Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Indul a szezon!

– Végre kiderült, hogy évente hányszor szükséges szakembert hívni a klímához

Az egészségünk és a garancia a tét

Beköszöntött a tavasz, egyre melegebb napoknak nézünk elébe, így hamarosan indul a klímaszezon. Megpróbálhatjuk elbliccelni a karbantartást, azonban a szakemberek szerint nem ajánlott, hiszen ezzel az egészségünket, illetve a készülékek garanciáját is kockáztatjuk. Milyen időközönként érdemes szerelőt hívni? Milyen jelei vannak a rendellenes működésnek? Vannak olyan lépései a tisztításnak, amiket házilag is el tudunk végezni? A karbantartással kapcsolatban Móricz Kristóf, a Panasonic szakértője osztotta meg tanácsait.

Az egészség és a garancia kéz a kézben jár

A rendszeres tisztítás egyrészt azért fontos és gyakorlatilag megkerülhetetlen lépés, mert így biztosíthatjuk a berendezés helyes működését, ezáltal pedig a belélegzett levegő minőségét. A berendezés működése során kondenzációs folyamat játszódik le, ami jó táptalaj a gombák és különböző baktériumok szaporodására, amelyek allergiás reakciót válthatnak ki. „Amellett, hogy a tisztíttatással hozzájárulunk az egészségünk megőrzéséhez, azt is nagyon fontos tudni, hogy a legtöbb gyártó évi minimum egyszeri karbantartáshoz köti a termékek garanciáját, ennek elmulasztása pedig garanciavesztéssel is járhat. A klímák, vagy más néven levegő-levegő hőszivattyúk rendszeres karbantartás mellett várható élettartama minimum 8-10 év, így nem érdemes elbliccelni a feladatot” – hívta fel a figyelmet Móricz Kristóf.

Nem ajánlottak a házi praktikák, hívjunk szakembert

A karbantartási folyamatok elvégzéséhez általában szét kell szerelni a berendezést, amelyet mindenképpen szakemberre kell bízni. Ez már csak azért is szükséges, mert garanciális berendezés esetén a karbantartási jegyzőkönyvet ki kell töltenie melyet pecséttel is igazolnia kell, mert ez a garancia feltétele” – hangsúlyozza a szakember. A karbantartás a berendezés helyes működésének megőrzésére is szolgál. A folyamat során tisztítani kell a szűrőt, az elpárologtatót, a kondenzátort, a cseppvíz kivezetését is, illetve ellenőrizni kell az áramfelvételt is. „A karbantartás azonban nem egyezik meg a beltéri egység szűrőinek portalanításával, amit szakember segítsége nélkül, mi magunk is megtehetünk” – tette hozzá a Panasonic szakértője.

Számos kihagyhatatlan lépése van a karbantartásnak

A karbantartás során a szerelő a beltéri és a kültéri egységet is kitisztítja. A beltéri egységnél a fedél felnyitása után a hőcserélő előtt lévő szűrőket kiszedi, majd vízzel kimossa, ezt követően tisztítja az elpárologtatót, amihez egy speciális klímatisztító folyadékot használ. A beltéri egységben található ventilátort is szükséges megvizsgálni, mert itt szintén előfordulhat gombás baktérium, amit többnyire annak kiszerelése után tudnak megtisztítani. A beltéri egység összeszerelése után a kültéri egységnél folytatják a munkát. A kondenzátor lamellái közül a port általában kefével, levegőkompresszorral vagy kondenzátor tisztító anyaggal szokták eltávolítani.

Hányszor kell szerelőt hívni?

A mai berendezések többségével – a hűtési opció mellett – tudunk fűteni is, ráadásul ez kifejezetten ajánlott az átmeneti időszakokban, hiszen energiát is pénzt is spórolhatunk, ha ezt a megoldást választjuk. „Ahol a klímát fűtésre is használjuk ott a “fűtési szezon” megkezdése előtt is szükséges szakemberrel karbantartani a berendezést. Ha az eszközt csak hűtésre szeretnénk használni, akkor a nyári szezon előtt szokás tisztítani a berendezéseket” – mutatott rá a Panasonic szakértője.

Feltűnő jelei vannak a rendellenes működésnek

Az évente ajánlott egy vagy két alkalmas karbantartáson túl is előfordulhat, hogy szerelőt kell hívnunk a készülékek rendellenes működése miatt. Ami talán a legfeltűnőbb lehet, hogy a klíma beltéri egységéből kellemetlen szag kezd áradni a működés során, de hasonlóan megnehezítheti az életünket, ha a berendezés az adott üzemmódban nem tudja létrehozni a kívánt hőmérsékletet, illetve hasonlóan zavaró lehet, ha erősödik a klímaberendezés zajszintje. Ezekben az esetekben feltétlenül keressünk fel egy szakembert, hiszen így elkerülhetjük, hogy a berendezés idő előtt használhatatlanná váljon.