Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Július 1-jén megszűnik a Google 10 éves szolgáltatása


A Google egyik népszerű, ingyenesen elérhető webbanalitikai szolgáltatása, a Google Universal Analytics 2023. július 1-jétől végérvényesen befejezi az adatgyűjtést. Helyette a már 2020-tól elérhető Google Analytics 4 fog üzemelni, amit minden weboldal-tulajdonosnak és webfejlesztőnek érdemes használni, amit szeretne gyűjteni a weboldal forgalmáról és a látogatók tevékenységeiről.

Miért hasznos a Google Analytics?

Ádámot Dávid, a Kiszervezett Marketing Kft. ügyvezetőjét kérdezzük, hogy miért érdemes használni a Google Analytics szolgáltatást, és milyen nehézségeket okoz az átállás az új adatgyűjtő rendszerre.

” A Google Analytics egy 2005-ben indul, ingyenesen elérhető webbanalitikai szolgáltatás, amely azt méri, hogy egy weboldal milyen forgalmi csatornákból szerez látogatókat, valamint, hogy a felhasználók milyen tevékenységek hajtanak végre az oldalon, hová kattintanak, mely oldalakat nyitják meg. Ez rengeteg hasznos adattal, hiszen pontos képet kaphatunk a teljesítmény teljesítményéről, erősségeiről, gyenge pontjairól, illetve a látogatók tevékenységéről és demográfiai jellemzőiről ” – nyilatkozta Ádám, aki szerint minden weboldal létrehozásánál az egyik alapvető lépés az oldal összekapcsolása a Google Analytics rendszerével.

2012 októberében jelentették be a Google Universal Analytics (röviden: GUA) érkezését, és ez a több mint 10 éves út 2023. július 1-jével véget ér, mivel a hely a már 2020-tól üzemelő Google Analytics 4 (röviden: GA4) veszi nál nél.

Miben lesz más a Google Analytics 4?

Július 1-je már csak a GA4 fog új adatokat gyűjteni a felhasználók forgalmáról, azonban a GUA által gyűjtött adatok még legalább fél évig elérhetők maradnak.

” Érdemes mielőbb megkezdeni a GA4-re való átállást, mivel egy kis időbe telik megszokni az új kezelőfelületet és adatgyűjtési módokat. A Universal Analytics-tulajdonból lehetséges az adatok exportálása, így azok nem elveszni” – jegyezte meg Ádám, aki szerint ha nem mozgunk otthonosan a Google Analytics világában, akkor érdemes webfejlesztő segítséget kérni.

A GA4 képes valós időben megjeleníteni, hogy a felhasználók mit csinálnak az oldalunkon, mennyi töltenek egyes tartalmak olvasásával, mekkora a visszafordulási arány, hogyan alakulnak a konverziós mutatóink, mely oldalaink kapják a legtöbb megtekintést, az ország mely pontjáról érkeznek látogatóink, milyen digitális eszközt használnak, és ez még csak a jéghegy csúcsa!

Ha Ön sem szeretne leradni versenytársaitól, végezze el a Google Analytics 4-re való áttét 2023 júliusa előtt!

Kiszervezett Marketing Kft. a kiváló minőség és az ügyfélközpontú nyújtás mellett kötelezte el magát. 2022-ben kétszeres Marketing Diamond Awards-nyertesek – amit a Magyar Marketing Szövetség ítél oda –, illetve több mint 220 szakmai cikk publikált már online marketing témában a weboldalukon. Az ügyfélközpontúságot a közel 120 ötcsillagos, szöveges ügyfélvélemény bizonyítja. A cégtevékenység körébe az ügyfélszerző weboldalak és bevételtermelő webáruházak készítése, valamint a magas megtérülési rátával rendelkező online hirdetési kampányok – Google, Facebook, TikTok – menedzselése tartozik.