Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kampány indult a súlyfelesleg csökkentése érdekében

A Technogym mindenkit mozgásra ösztönöz

Előrejelzések szerint az évtized végére legalább 500 millió új, a magas vérnyomáshoz, vagy depresszióhoz köthető esetet regisztrálhatnak, mely betegségek oka sok esetben a fizikai inaktivitásban keresendő. Szakemberek várakozásai szerint, ha folytatódnak a jelenlegi trendek, akkor 2030-ra négyből egy ember túlsúlyos lesz.

A világ egyik vezető, csúcskategóriás fitneszberendezéseket kínáló cége, a Technogym a mozgásszegény életmód elleni küzdelmet tűzte ki missziójának, ezért ebben az évben is elindította március 12-27. között a „Let’s Move For A Better World” elnevezésű kampányát („Mozogjunk egy jobb világért!”).

Milyen összefüggés van a mozgásszegény életmód és az elhízás között? „Ennek oka abban keresendő, hogymár egy héttel a rendszeres sport abbahagyása után csökkenni kezd a szervezet inzulinérzékenysége, amelyre válaszképp a test növelni kezdi az inzulintermelését. A magas inzulinszint zsírraktározáshoz és az étvágy növekedéséhez vezethet, későbbiekben pedig a mozgáshiánnyal összefonódva növeli a szívbetegségek, az elhízás és a cukorbetegég kockázatát” – hangsúlyozta Szekosán Anett, a Technogym marketingvezetője.

A legfrissebb, World Obesity Atlas („Az elhízás világatlasza”) riasztó trendeket vetít előre. Eszerint 2030-ra 117 millió főre nőhet az elhízott vagy túlsúlyos férfiak száma Európában a 2020-as, 87 milliós szinthez képest*. A hölgyek tekintetében pedig ez a szám meghaladhatja a 120 milliót az évtized végére.

A mozgásszegény életvitel, valamint a nem megfelelő táplálkozásból fakadó életmód miatt az 5-19 éves gyermekek és fiatalok között is növekedhet a túlsúllyal vagy súlyfelesleggel küzdők aránya. A kutatás szerint, míg az évtized elején 11 millió fiúnak és 7 millió lánynak kellett szembenéznie ilyen problémákkal, addig 2030-ra már 15 millió fiú és 9 millió lány számít majd elhízottnak Európában**.

Ebből következik, hogy a fizikai inaktivitásból fakadó egészségügyi problémák egyre inkább megterhelik majd az országok költségvetését. Becslések szerint 2025-re 596 milliárd dollár, 2030-ra pedig 691 milliárd dollár értékű lesz ennek a problémának a gazdasági hatása. Ez a regionális GDP-re vetítve 2,4-2,6%-os ráfordítást jelenthet Európában.

„A fizikai inaktivitás számos veszéllyel jár, mert növelheti a mozgásszegény életmóddal összefüggő betegségek, így például a hipertónia, az érszűkület vagy a szívritmuszavar kialakulását” – emelte ki Szekosán Anett. Az egészséges életmód terjesztése érdekében a Technogym már 2014-ben elindította a „Let’s Move For A Better World” kampányát, amely évről-évre arra ösztönzi az embereket, hogy sportoljanak, illetve hogy tegyenek a mozgásszegény életmód, valamint az ebből fakadó egészségügyi problémák ellen. A kampány első alkalommal 10 ország részvételével zajlott le, 2023-ban már 50 ország volt a mozgalom tagja, idén pedig már 70 ország csatlakozására számítanak.

A kampány során a résztvevők a saját napi edzéseikkel járulhatnak hozzá az országuk, illetve a mozgalomban részt vevő, kiválasztott létesítmény eredményéhez. Az aktivitás mérésére a Technogym saját mérőszámot dolgozott ki MOVERGY néven, amely a MOVE-ok kalkulálásával segít számszerűsíteni az egyén aktivitását, és a különböző mozgásfajtákat. Egy tízperces séta például 50-100 MOVE-nak felel meg, egy intenzívebb edzés pedig akár 1000-1500 MOVE-ot is elérhet. A kezdeményezéshez egyéni és közösségi szinten is lehet csatlakozni. Idén minden közösség, mely összegyűjt egymillió MOVE-ot, egy Wellness Kit-et ajánlhat fel egy tetszőlegesen kiválasztott szervezetnek vagy iskolának, tehát közösségépítő és egészségmegőrző szerepén túl a jótékonyság is kiemelkedően fontos célja a kampánynak.

A kampány hivatalos weboldala: https://www.technogym.com/en-INT/lets-move/

Különleges helyszínen mutatkozott be a Technogym legújabb futópadja