Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Két új CAF villamos áll forgalomba szombaton, így nő az akadálymentes járatok köre is

Az 1000 kilométeres futáspróbák teljesítését és a sikeres hatósági vizsgákat március 22-én, szombaton két új típusú CAF, a 2258-as és a 2259-es pályaszámú villamosok forgalomban a budai fonódó villamoshálózaton.

Párhuzamosan CAF-ok érkeznek az 51A módosított pályájára, így akadálymentes járművek jelennek meg a Ferencvárosi Rendelőintézetet érintő vonalon.

Az újonnan megrendelt és egyre nagyobb gyártásban lévő villamos 51 járműből álló CAF-flottának az első forgalomban lévő állóegységei, jelenleg Budapesten a jelenlegi 30-ról mintegy 40 százalékkal nőtt az alacsonypadlós villamosok aránya. Az új CAF-párost áprilisban további két új villamos forgalomba állítása követi, a beszerzés utolsó járműve pedig előreláthatólag 2026 végén állhat szolgálatba.

Felkészül Budafok, Ferencváros és Zugló is

Miközben a két új CAF a 17-es, a 19-es és az 56-os vonalon is felbukkanhat, szombattól CAF villamosok érkeznek az 51A-ra is, így bevonva a ferencvárosi vonalat a már részben alacsonypadlós járműveket használt hálózatba. Erre azért is nyílt lehetőség, mert a BKV az igényekhez igazította a padkát. A 69-es villamos vonalán pedig – a március 8-9. hétvégi vágányzár elvégzett kisebb áramellátási javítási munkákat követően – április elsej teljes munkanapos üzemben dolgoznak a korábban csak a csúcsidőn kívüli időszakokban közlekedő CAF-ok.

A járműpark modernizálása folyamatos

Az utazási komfort és az utaselégedettség növelésében, az esélyegyenlőség biztosításában, a klímacélok elérésében és az energiahatékonyság javításában is kulcsszerep jut az újjármű-beszerzéseknek. Különösen igaz ez az alacsonypadlós villamosok, az önjárásra képes trolik és az elektromos buszok esetében, amelyek mind tisztábbá és élhetőbbé teszik Budapestet.

Míg a fővárosban 2022-óta minden busz alacsonypadlós, a világ egyik legnagyobb villamoshálózatát kiszolgáló járműpark cseréje időbe telik. Mivel a jövőben több jármű beszerzése is válik, a BKK már dolgozik annak a kiírásnak, akár további mint 100 új, korszerű villamos érkezhet Budapestre, biztosítva a pénzügyi fedezetet, hogy áll majd. Ezek mindegyike alacsonypadlós, klimatizált, hatékony hajtásláncú és nagy befogadóképességű jármű lesz.

A budapesti villamosfejlesztésekről és a járműflotta megújításáról ezen az oldalon olvashat bővebben.

A projekt az Európai Unió és Magyarország Kormánya társfinanszírozásával valósul meg.

Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!