Kihagyhatatlanná vált a TikTok az idei 1%-os kampányokból
A TikTok jelenleg a legdinamikusabb platform arra, hogy az 1%-os kampányok valóban célt érjenek. Kiváló példa erre az Intren és a Human Dialog közös projektje, amiben az Országos Mentőszolgálat Alapítványt és a Bátor Tábort támogatták.
Egy igazán hatékony kampány tervezése adat alapon történik. Az Intren a civil szervezetek kampányainak tervezése során a valóban releváns felhasználókat térképezte fel, majd úgy alakította a stratégiát, hogy a márka üzeneteit a jelenleg erre a célra legalkalmasabb platformokon jelenítsék meg, mind organikus – mind fizetett hirdetési vonalon.
Az elmúlt hónapokban egyértelművé vált, hogy a TikTok az a szórakoztató platform, ahol nagyon könnyen lehet robbanásszerű sikereket elérni az 1%-os kampányok terjesztésében. A közösségi médiahálózat ráadásul kiváló lehetőséget kínál a nonprofit szervezetek számára, hogy személyesebb és közvetlenebb kapcsolatot teremtsenek a fiatalabb közönséggel. Az Országos Mentőszolgálat és a Bátor Tábor kampányában a jelenlegi TikTok trendeket követő rövid, gyors, humoros videók készültek, amik kimondottan a célcsoport aktivizálásra lettek optimalizálva, kiemelkedően jó eredményekkel. “Közel 8 millió alkalommal jelentek meg a hirdetéseink, erőteljesen pozitív felhasználói visszajelzésekkel.” – számol be róla Buza Balázs, az Intren digitális stratégiai tervezője.
“Az 1%-os kampányt érdemes elkezdeni attól a pillanattól, amikor a felhasználók rendelkezési felülete elérhetővé válik. Nem elég pusztán a kiemelt időszakban kampányolni, amennyiben van lehetőségünk, meg kell ágyazni a konverzióknak, és minél előbb elhinteni az embereknek, miért ügyfeleink részére ajánlják fel adójuk 1%-át.” – állítja Buza Balázs. Buza Balázs szerint az “aktív” időszakot sem lehet elfelejteni: az adóbevallás, mint konverzió a platform élesedésétől május 20-ig bármikor végbe mehet, a cél pedig az, hogy az azt megelőző időszakban minél több alkalommal, minél nagyobb bevonódással legyenek megszólítva a felhasználók az éppen leghatásosabban működő platformokon, hogy ne legyen kérdés hova megy az 1%.
A sikeres kampánynak az is komoly kulcsa, hogy nem egy rövid távú együttműködésről beszélünk. A közös munka több éve töretlen a digitális ügynökség és a két civil szervezet között. A nonprofit szervezetek tekintetében alapvető faktor a pénz. Mivel kevés a büdzsé, kiemelten fontos, hogy minden egyes kampányra fordított forint a lehető legnagyobb hatásfokkal, a megfelelő platformon, a megfelelő üzenet eljuttatására legyen fordítva. Ez pedig nem működik tudatos építkezés nélkül.