Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kétszázhúsz helyett…

…Mindössze csak 135!

Most azonnal a közepébe csapok és azzal kezdem, hogy bebizonyosodott, nem tesz jót,ha többnyire gyorstöltjük az elektromos autónkat és a hideg is nagyban rontja a leküzdhető távolságot!

Na, de egy kicsit vissza az elejére.

Ezúttal úgy kezdődött a sztori, hogy még a nyáron Katona Matyi, az Autonavigátor főszerkesztője részt vett egy elektromos autóknak meghirdetett kalandtúrán/versenyen a vadonatúj Ford Focus Electric modellel.
A verseny pontos részlete,valamint az eredmények most egyáltalán nem fontosak.
Az sokkal inkább érdekes volt, hogy a beszámolók alapján az elektromos Focus simán képes a több, mint 200 kilométeres hatótávolságra.

Ennek fényében izgatottan vártam az autó érkezését…

Ahogy az lenni szokott, Újpestről hoztam el a tesztgépet.
Az autó nem volt 100 százalékosan feltöltve, de  nem érdekelt, hisz  azt a 40  kilométernyi távolságot, ami várt hazáig simán abszolválnia kellett – gondoltam.
Nem is kellett csalódnom,vagy számolgatnom.
Hazaérve egyből kivettem a csomagtartóból a – nagyon ötletesen kialakított (Erről egy kicsit később) – töltőt, majd az elektromos hálózathoz és az autóhoz csatlakoztattam a megfelelő végeket és hagytam reggelig, hagy áramoljanak az amperek az autó akkumulátorába.

Elsőre csak 135!

Reggel kissé meglepve tapasztaltam, hogy az akkumulátor töltöttség visszajelző  ugyan 100 százalékot mutatott, a megtehető  távolságra azonban csak 135 kilométert mutatott a kijelző.

„Mindegy”-gondoltam,elvégre aznap alig 80 kilométernyi autókázás várt rám.
Az M3-ason a főváros felé közeledve gyorsabban fogytak a kilométerek a „visszaszámlálón”, mint a valóságban, de ezen nem lepődtem meg, elvégre a hideg miatt fűtöttem is, illetve mégiscsak 125 km/órára állítottam a tempomatot. És tudjuk,ez az a sebesség, amivel képtelenség folyamatosan haladni, mert vagy 80-nal, 100-zal „tötymörögnek” előtted, vagy 150-nek akarnak letolnia pi***ba.
A 135 kilométerből lett tehát 80, de ennek tuti  elégnek kellett lennie a visszaúthoz is-és elég is lett simán.

Igen, beállás az udvarra, töltőkábel elő, csatlakoztatás >>>