Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Jó ár-érték arányú, komplex utazási csomagokat akarnak a külföldre vágyó magyarok

Törökország továbbra is az első számú kedvenc, de Albánia lett az egyik legvonzóbb

Hiába a recesszió, a magyarok külföldre való utazási hajlandósága elérte a pandémia előtti szintet. A magyar ügyfelek általánosan a jó ár-érték arányú, all inclusive ellátású és komplex utazási csomagokat keresik. Törökország továbbra is az első számú kedvenc, de Görögország, Olaszország és Spanyolország is népszerű maradt. Viszont az egyik legvonzóbb desztinációvá Albánia lépett elő, miközben az olyan egzotikus úti célok, mint a Maldív-szigetek, vagy Zanzibár is egyre keresettebbek.

A KSH nemrégiben közzétett jelentése szerint a magyarok külföldi utazásainak száma 2023-ban jelentősen nőtt. A magyar turisták tavaly 17%-kal többször utaztak külföldre és ott 25%-kal több időt töltöttek el, mint 2022-ben. A számok közelítenek a 2019-es turisztikai rekordév adataihoz, így nem csoda, hogy a honi szakemberek prognózisa szerint 2024-ben minden eddigi rekord megdőlhet.

A fentieket vetítik előre a hazai utazásszervezői szegmensbe 2022 első negyedévében belépő ITAKA Hungary legfrissebb adatai. A nyári előfoglalási szezon ugyanis éppen a napokban zárult le, és az elsődleges elemzésekből már most az látszódik, hogy a tavalyihoz képest sokkal jobban sikerült a nyári ajánlatok értékesítése.

Ez azt prognosztizálja, hogy jó év elé nézünk. Természetesen a végeredményt nagyban befolyásolják a gazdasági körülmények, valamint a geopolitikai helyzet is, hiszen ahogy mondani szokták: a turizmus a béke iparága” – nyilatkozta Kreiter Gábor, az ITAKA Hungary ügyvezető igazgatója, aki az elmúlt két év tapasztalatai alapján azt is összefoglalta, hogy a magyarok általában milyen úti célokat, és milyen típusú nyaralást választanak. „Törökország továbbra is az első számú kedvenc, de a többi mediterrán desztináció, köztük Görögország, Olaszország, Spanyolország, és az utóbbi időben Albánia is nagy népszerűségnek örvend. Nyilván a télből nyárba való utazás minden magyar álma, de például a Maldív-szigetek a nyári időszakban is kiváló feltételeket kínál. Zanzibár a csapadékosabb időszak miatt egyértelműen téli úti cél. Általánosságban kijelenthető, hogy a magyar utasok a jó ár-érték arányú, all inclusive ellátású utazásokat keresik. A családosok a gyerekbarát hoteleket, míg a fiatalabb közönség és az egyedülálló párok a jó elhelyezkedésű szállodákat preferálják. Az is megfigyelhető, hogy általában a komplex, tehát szállást, transzfert, magyar idegenvezetőt és kirándulásokat tartalmazó csomagokat kedvelik.”

A cég, amely most nyitotta meg az első budapesti irodáját, alig két év alatt a hazai tour operator szegmens meghatározó szereplővé fejlődött, és annak ellenére, hogy eddig csak online foglalásokon, ecall centeren, valamint partnerhálózaton keresztül szolgálta ki magyarországi utasait, 2023-ban a portfóliójába tartozó 24 desztinációra közel 25 ezer utas számára szervezett utazást. Az utasforgalomra vonatkozó prognózisai szerint viszont az idei évre 30%-os növekedéssel kalkulál. Kínálatában továbbra is a közép- és felsőkategóriás, jellemzően családbarát szállások – egyes desztinációkban felnőttbarát hotelek is – félpanziós vagy all inclusive ellátást kínáló szállodák találhatók meg. Az utasszállítást hagyományos és diszkont légitársaságok bevonásával bonyolítja le, általában charterjáratokkal és „block seat” rendszerben.