Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Íme a továbbfejlesztett Toyota GR Corolla

Európa egyelőre csak álmodozhat róla

A TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló nem csupán a Toyota motorsport aranykorát elhozó sikerekért (sorozatosan elnyert rally világbajnoki, tereprally világbajnoki, hosszútávú világbajnoki címek és Dakar diadalok sora) felel: az ottani mérnököknek köszönheti azokat a mára ikonikussá vált utcai sportautókat, amelyekhez hasonlót a szigorodó emissziós normák okán már csak kevés gyártó engedhet meg magának, legyen szó akár a GR Yarisról, a GR86-ról, a GR Supráról, vagy épp az Európában egyelőre nem forgalmazott GR Corolláról, amely most komoly frissítést kapott. A továbbfejlesztett GR Corolla a motorsport-versenyeken – mint a Super Taikyu Series – szerzett tapasztalatokat hasznosítja a kanyartempó, a gyorsulás és a hűtési teljesítmény javítása érdekében. Az utcai sportautó egy újonnan kifejlesztett 8 sebességes GAZOO Racing Direct Automatic Transmission (GR-DAT) sebességváltóval is elérhető, amely a továbbfejlesztett GR Yarisban is megtalálható. A professzionális versenyzőktől, tesztpilótáktól és Morizótól, a Toyota mesterpilótájától kapott visszajelzések alapján a fejlesztés a féktelen energiára összpontosított, amely arra készteti a vezetőt, hogy ki se akarjon szállni a volán mögül, akár a határon autózik, akár a hétköznapokban használja az autót.

A TOYOTA GAZOO Racing Japánban is bemutatta a továbbfejlesztett GR Corollát, amely a motorsportokon keresztül szerzett tapasztalatokra épül. A modell a főbb paraméterekben megérkezik az amerikai piacon bemutatott változattal, ám akad néhány egyedi specifikáció, amely csak a Japánban forgalmazott változatban lesz elérhető. A 304 lóerős alapváltozatának részletes bemutatása itt olvasható: Még ütősebb lett a Toyota GR Corolla, de európai bemutatóról továbbra sincs hír – Toyotanews.eu – Newsroom Toyota Central Europe

A japán piacra az alábbi egyedi opciókkal készült a Toyota.

SPORT csomag

A sportosabb, prémium minőségű belső térre összpontosító SPORT csomagot a gyártó opciós csomagként kínálja.


GR-DAT (8AT/4WD)6MT (4WD)
ÜlésekExkluzív félig kagyló ülések (csúsztatható/dönthető ülések GR logóval)
KormánykerékUltrasuede®*1 kárpitozású három küllős kormánykerék (fekete színben, GR emblémával és középpontjelzéssel)
VáltógombUltrasuede® kárpitozású váltógomb (alumínium piros díszítés) Váltószoknya (Ultrasuede® piros varrással)Ultrasuede® kárpitozású váltógomb (alumínium piros díszítés GR logóval) Váltószoknya (Ultrasuede® piros varrással)
KézifékKézifék rögzítőfék (Ultrasuede® kárpitozású markolat) Kézifék szoknya (Ultrasuede® varrással)
Biztonsági övekPiros hárompontos ELR biztonsági övek (előfeszítőkkel és erőhatárolóval az első üléseken)
EgyébFekete betétek (műszeregység, oldalsó regiszterek, Display Audio oldalsó részei, középső egység, váltókar keret, ajtókárpit díszítések, ülésdíszek)

Circuit Mode” a közutakon nem tapasztalható dinamizmus érzéséért

A Circuit Mode egy olyan beállítás, amely olyan funkciókat tesz lehetővé, amelyek kihozzák az autóban rejlő potenciált, például a holtjáték-szabályozás hozzáadásával és a sebességhatároló felső sebességhatárának megemelésével. Ezt csak az arra alkalmas pályákon és létesítményekben lehet használni Japánban. A GPS helymeghatározás és a speciális alkalmazás segítségével történő működtetés a jármű műszerfalát egy külön erre a célra szolgáló műszerfali kijelzőre kapcsolja, amely intuitív módon mutatja a váltás időzítését és a motor fordulatszámát, lehetővé téve a Circuit Mode használatát.

A Circuit Mode főbb jellemzői

Anti-lagCsökkenti a turbó késleltetését, hogy javítsa a gyorsulást, lassításkor és újbóli gyorsításkor egy meghatározott fordulatszám-tartományon belül; A anti-lag beállításai: kikapcsolva, gyenge, enyhe, vagy erős
SebességkorlátozóNöveli a felső sebességhatárt
HűtőventilátorMaximálja a ventilátor teljesítményét a motor vízhőmérsékletének hűtése érdekében
Váltás időzítés jelzőMegjeleníti a váltásjelzőt a műszerfalon, hogy vizuálisan kommunikálja és támogassa a váltást az alkalmazáson keresztül beállított váltási időzítésen alapuló optimális időzítéssel (4000 és 7000 fordulat/perc között); A kijelző opciók vagy a sebességfokozathoz kapcsoltan, mint egy normál fordulatszámmérő, vagy az alkalmazáson keresztül előre beállított, a következő váltásig hátralévő másodpercek számán alapuló időmérő*2.

Frissített alkatrészek, amelyek még jobban kihangsúlyozzák a GR Corolla továbbfejlesztett tulajdonságait

A GR Corollák meglévő tulajdonosai is megvásárolhatják és beszerelhetik a továbbfejlesztett GR Corolla alkatrészeket, amelyek segítségével megtapasztalhatják a frissítés egy részét*3. Az alkatrészek beszerelésekor az alábbi alkatrészkombináció ajánlott az optimális járműegyensúly elérése érdekében, míg az alábbi beszerelési sorrend megkönnyíti a változások végrehajtását.

AlkatrészekFrissítés 1. lépés. Csavarkészlet jobb rögzítési merevséggel
A járművel való egység fokozott érzete
Kormányoszlop és műszerfal megerősítéseKormányoszlop és műszerfal megerősítése
Cserealkatrészek
Hatás– Javított egyenesfutás – Közvetlenebb kormányzás– Javított hátsó tapadási reakció a kormányzásra
Elérhetőség2025 nyarától (tervezett)

AlkatrészekFrissítés 2. lépés. Felfüggesztés a jobb kanyarképességek érdekében
Gyorsabb és stabilabb kanyarképességek
Alsókar és alsó gömbcsuklóElső és hátsó lengéscsillapítók lengéscsillapító rugókkalHátsó stabilizátorHátsó tekercsrugók
Cserealkatrészek
HatásJavított kormányzási reakcióJobb járműstabilitás kanyarodáskorJobb járműkezelhetőség

Fő műszaki adatok



GR-DAT (8AT / 4WD)6MT(4WD)
Teljes hosszúság[mm]4.410
Teljes szélesség[mm]1.850
Teljes magasság[mm]1.480
Tengelytávolság[mm]2.640
Nyomtáv (elöl/hátul)[mm]1.590/1.620
Szállítható személyek száma5
Tömeg[kg]1.500*41.480*4
MotorSoros 3 hengeres turbóval és intercoolerrel
TípusaG16E-GTS
Furat x löket[mm]87,5 x 89,7
Lökettérfogat[liter]1,618
Max. teljesítménykW (LE)/fordulat224 (304)/6.500
Max. nyomatékN・m (kgf・m)/fordulat400 (40,8)/3.250–4.600
WLTC üzemanyag-fogyasztás[km/l]10,812,4
SebességváltóGAZOO Racing Direct automata sebességváltó (8 sebességes automata sebességváltó)iMT (6 sebességes manuális váltó)
Váltóáttétel: 1/2/3/4/5/6/7/8/hátramenet4,435 / 2,809 / 1,933 / 1,497 / 1,266 / 1,000 / 0,793 / 0,650 / 3,5903,538 / 2,238 / 1,535 / 1,162 / 1,081 / 0,902 / – / – / 3,831
Fordulatszám-csökkentő áttétel (első/hátsó)3,329 / 2,2771–4: 4,058
5–6, hátramenet: 3,450 / 2,277
HajtásGR-FOUR 4WD rendszer elektronikus többtárcsás tengelykapcsolóval (3 választható üzemmóddal)
DifferenciálműElölTorsen®*5LSD
HátulTorsen®*5LSD
FutóműElölMacPherson rugóstag
HátulKettős keresztlengőkaros
FékekElölBelső hűtésű tárcsa (18” alumínium, ellentétes 4 dugattyús féknyergekkel)
HátulBelső hűtésű tárcsa (16” alumínium, ellentétes 2 dugattyús féknyergekkel)
KeréktárcsákBBS 8.5J (30 mm-es betétes) kovácsolt alumínium keréktárcsák (Metal Start Titan Black festés, kerékagy díszítéssel)
Gumiabroncsok (elöl/hátul)235/40R18 (YOKOHAMA ADVAN APEX V601)
Üzemanyagtartály kapacitása[liter]50

*1 Az Ultrasuede® a Toray Industries, Inc. bejegyzett védjegye.

*2 A másodpercek száma a következő váltásig eltelt időre utal teljes gázzal történő gyorsítás esetén, az alkalmazáson alapuló beállítási lehetőségek: 1,0, 1,5, 2,0 és 3,0 másodperc.

*3 Nem minden továbbfejlesztett GR Corolla alkatrész kompatibilis a meglévő GR Corollákkal.

*4 A súly 10 kg-mal nő, ha a járművet másodhűtővel szerelik fel.

*5 A Torsen® a JTEKT Corporation bejegyzett védjegye.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!