Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kevesebb terméket fognak visszaküldeni egy új fotótechnológia miatt

Változóban az online vásárlás: új technológiával fejlesztenek a webshopok

Az utóbbi években Magyarországon is általános jelenséggé vált az internetes vásárlás, mégis rendszeresek az olyan visszatérő kifogások, amelyek miatt sokan még ma is félnek online rendelni. Jellemző például, hogy a látogatót azért nem győzi meg a termék, mert a látott kép alapján nem tudja eldönteni, vajon az megfelel-e az ő személyes igényeinek. Erre ad választ egy világszerte elterjedőben lévő fotótechnológia, amely a webshopok üzemeltetőinek és a vásárlóknak is segítséget nyújt.



A webáruházak üzemeltetőinek és a vásárlóknak egyaránt visszatérő fejfájást okoznak a visszaküldött, de már kibontott termékek. Ilyenkor a vásárló kellő bizalmat szavazott a megrendeléshez, ám élőben szembesült vele, hogy mégsem a számára megfelelő terméket kapta, esetleg “nem is olyan, mint a képeken”. Ez természetesen vásárlói és kereskedői oldalról is elvesztegetett idő és nem kevés bosszúság forrása. Ugye, ismerősek ezek a problémák?

Épp az ilyen helyzeteket tudja kiküszöbölni egy új technológia, ami már Magyarországon is elérhető: a 3 dimenziós, 360 fokban forgatható termékfotók készítése. A látogató az ilyen képek segítségével minden eddiginél részletesebb és hitelesebb képet kap az árucikkről, ami elősegíti, hogy megalapozott döntést hozzon, mielőtt az online korarába rakja azt.

Olyan, mintha kézbe fognánk a terméket

A 3D képről fontos tudnunk, hogy nem csupán automatikusan körbe-körbe forog, hanem bármikor és bárhol meg is lehet állítani, visszafelé forgatni és akár ötszörösre nagyítani is. Mindez lehetővé teszi, hogy a vásárló a legapróbb részletre kiterjedően vizsgálja a terméket – így már többnyire fel sem merülhet, hogy a vásárláskor ne lenne tisztában annak jellemzőivel.

A reszponzív technikának köszönhetően 100%-os minőségben jelennek meg a képek minden ma használatos informatikai eszköz képernyőjén, legyen az számítógép, tablet vagy mobiltelefon. És hogy milyen termékeket lehet fotózni ezzel a módszerrel? Bármilyet, ami teljesen “körbejárható” és elég messze lehet tőle menni úgy, hogy az egész tárgy rajta legyen a fényképeken.

Minden olyan termékről érdemes 360 fokban körbeforgatható képet készíteni, amelyet a vásárló egyébként is levenne a polcról, kézbe venne, és megforgatna, ha egy valódi boltban meglátná. A 3D fotózásnak pont ez a lényege! Így a termék olyan „közel” kerül a látogatóhoz, hogy szinte a „kezében érzi”, miközben ide-oda forgatja, kinagyítja egyes részleteit.

Magyar fejlesztésű fotoboxok

“A 3D fotók elkészítéséhez sokszor olyan fényviszonyokra van szükség, amilyeneket a gyári fotoboxok nem tudnak biztosítani. Éppen ezért én a felhasználói igényekhez igazítva készítettem el a speciálisan ehhez a fajta fotózáshoz szükséges boxokat” – mondja Bod Péter, a 3dphotos.hu megálmodója.

A 3D fotók talán egyetlen hátránya, hogy elkészítésük magasabb költséggel jár, mint hagyományos társaiké. A felfutóban lévő fotótechnika használatával azonban nem csupán a visszaküldések számából lehet lefaragni: jelentősen megnövelhetjük azt az időtartalmot is, amit a látogatók a webáruházban töltenek, hiszen a 3D fotók folyamatos interakcióra késztetik őket. 

Bod Péter hozzátette: azok a webshop üzemeltetők így lépéselőnybe kerülhetnek a konkurenciával szemben, akik alkalmazzák a technológiát. A látogatók várhatóan amellett az oldal mellett fognak elköteleződni, ahol a kiszemelt termékről megbízható többletinformációt kapnak. Arról nem is beszélve, hogy a “profi webshop” érzete könnyen alakíthatja őket visszatérő vásárlóvá.