Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kínában csökkent az okostelefonok eladása a tavalyi utolsó negyedévben, egész évben viszont nőtt

A tavalyi utolsó negyedévben 3,2 százalékkal csökkent az okostelefonok eladása Kínában az előző év azonos időszakához képest. Ez volt az első visszaesés három negyedév folyamatos növekedést követően – áll a Counterpoint Research piackutató cég jelentésében. Tavaly összességében 1,5 százalékos növekedést regisztráltak.

A kínai Huawei 18,1 százalékos részesedéssel piacvezető volt a negyedik negyedévben. A cég eladásai 15,5 százalékkal emelkedtek éves szinten.

A második helyet 17,2 százalékos piaci részesedéssel a kínai Xiaomi Corp., a harmadikat az amerikai Apple Inc. szerezte meg 17,1 százalékkal. 2023 negyedik negyedévében az Apple 20,2 százalékos részesedéssel még piacvezető volt Kínában.

A tavalyi utolsó negyedévben az eladások szempontjából a negyedik a vivo (16,3 százalék), az ötödik a Honor (13,6 százalék), a hatodik pedig az Oppo (12,5 százalék) volt.

Kínában tavaly 1,5 százalékkal nőttek az okostelefon-eladások, miután 2023-ban még 1,4 százalékkal csökkentek. Tavaly mindhárom piacvezető kínai cég volt. Az első a vivo, 17,8 százalékos részesedéssel, a második a Huawei 16,3 százalékkal, a harmadik pedig a Xiaomi 15,7 százalékkal.

A Counterpoint Research arra számít, hogy idén 1-2 százalékkal nőhetnek az okostelefon-eladások Kínában.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!