Jelentősen nőtt a Gazdasági Versenyhivatalhoz érkező panaszok száma
Jelentősen nőtt a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) érkező panaszok száma, ami az amúgy is bővülő online kereskedelmi forgalmat még inkább növelő koronavírus-járvánnyal magyarázható – mondta Rigó Csaba Balázs, a hivatal elnöke hétfőn az M1 aktuális csatornán.
Ilyen helyzetben rendkívül fontos, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, hogy mit vásárolnak – fűzte hozzá. Mint mondta, a GVH már márciusban felhívta a fogyasztók figyelmét az internetes vásárlás buktatóira, illetve a hirdetőket is emlékeztették a jogszerű hirdetés szabályaira.
Az elmúlt időszakban megjelentek a koronavírussal kapcsolatos félrevezető, szélsőséges reklámok, de emellett étrend-kiegészítő vásárlásával és online szállásfoglalással kapcsolatban is érkeztek panaszok – mondta. A hivatal jelenleg négy eljárást folytat tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt weboldal üzemeltetőkkel szemben.