Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kifogták az egymilliós aranyhalat a SZIN-en

Véget ért a Szegedi Ifjúsági Napok, ezzel együtt a nyári fesztiválszezon. Ismét bebizonyosodott, hogy a szegedi buli a legjobb végállomás a nagy fesztiválmenetelésben, és hogy a Coca-Cola SZIN nem csak a közönség, de a hazai zenekarok és előadók kedvenc „búcsújáró helye” is, melyhez csodás koncertek fűződnek. A főszervező szerint a „teltház” nem csupán egy számszerűsíthető fogalom, és az is kiderült, hogy Azahriah például a nyáron még nem látott ekkora közönséget, mint most Szegeden. Talán majd jövőre: 2024. augusztus 28-31 között, ugyanitt.
 
Ma már elég nagy a kínálat a hazai zenei fesztiválpiacon, a bulik pedig nagyjából ugyanabból a felhozatalból merítenek, így a legismertebb zenekarokat szinte minden fesztiválon meg tudjuk nézni. „A szezon utolsó nagyfesztiváljaként felmerül a kérdés, hogy a közönségnek marad-e még energiája és persze anyagi forrása, hogy a SZIN-en zárja a nyarat” – mondja Kolonics Erika, a Coca-Cola SZIN főszervezője. „Az utóbbi évek tendenciája azt mutatja, hogy nem egyszerűen csak igény van a SZIN-re, de évek óta egyre nő a látogatóink száma” – tette hozzá a főszervező, aki elmondta, hogy a bérletek már tavaly is elővételben elfogytak, ami azt jelenti, hogy nem csak egy-egy koncert miatt jön a közönség a SZIN-re, hanem a fesztivál minden pillanatát meg akarják élni. Kolonics szerint ennek több oka is van, és hosszú évek tudatos fejlesztése áll e mögött. „Bár idén voltunk 55 évesek, azért az igazi fejlődési pályára 20 évvel ezelőtt álltunk rá, ekkor indult a SZIN ún. harmadik korszaka, mely jelenleg odáig jutott, hogy minket tartanak a legnagyobb nyárzáró eseménynek a hazai piacon”. 
 
A főszervező elmondta, hogy a Szegedi Ifjúsági Napok vonzerejének több pillére van. Egyrészt az az adottság, hogy egy fantasztikus nagyváros közepén helyezkedik el, mégis egy természetközeli területen, a Tisza-partján. Másrészt a SZIN, a múltjából fakadóan is, olyan életérzést testesít meg, ami az önfeledt szabadságot jelenti a látogatóinknak. Ez akár már a ’68-as kezdéshez vezethető vissza, hisz’ pont az akkori korban szokatlan „szabadság” ígérete tette egyedivé és úttörővé ezt a rendezvényt. Mindemellett a SZIN igyekszik figyelembe venni a látogatók változatos kultúrafogyasztási szokásait és ehhez alakítja kínálatát. Nem utolsó sorban pedig teszi mindezt „zsebbarát” módon.
 
A SZIN minden évben a nemzetközi élmezőnyből is válogat, így lett, hogy idén Alok, a Lukas Graham zenekar, Timmy Trumpet és Rita Ora is fellépett a jubileumi SZIN-en. „Már az elővételes jegyfogyásból láttuk, hogy nagy lesz idén az érdeklődés, ezért bővítettük a vendégteret, hogy kényelmesen ki tudjuk szolgálni a látogatóinkat. Számunkra a „teltház” nem egyszerűen egy számszerűsíthető cél, hanem annak a felelőssége, hogy boldog együttlétben érezhessék jól magukat a fesztiválozók” – mondta a főszervező. És minden számnál beszédesebb néhány szó: Azahriah, aki minden jelentős fesztiválon megfordult az idén, meglátva a SZIN közönségét ennyit mondott: „Kedves Szeged, talán soha nem léptünk fel a nyáron ennyi ember előtt.”
 
És egy hatalmas fogás is horogra akadt a SZIN végére. A fesztivál ideje alatt kialakítottak a szervezők egy 1000 m2 felületű “horgásztavat”, melyben úszkált egy megjelölt aranyhal is, és aki azt kifogja, 1 millió forintot nyer. A jubileumi SZIN zárónapján – három év után – egy mázlis pecás végül kifogta az értékes példányt.