Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Jó irány lehet Lázár János tarifaközösség-ajánlata

Március elsejétől változik a tarifarendszer az állami közlekedésben, a vármegyebérleten és az országbérleten kívül minden más eddig használt bérletet megszüntetnek – jelentette be az építési és közlekedési miniszter kedden Debrecenben sajtótájékoztatón.

Lázár János hozzátette, új napi kedvezményes jegyet is bevezetnek: a vármegye24 napijegy 999 forintba, a Magyarország24 napijegy 4999 forintba fog kerülni, és korlátlanul felhasználható a MÁV és a Volán összes járatán.

Jelezte azt is, hogy az eddigi 65-féle kedvezményből 22 marad meg március 1-jétől, és valamennyi 50 százalékos kedvezményes utazásra jogosít majd

A 65 év felettiek ingyenes utazási kedvezményét kiterjesztik a 14 év alattiakra is, a 14 -25 év közöttiek, ha nem vesznek bérletet, 50 százalékos kedvezménnyel utazhatnak csakúgy, mint a közszolgálatban – oktatásban, egészségügyben – dolgozók, amennyiben regisztrálnak a kedvezmény igénybevételére – ismertette a részleteket Lázár János.

 Jelezte azt is, hogy a 65 év alatti életkorú nyugdíjasok kedvezményesen vásárolhatnak vármegye-, illetve országbérletet, az eddig 90 százalékos kedvezménnyel utazóknak – fogyatékosok, tartós betegek és a nagycsaládosok – szintén ingyenes lesz a közlekedés a MÁV és a Volán járatain az országban.

A miniszter Budapestre kitérve azt mondta, „elbambulták” a főpolgármesteri hivatalban a decemberben lejárt szerződés megújítását, a fővárosnak fizetési kötelezettsége van, a közlekedésben sincs „ingyen ebéd”, a HÉV, a MÁV, a Volán közszolgáltatás, az utazásért valakinek fizetnie kell.

Lázár János szerint a kormány és a tárca is megállapodásra törekszik, ezért újabb ajánlatot tett a fővárosnak. Terveik szerint a Budapest bérlettel lehet majd utazni a Volán- és MÁV-járatokon, amennyiben a vármegye- és az országbérleteket az összes BKK-járaton elfogadják.

A Lázár János bejelentéseire reagáló videójában Karácsony Gergely azt mondta: a vármegye- és országbérletek elfogadása, illetve a Budapest-bérlet megőrzése „jó irány”. A kérdés az, hogy mik a részletek – tette hozzá.

„Számunkra csak és kizárólag olyan megállapodás lehet elfogadható, amely egyszerre jelent a kormánynak és a fővárosnak is pluszforrásokat a közösségi közlekedés jobb finanszírozásához”

– hangoztatta a főpolgármester.

Kifejtette, Lázár János bejelentését úgy tudja értelmezni, hogy egy óriási lépést tesznek közösen a 2019-es választási programjának végrehajtása érdekében, hiszen abban szerepelt az, hogy a 14 évnél fiatalabbak ingyen használhassák a közösségi közlekedést, és az is: Budapesten és az agglomerációban egységes, tarifaközösségen alapuló bérlet- és jegyrendszert kell kialakítani a városon belüli és kívüli szolgáltatásokra.

A főpolgármester azt mondta, bár az ő felvetését a kormány nem akarta felkarolni, reméli, hogy „a saját minisztere felkarolása után” ez a programpont valóban meg is valósulhat. 

Közölte: az elkövetkező hetekben hosszú szakmai, konstruktív tárgyalásokra készülnek, amelyek során meg tudják határozni, hogy „egészen pontosan hogyan tudunk elszámolni majd a közösen szerzett bérletbevételekből”. Hiszen a közös szolgáltatások mellé közös bevételmegosztásra is szükség van – fűzte hozzá Karácsony Gergely, aki megismételte: „jó az irány, a részleteken múlik”, hogy meg tudják-e kötni a megállapodást.

Azt mondta, két dolgot tudnak vállalni: az új rendszerrel a budapestiek nem járhatnak rosszul, tehát meg kell őrizni minden olyan közlekedési lehetőséget, amelyet a Budapest-bérlet rendszere biztosít. Továbbá az a céljuk, hogy ne csak a budapestiek járjanak jól, hanem mindenki, aki Budapesten közlekedik.

Karácsony Gergely kijelentette: ha sikerülne megállapodni a bérletek elfogadásáról, valamint a költségek és a bevételek megosztásáról, akkor tovább lehetne lépni az egységes agglomerációs közösségi közlekedési rendszer kiépítése felé, azaz hogy „gyakorlatilag egy regionális BKK-t” hozzanak létre, amely „nemcsak Budapestet, hanem az egész közép-magyarországi régiót szolgálja”.

A főpolgármester szólt arról is: a minisztérium részéről az elmúlt hetekben és hónapokban nem érkezett olyan tárgyalási javaslat, amely a Budapest-bérlet jelenlegi rendszerének fenntartását szolgálta. Csak olyan javaslat érkezett, amely „egyszerre volt rossz a budapestieknek és egyszerre volt a rossz a budapesti önkormányzatnak”, hiszen a Budapest-bérlet megszüntetését indítványozták – emelte ki Karácsony Gergely, leszögezve: ilyen megállapodást Budapest főpolgármestere nem köthet.

Kitért arra is, hogy az állam tizenkét százalékot kap a Budapesten keletkező jegybevételekből, és nem egy százalékot, mint ahogy azt Lázár János mondta.

Karácsony Gergely megjegyezte azt is, hogy az állami hozzájárulás a fővárosi közösségi közlekedési finanszírozásához „nem miniszter úr kénye-kedve szerint történik”, hiszen arról a költségvetési törvény rendelkezik.

Az LMP nem tartja tisztességesnek Lázár János tarifaközösség-ajánlatát

Az LMP nem tartja tisztességesnek Lázár János építési és közlekedési miniszter azon ajánlatát, hogy továbbra is érvényes lesz a Budapest-bérlet a fővároson belül a MÁV és a Volán járataira, ha a BKK a jövőben elfogadja saját vonalain a vármegye- és országbérleteket – közölte Bakos Bernadett, a párt országgyűlési képviselője a Debrecenben tartott, interneten is közvetített keddi sajtótájékoztatóján.

A politikus szerint nagyságrendi eltérések vannak a két bérletforma használata között; a BKK utasforgalma napi hárommillió, ennek fele pedig biztosan vármegye- vagy országbérlettel venné igénybe a jövőben a szolgáltatásokat a javaslat megvalósulása esetén.

Ezt nem tartjuk korrekt ajánlatnak, nyilvánvalóan az volt a cél, hogy kellemetlen helyzetbe hozzák a fővárost – jelentette ki az LMP képviselője.

Hangsúlyozta, azzal egyetértenek, hogy nem csupán Budapesten, hanem minden városban szükség van a központi költségvetési által támogatott, színvonalas közösségi közlekedésre, ám szerinte ennek megvalósítása csak szándék kérdése.

Elmondta: a kormány a fővárossal 12 milliárd forinton vitázik, miközben Debrecen környékére 700 milliárdos fejlesztéseket tervez.

Bakos Bernadett hozzátette: félő, hogy azok a nagyvárosok jutnak ilyen mértékű infrastruktúra-fejlesztésekhez, ahol akkumulátorgyár vagy ahhoz kapcsolódó ipar jelenik meg.

(MTI)

Orbán nem engedte a kormányhoz Lázárt