Kétszázhúsz helyett…

…Mindössze csak 135!

Most azonnal a közepébe csapok és azzal kezdem, hogy bebizonyosodott, nem tesz jót,ha többnyire gyorstöltjük az elektromos autónkat és a hideg is nagyban rontja a leküzdhető távolságot!

Na, de egy kicsit vissza az elejére.

Ezúttal úgy kezdődött a sztori, hogy még a nyáron Katona Matyi, az Autonavigátor főszerkesztője részt vett egy elektromos autóknak meghirdetett kalandtúrán/versenyen a vadonatúj Ford Focus Electric modellel.
A verseny pontos részlete,valamint az eredmények most egyáltalán nem fontosak.
Az sokkal inkább érdekes volt, hogy a beszámolók alapján az elektromos Focus simán képes a több, mint 200 kilométeres hatótávolságra.

Ennek fényében izgatottan vártam az autó érkezését…

Ahogy az lenni szokott, Újpestről hoztam el a tesztgépet.
Az autó nem volt 100 százalékosan feltöltve, de  nem érdekelt, hisz  azt a 40  kilométernyi távolságot, ami várt hazáig simán abszolválnia kellett – gondoltam.
Nem is kellett csalódnom,vagy számolgatnom.
Hazaérve egyből kivettem a csomagtartóból a – nagyon ötletesen kialakított (Erről egy kicsit később) – töltőt, majd az elektromos hálózathoz és az autóhoz csatlakoztattam a megfelelő végeket és hagytam reggelig, hagy áramoljanak az amperek az autó akkumulátorába.

Elsőre csak 135!

Reggel kissé meglepve tapasztaltam, hogy az akkumulátor töltöttség visszajelző  ugyan 100 százalékot mutatott, a megtehető  távolságra azonban csak 135 kilométert mutatott a kijelző.

„Mindegy”-gondoltam,elvégre aznap alig 80 kilométernyi autókázás várt rám.
Az M3-ason a főváros felé közeledve gyorsabban fogytak a kilométerek a „visszaszámlálón”, mint a valóságban, de ezen nem lepődtem meg, elvégre a hideg miatt fűtöttem is, illetve mégiscsak 125 km/órára állítottam a tempomatot. És tudjuk,ez az a sebesség, amivel képtelenség folyamatosan haladni, mert vagy 80-nal, 100-zal „tötymörögnek” előtted, vagy 150-nek akarnak letolnia pi***ba.
A 135 kilométerből lett tehát 80, de ennek tuti  elégnek kellett lennie a visszaúthoz is-és elég is lett simán.

Igen, beállás az udvarra, töltőkábel elő, csatlakoztatás >>>