modell. Hamarosan más nagy piacokon, köztük Európában és Észak-Amerikában is bemutatkozhat az új, 2026-os modellévű változat, amelynek az enyhe külső finomításokon kívül a nagyobb érintőképernyővel rendelkező infotainment-rendszer a fő újdonsága.

A 2024-es Kanton Auto Show-n az új LX700h SUV-val együtt bemutatott, frissített ES-t könnyű megkülönböztetni az elődeitől a finoman átdolgozott orr-része miatt. Bár a mátrix LED fényszórók nappali fénye és belső kialakítása is megváltozott, még feltűnőbb, hogy világítótestek által közrefogott, orsó alakú hűtőmaszk teljesen új mintázattal rendelkezik, a fentről lefelé egyre ritkuló ezüst betétek a Lexus RX rácsára emlékeztetnek. A felfrissített arcon túl a külső változások a limuzin egyéb részein minimálisak. Mindössze annyi érdemel említést, hogy a LED-es hátsó lámpák új belső grafikát kaptak, és egy teljes szélességű fénycsíkkal kötötték össze őket, igazodva a jelenlegi dizájntrendhez.

Belül a legjelentősebb változás az új RX-ből származó, 14 hüvelykes érintőképernyő megjelenése, amely a korábbi 12,3-as képátlójút váltja fel. A szabadidő-autóhoz hasonlóan itt is két forgatható gombbal látták el az érintőképernyőt, hogy egyszerűbb legyen a klímaberendezés és a médiarendszer vezérlése. Ezen kívül áttervezték a menetirány-előválasztó kart, továbbfejlesztették a hangvezérlést, valamint új díszburkolatok és kárpitok jelentek meg a kínálatban.

A frissített ES lemezek alatti technikája nem változott, vagyis a felső-középkategóriás üzleti szedán még nem kapta meg azt a továbbfejlesztett, ötödik generációs, 231 lóerős öntöltő hibrid hajtásláncot, amelyet nemrég vezettek be globálisan a műszakilag közeli rokonnak tekinthető, frissített Toyota Camryben. Kínában az ES kínálata a 200-as jelzésű modellel indul, amelyet egy kétliteres szívómotor hajt 170 lóerős teljesítménnyel; a másik opció a 300h nevű öntöltő hibrid, amely a 2,5 literes benzinmotort és a villanymotort kombinálva 215 lóerőt képes az első kerekekre küldeni. Mindkét konfiguráció CVT-váltóval rendelkezik, az Észak-Amerikában kínált, nyolcfokozatú automatával szerelt hajtásláncok Kínában nem elérhetőek (a tengerentúlon akár 3,5 literes szívó V6-ossal is elérhető az elegáns limuzin, a 302 lóerős motor 6,6 másodperc alatt gyorsítja fel 0-97 km/h-ra).

A frissített Lexus ES már rendelhető Kínában, az első példányok már meg is érkeztek a helyi márkakereskedésekbe. A belépő szintű ES 200 Premium Edition 299 900 jüanba (16,2 millió forint) kerül, a csúcsverziónak számító ES 300h Executive Editionért pedig 488 900 jüant (26,4 millió forint) kell fizetni.

A hetedik generációs, ZX10 kódnév alatt futó Lexus ES 2018-ban mutatkozott be, és 2021-ben esett át az első ráncfelvarrásán. Bár még nem erősítették meg, hogy a kínai specifikációjú modell újabb frissítése eljut-e az európai és az észak-amerikai piacon kínált ES-be is, mindenesetre a 2026-os modellévre tervezett ráncfelvarrás nálunk is segíthetne meghosszabbítani a modell életciklusát néhány évvel.

A 2021-ben megjelent ízelítő grafikák és szabadalmi beadványok arra utaltak, hogy a Lexus már készül az ES átfogóbb átalakítására, amely során esetleg elhagyhatja róla a jellegzetes orsós hűtőrácsot. Még nem tudni, hogy ezt az új formanyelvet csak a készülő tisztán elektromos változat kapja-e majd meg, vagy a nyolcadik generációs hibrid/benzines modellel debütálhat.

Fotók: UK.Motor1.com


Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!