Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Jön a tél, így fagyaszd le a Toyotád

Remek reklámfilmmel emlékezteti ügyfeleit a zord télidőre való felkészülés szükségességére a Toyota. Az üzenet önmagában is hasznos, viszont a látvány és ami mögötte van, egyenesen lenyűgöző.

Jön a tél, és amennyi szépséget, annyi veszélyt is tartogat, nem utolsósorban autónkra nézve. Sokszor a csúszós utakig, párásodó szélvédőig el sem jutunk, ha éjjel befagy az autó, reggel egy nyithatatlan mozgásképtelen „szobor” várja a munkába induló családot a ház előtt.

Miközben az átlagos autósok azon igyekeznek, hogy megelőzzék az autó jegesedését, egy csapat brit reklámszakember pont ennek ellenkezőjét tűzte ki magának. A Toyota téli felkészülésre buzdító szpotjához ugyanis jégtömbbe ágyazták a márka soros bestsellerét, a C-HR városi szabadidőjárművet.

Azt gondolhatnánk, nincs is ennél egyszerűbb feladat, de persze, mint a legtöbb dolog, ami könnyűnek tűnik, ennek a végrehajtása is különös felkészülést igényelt.

A folyamat a tényleges forgatás előtt 24 órával vette kezdetét. A frissen mosott autót desztillált vízzel permetezték be, majd beálltak vele egy hermetikusan lezárt hűtőkamrába. A hőmérsékletet mínusz 20 fokra állították, és vártak – gondolnánk, de ennyi kevés lett volna a filmrendező által megálmodott jégcsaperdőhöz. Ezért óránként felnyitották a kamra ajtaját, és újabb adag vizet locsoltak végig az autón. A 24. óra végére a karosszéria egyes pontjain 10 centiméter vastagra nőtt a jégpáncél – kezdődhetett a forgatás!

Kivéve, persze, hogy az ajtók nem nyíltak, az utastérből pedig amúgy sem lehetett volna kilátni. Ezért óvatosan kiolvasztották a csomagtérfedelet, és egy bátor önkéntes azon keresztül bemászott az autóba, és a bőszen integető segítők körvonalait alig-alig kivéve kigurult a kamrából.

Az egyes beállításokat előre megtervezték, hiszen nem volt sok ideje a stábnak: a hitelesség érdekében nem stúdióban, hanem a szabadban forgatták a filmet, méghozzá októberben, hogy a téli időszakra készen legyen a videó. Ezért amint elhagyta a fagyasztót, párologni, gőzölögni, olvadni kezdett a C-HR jégpáncélja. Másfél tucatnyi beállításból kellett lefilmezni még fagyott állapotában az autót, hogy aztán érzékletesen mutathassák be az egyes karosszériaelemeknél az olvadást.

Ami a legfontosabb: a film forgatása során a Toyota C-HR-nek nem esett bántódása. A kis crossover remekül bírta a megpróbáltatást, a hibrid hajtásláncnak meg sem kottyantak a sarkköri viszonyok, és első próbálkozásra azonnal beindult az autó.

A végeredmény az alábbi linken tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=3yTuGaDQQpE

Fotók: Toyota UK