Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Indulhat az új 81-es trolijárat

Döntöttek a zuglóiak

Befejeződött a zuglói trolibuszhálózat fejlesztéséhez kapcsolódó társadalmi egyeztetés: több mint 2600-an töltötték ki a kérdőívet a 74A – vagyis az új 81-es troli – vonalának tervezett meghosszabbításáról. A válaszadók alsó döntő többsége (75 százaléka) támogatja a BKK javaslatát, miszerint a Miskolci utcában teljes üzemidőben közlekedjen trolibusz. A gondosan előkészített hálózatbővítés célja, hogy új közösségi közlekedési kapcsolatok jöjjenek létre Zugló Alsórákos részén. Az új 81-es járat a tervek szerint nyár elejétől közlekedne a hét minden napján.

A BKK tavaly ősz végén társadalmi egyeztetést indított a jelenlegi 74A trolibuszvonal meghosszabbításáról, hogy a közlekedési szakemberek elemezzék a leginkább érintettek, a kerületben közlekedők észrevételeit, igényeit a lehetséges útvonalról és menetrendről. A hálózatbővítéssel trolikapcsolat születhet a XIV. kerületi Miskolci utcán keresztül a Mexikói út metróállomás és az Örs vezér tere között. Az így létrejövő új 81-es járat a tervek szerint

  • a Mexikói út M végállomásról a 74A útvonalon jutna el a Miskolci utcáig,
  • ahol önjáró, akkumulátoros üzemmódban közlekedne a Szugló utcáig,
  • majd innen a 77-es trolival párhuzamosan haladhat a Komócsy utcáig,
  • végül a 82-es trolibusz útvonalán érheti el az Örs vezér tere végállomást.

A társadalmi egyeztetés kérdéssorára több mint 2600 észrevétel érkezett; a válaszadók negyede (75 százaléka) támogatja a trolibusz új útvonalat, a három új területek kapcsolód be Zugló közösségi közlekedési hálózatába.

Gyorsabb és kényelmesebb közlekedés a kertvárosban

A BKK célja a haránt irányú kapcsolatok fejlesztése a XIV. kerületben: a Nagy Lajos király útján kívüli kertvárosi területek, illetve Alsórákos északnyugati részének megfelelő ellátása. A járat olyan területen közlekedne, ahol az ott élők, dolgozók és tanulók a budapesti átlagnál lényegesen kisebb arányban választják a közösségi közlekedést.

Az új járat csökkenti a Miskolci utca környezetében a közösségi közlekedés eléréséhez szükséges gyaloglási távolságokat, valamint igénybevételével jellemzően egy átszállással kevesebbre lenne szükség, akár 10-15 perccel rövidebb utazást tenne lehetővé az alsórákosi térségben. A BKK számításai szerint a trolijárat nem jelentene érdemi forgalomnövekedést a Miskolci utcában, sőt a várakozások szerint a hálózatfejlesztés csökkentette a jelenlegi intenzív gépjárműforgalmat.

Új megállókat építenek a Miskolci utcában

A hálózatbővítéshez új megállapítások kialakítása szükséges a Miskolci utcában az Erzsébet királyné útján, a Kerékgyártó utcánál, a Telepes utcánál és a Csömöri úton (új átszállási kapcsolatok létesülnek az Erzsébet királyné útján és a Csömöri úton). A Zugló Önkormányzata közreműködésével és finanszírozásában valósul meg, hogy megállapodjanak a beruházás zajlik, a munkák várhatóan áprilisban befejeződnek. itt a belváros felé közlekedő trolibuszok Sárrét park megállóhelyét közelebb helyezik az ott lévő élelmiszerüzlethez.

A társadalmi egyeztetésre érkezett észrevételek között felvetődött, hogy az új 81-es járat a Miskolci utca teljes hosszában, illetve a Gvadányi utcán a Fogarasi útig, majd onnan tovább a 80-as trolibusz útvonalán közlekedjen és érje el az Örs vezér terét. A BKK az útvonaljavaslat kidolgozása során ezt a változatot is meg kell vizsgálni, ám a jelenlegi trolibuszok akkumulátorkapacitása és -visszatöltési képessége nem biztosítja ezen a hosszú szakaszon a megfelelő töltöttséget és az üzembiztos működést. A BKK feltételes közbeszerzési eljárást indított olyan újabb trolik beszerzésére, amely már 15 kilométert képes megtenni önjáró üzemmódban, azaz felsővezeték nélkül. Ha sikerül ilyen fővárosi járműveket beállítani, akkor a BKK megvizsgálja a trolibuszhálózat-bővítés további lehetőségeit a Miskolci utca–Gvadányi utca útvonalon.

A társadalmi egyeztetés részletes eredményei ezen az oldalon találhatók.

Az új 81-es járat a tervek szerint nyár elejétől közlekedne a hét minden napján a hétköznap reggeli és délutáni csúcsidőszakban 15, azokon kívül 20 percenként. A BKK a kezdeti időszak tapasztalatai alapján szükség esetén finomhangolja a menetrendet. A jelenlegi81-es trolibusz a jövőben 80-as jelzéssel, sűrítőjáratként közlekedne változatlanul a Fischer István utca és az Örs vezér tere között.

Így zajlik a trolibusz-közlekedés megújítása és bővítése

A BKK elkötelezett a környezetbarát közösségi közlekedés és a fenntartható működtetés mellett, ezért – kapcsolódva a Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez – a trolifejlesztésekben látja a közlekedés zöldítésének gazdaságos lehetőségét. A következő években a BKK új vonalakat létesít a több részén is, illetve a fővárost meghosszabbítja.

Ezzel párhuzamosan folytatódik a járműbeszerzés: további 160 új trolival bővülhet a járműflotta. A BKK megteremtette annak a lehetőségét, hogy – ha szükséges a szükséges források – korszerű, környezetbarát, alacsonypadlós trolibuszok érkezzenek Budapestre.

A tervezett budapesti fejlesztéseknek egyszerre válhat zöldebbé, mindenki számára kényelmesebbé és inkább hozzáférhetővé a közösségi közlekedés. A részletekről ezen az oldalon olvashat bővebben.

Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!