Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Indul a karácsonyi roham a játékpiacon

Érkezik a játékpiac legerősebb időszaka az évben: a karácsonyhoz kapcsolódó vásárlások az éves forgalom közel felét adják a REGIO JÁTÉK adatai szerint. A vállalat becslése alapján idén az online átlagos kosárérték 11.000 Ft, míg az áruházi 8.800 Ft lesz. Friss felmérésükből többek között az is kiderül, hogy idén a szülők kreatív- vagy társasjátékot, továbbá LEGO-t vásárolnak legszívesebben gyermeküknek.  

A REGIO JÁTÉK 1500 fős mintán végzett friss kutatása alapján idén a szülők 40 százaléka 5-10.000 Ft között, 50 százaléka 10.000 Ft felett költ egy gyermek karácsonyi ajándékára. „Korábbi évek tapasztalatai alapján a magyar játékpiac csaknem fele az év végi időszakban realizálódik, ami 2020-ban 25-27 milliárd forintos forgalmat jelenthet. Az ünnepek előtt több és magasabb értékű játékok is bekerülnek a kosárba, ezért egy átlagos vásárlás végösszege ilyenkor online 11.000 Ft, hagyományos bolti beszerzéskor 8.800 Ft” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Felmérésük alapján idén jellemzően 2-3 különböző meglepetést találnak a gyermekek a fa alatt, a legnépszerűbb játékkategóriák pedig a kreatív, fejlesztő játékok, a társasjátékok és az örök klasszikus LEGO készletek lesznek.   

Duplájára nő az online és mobilról érkező vásárlások száma   

A kutatásban résztvevő szülők többsége októberben (22%) és novemberben (55%) kezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, decemberben mindössze 12,5%-uk, az utolsó pillanatban pedig 2%-uk vásárol meglepetéseket. „Az előző évek tendenciáját követve tovább növekszik az online vásárlások, valamint a mobilról érkező tranzakciók száma is, mindkét mutató esetében idén dupla akkora változást mérünk 2019 azonos időszakához képest” – árulta el a marketingvezető. A felmérésben közreműködők 67%-a fog interneten keresztül ajándékot vásárolni, szerintük ilyen módon könnyen összehasonlíthatók az árak, egyszerűbb a
folyamat, és a vírushelyzet miatt biztonságosabb is. 

„Minden második válaszadónk követi az online elérhető promóciókat, mint például egy ingyenes házhozszállítás akciót vagy a Black Friday kedvezményeket, ezek pedig mind a digitális térbe terelik a vásárlókat. Hozzá kell tenni
azonban, hogy a hagyományos áruházi vásárlás továbbra is biztonságos, de szem előtt kell tartani a frissített nyitvatartási időket”
 – mondta el Gyaraki Dávid.   


A REGIO JÁTÉK fogyasztóvédelmi referensének legfontosabb tanácsai játékvásárlás
esetén:

1. Elemes játékok: vegyük figyelembe, hogy a gyári csomagolásba általában próba elemeket tesz a gyártó, a vásárlás után érdemes tartósabb elemre cserélni. Amikor megvettük az elemes játékot, figyeljünk rá, hogy a csavarral rögzített elemtartó doboz csavarja ne lazuljon ki, időnként húzzuk meg!
2. Társasjátékok: a gyártói ajánlást az életkorra vonatkozóan vegyük figyelembe, hiba lehet, hogy a kicsi testvér is odaül társasozni, és elkapja a kisméretű dobókockát vagy bábot, ami fulladásveszélyt jelenthet. A csomagoláson jelölve van a 0-3 éves korig tiltás, vagyis hogy a játék 3 éves kor alatti gyereknek nem való.
3. Funkcionális játékok (pl. hintaló, gyerekhinta): játék közben a szülő semmiképpen ne távolodjon el karnyújtásnyinál nagyobb távolságra gyermekétől!
4. Játék babakocsik: igaz, hogy a játék babakocsi sokszor élethű másolata a valódi babakocsiknak, mégsem lehet bele kisállatot vagy kisgyermeket tenni, mert teherbírása nem megfelelő, és sérülés keletkezhet.
5. Kreatív készletek: a termék doboza jelzi a termék tartalmát, így a szülő meg tudja ítélni a kreatív készlet nehézségi fokát. Bár a játéküzletek által forgalmazott gyurmákra és festékekre igaz, hogy nem tartalmaznak az egészségre ártalmas anyagot, ettől függetlenül ügyeljünk rá, hogy szembe, szájba ne kerüljenek, mert nem alkalmasak étkezési célra.
6. Hintaló: a gyermek lábának le kell érni róla a biztonságos használathoz. Ha nem ér le a lába, és túlhajtja a gyermek a hintalovat, leborulhat róla. Figyeljünk, hogy az éles sarkoktól távol legyen a játék! A vásárlás során a szülő mérje fel a helyes nyeregmagasságot!
7. Puzzle: vásárlása 2 éves kortól jellemző, akkor még nagyobb darabokkal, amely a kicsik szín- és formavilágának megfelel. A nagyobb gyermekeknek nagyobb darabszámú és kis darabokból álló kirakós vásárolható már. Itt is figyeljük a gyártó korcsoport ajánlását, mert magáról a képről nem állapítható meg mindig a puzzle nehézségi foka.  

TOP 10 játékkategória a 2020-as ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK becslése alapján: 

1. Társasjáték, kártya 
2. LEGO  
3. Kreatív, fejlesztő  
4. Autó, jármű  
5. Baba, babakocsi  
6. Bébijáték, kellék   
7. Szerepjáték  
8. Plüss  
9. Játékfigura  
10. Diavetítő, diafilm     

TOP 10 játék a 2020-as ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK becslése alapján: 

1. Go Master Youtubers 
2. Zingo 
3. Kalózkaland 
4. Baby Born 
5. Mimi és Fluffy 
6. Első csótánykám 
7. Mazzy és Woki 
8. Minecraft Builders 
9. Zsákbamacska 
10. Baby Gemmy   

A kutatás háttere: 

A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy 2020. november 4-10. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1526,
általánosiskolás-korú gyermeket nevelő szülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív Magyarország lakosságára nézve, de az adatok alkalmasak a szokások és tapasztalatok szemléltetésére.