Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Interjú Kerékgyártó Yvonne-nal, az Együtt kezdtük rendezőjével

Kerékgyártó Yvonne 2012-ben diplomázott a Színház- és Filmművészeti Egyetem filmdramaturg szakán, majd a potsdami Filmuniversität Babelsberg Konrad Wolf hallgatója volt. Egyik iskolai projektje, a Free Entry két évre rá nagyjátékfilmmé nőtte ki magát, és díjat nyert az amerikai SXSW (South by Southwest) Fesztiválon. Ezt követően kisjátékfilmeket rendezett, és ő írta Hartung Attilával a Magyar Filmdíjra jelölt FOMO-t, illetve a Filmalap Inkubátor programjának mentora volt. Yvonne második nagyjátékfilmje az Együtt kezdtük.

  • Hogy kerültél kapcsolatba az Együtt kezdtük című filmmel?

Kerékgyártó Yvonne (KY): A forgatókönyvet Szentgyörgyi Bálint és Boros O. István írták. Én 2020-ban találkoztam vele, amikor a Nemzeti Filmintézet már elfogadta és a producerek, Romwalter Judit és Pék Csaba rendezőt kerestek hozzá. Tehát a történet, a főbb karakterek már megvoltak, koncentrálhattam a helyszínekre, a színészek kiválasztására. Nagyon fontosnak tartom a helyszínekre írni a jeleneteket, mert attól lesz egy film élő. Ezt a munkát Maruszki Balázs társforgatókönyvíró végezte el velem, a próbák során pedig lehetőséget adtam a színészeknek, hogy a dialógusokat változtassák saját karakterük szerint. Ebben a forgatókönyvben számomra a karakterek voltak erősek, illetve az a lehetőség, hogy a Balatont „be tudjuk forgatni”. A magyar filmtörténetben a Balaton-felvidéknek különleges szerepe, mondhatni hagyománya van, és én örültem, hogy ehhez tudok kapcsolódni.

  • Hogyan találtad meg a film főszereplőit?

KY: Közös célunk volt a producerekkel, hogy olyan színészeket mutassunk meg, akikről még sokat fognak hallani a nézők a jövőben. A válogatás közel féléven keresztül tartott, a COVID miatt virtuális castingokkal, majd a korlátozások enyhítésével személyes meghallgatásokkal. Aztán a próbákat már a kiválasztottakkal, Jakab Balázzsal, Kövesi Zsomborral, Mosolygó Sárával, Lelkes Botonddal, Kanyó Katával, Mészöly Annával, Nagy Márkkal, Koós Boglárkával és Hrisztov Tomával kezdtük meg. Hozzájuk kerestem azokat a színészeket, akik a további fontosabb szerepeket alakítják a filmben. Mucsi Zoltán, Pálmai Anna, Jordán Tamás, Kerekes Éva, Péterfy Bori, vagy Zsurzs Kati a kezdetektől fogva nagyon sokat adtak hozzá a közös munkához.” – mondta Kerékgyártó Yvonne, aki Mandel Helga casting direktorral és az Aranyéletből ismert színész-rendezővel, Olasz Renátóval dolgozott a szereposztáson. Hozzátette, hogy arra nagyon odafigyeltek, hogy olyan színészeket válasszanak, akik kamaszként is hitelesek, mert az érettségiző fiatalokat és a tíz évvel idősebb énjüket természetesen ugyanazok játszották el a kamerák előtt.

  • Eddigi filmjeidben is nagyon foglalkoztatott az, hogyan lépnek a fiatalok át a felnőttkorba. Az Együtt kezdtük pedig egy az egyben erről szól. Miért tartod fontosnak, hogy erről a témáról, időszakról készíts filmet?

KY: Szerintem ez az időszak, amikor megteremtjük a saját közösségünket, ami segít a későbbi életben. Egy olyan baráti közösséget, ami, ha kell átsegít azokon a mélypontokon, amik az életben biztosan elő fognak fordulni. Én azt gondolom, hogy az a legfontosabb, hogy találjunk olyan embereket, akik támogatnak és szólnak, hogyha rossz irányba haladunk. Az Együtt kezdtük is részben arról fog szólni, hogy a közösség ereje milyen megtartó erő lehet. Van olyan szereplő, akinek ez az életét változtatja meg. Ez viszont nemcsak az Y generáció konfliktusa, Ez egy univerzális alaphelyzet, amely mindenkit megérinthet. A filmtörténetben már korábban is feldolgozták ezt, de most talán egy új szemszögből tudjuk mi is bemutatni.

  • Kinek ajánlanád az Együtt kezdtüket?

KY: Korosztálytól függetlenül tényleg mindenkinek. Augusztus 4-től lesz látható a film a mozikban, ami már önmagában jelzi, hogy igazi nyári vígjátékról van szó, ami reményeim szerint közelebb hozza minden nézőhöz a mai huszonévesek világát, érzéseit is, és bepillantást ad az őket foglalkoztató, feszítő problémákba, az életük nagy kérdéseibe is. Azt pedig biztosan ígérhetem, hogy csodás balatoni helyszínek, fiatalos humor, jó hangulat és a menő zenék várják a közönséget ebben a filmben.