Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Jöhet a Bubi 3.0

Nagy lépést tett a BKK, hogy elinduljon az új, bővebb közbringarendszer

A tervek szerint elektromos kerékpárokkal, a Mobi-pontok bevonásával, szélesebb szolgáltatási területtel jön 2026-ban a Bubi 3.0. Hazai és nemzetközi piaci szereplőkkel folytatott piaci konzultáció után és társadalmi egyeztetéseket követően október elején közbeszerzési eljárást indít a Bubi szolgáltatás megújítására a Budapesti Közlekedési Központ.

Új, nemzetközi viszonylatban is innovatívnak számító közbringarendszer indul 2026-ban Budapesten, amely a mostaninál jelentősen nagyobb, rugalmasan bővíthető flottával és elektromos rásegítésű kerékpárokkal valósul meg. Az állomások a külsőbb városrészekben élőknek is elérhetők lesznek, ráadásul a tervek szerint a bringákat a Mobi-pontokon is fel lehet majd venni, illetve leadni. A jelenleg érvényben lévő szolgáltatási szerződés 2025 végén jár le, ezért a Budapesti Közlekedési Központ nemzetközi jógyakorlatok vizsgálata, társadalmi egyeztetések, valamint piaci szereplőkkel való konzultációt követően október elején közbeszerzési eljárást indít a Bubi 3.0 szolgáltatás megvalósítására. Az eljárás lebonyolítása körülbelül 8-10 hónapot vesz igénybe, az új szerződés megkötése jövő nyáron lehet esedékes, az új kerékpárok pedig 2026 első hónapjaiban érkezhetnek.

A társaság célja, hogy a Bubi rugalmasan bővíthető flottával, a korábbinál sokkal nagyobb területet lefedve, továbbra is kedvezményes árakkal tegye vonzóvá a városi kerékpározást. A BKK több mint egy éves előkészítő folyamat során, nagyvárosi – köztük londoni, bécsi, varsói -piaci szereplőkkel egyeztetve dolgozta ki azt a szempontrendszert, amelynek a jövőbeli szolgáltatónak meg kell felelnie. A közbeszerzési eljárás nyertese felel továbbá az új kerékpárok üzemeltetésért és karbantartásáért, valamint a szolgáltatáshoz kapcsolódó applikáció és informatikai háttérrendszer biztosításáért.

A Bubi 3.0. rendszer kerékpárjai tervezetten 2026 januárjától fokozatosan jelennek majd meg a fővárosi utakon. A BKK számára kiemelten fontos, hogy az ügyfelek igényeinek és visszajelzéseinek figyelembe vételével, több ütemben vezesse be a város igényeihez leginkább illeszkedő szolgáltatást, és a mérések során keletkezett adatokat figyelembe véve, rugalmasan adaptálja a rendszert a felhasználói szokásokhoz. A flotta a tervek szerint a jelenleginél dupla annyi kerékpárral – köztük elektromos rásegítésűekkel is – szolgálja majd ki a budapestieket.

Tovább a Bubi 2.0. által kijelölt úton

A 2021 áprilisában megújult közbringarendszer, a Bubi 2.0. nem csak abban jelentett újdonságot a korábbi rendszerhez képest, hogy modernebb eszközparkot biztosított, hanem abban is, hogy a kerékpárok már nem képezték a BKK tulajdonát, a társaság mint szolgáltatást vásárolta meg a bringákat.

Az idén tíz éves MOL Bubi evolúciója katalizátorként hatott a városi kerékpározás, valamint az utcák, utak kerékpárbarát fejlődésére Budapesten. Az ismerkedést a városi kerékpározással sokak számára a közbringarendszer jelentette, egyre többen kerékpároznak a fővárosban minden korosztályból. A BKK ügyfelei egy évtized alatt összesen 13,5 millió alkalommal utaztak MOL Bubival, és összesen közel 30 millió kilométert tekertek.

A Bubi 2.0. sikere magáért beszél: a Bubi 1.0 radikális megújítása után, a könnyebb bringáknak, kényelmes és felhasználóbarát bérlési rendszernek, valamint az egyre több állomásnak köszönhetően 5-10-szeresére nőtt az utazásszám. Az 1.0-ról a 2.0-ra való váltásnál a BKK figyelembe vette az ügyfelek igényeit és a digitális fejlődésben rejlő lehetőségeket. A társaság eltökélt célja, hogy a Bubi 3.0 rendszerében is folyamatosan fejlessze majd a szolgáltatást, így a Bubi 3.0 legalább olyan mértékű növekedést generáljon, mint amilyen fejlődést a Bubi 1.0-ról a 2.0-ra váltás jelent.

Az új rendszer a tervek szerint legalább 5000 kerékpárt biztosít majd, amelyből legalább 1000 db elektromos rásegítésű lesz, és a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontot, így az összes metróállomást is lefedi majd. Az új szolgáltatás olyan városrészekbe is elér majd, mind az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-városkapu, a József Attila-lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is felvehetők és leadhatók lesznek.

Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!