Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Íme a ’25-ös Honda ST125 DAX

Összegzés 

A korhű megjelenésű motor remek úttartását préselt acélváz, 12″-os kerékgarnitúra és 31 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkóppár garantálja, gyorsításáért pedig léghűtésű, SOHC-vezérlésű, kétszelepes egyhengeres felel. Hogy a pilótának ne kelljen kuplungolással bajlódnia, a mérnökök röpsúlyos tengelykapcsolót társítottak a négyfokozatú sebességváltóhoz, nagyban megkönnyítve ezzel a típus irányítását. Bármennyire is hiteles, korhű az összkép, nem hiányzik róla a mindennapi közlekedést megkönnyítő, modern LED-világítás és a negatív szedésű LCD-kijelző sem. Formatervének hangsúlyos eleme a stílusos utaskapaszkodó, melyet a hatvanas években született elődök alkatrészeiről mintáztak. Idén a modell már megfelel az EURO5+ előírásoknak és egy igazán funky-s fényezés fog mosoly csalni az arcokra. 

Bevezetés 

A Honda zsebrakétáinak közös vonása, hogy a fiatalabb és idősebb motorosok szívét egyaránt megdobogtatják. Remek példa erre az új Monkey 125, hiszen a retró stílusú apróság nyergében újra átélhetjük a hetvenes évek hangulatát, de a korosodó masinákra jellemző műszaki gondok nélkül. Ez tehát egy modern, minden igényt kielégítő, mégis nosztalgikus gép, vagyis a kezdők és újrakezdők is ideális társra lelhetnek benne. A minimotor-kategória másik tagja, az MSX125 szokatlan, formabontó megjelenésű és könnyen átépíthető, így nem meglepő, hogy nem csak az Y-generáció tagjai rajonganak érte, hanem a Gromot  a paddockban használó autó- és motorversenyzők is. 

2023-ban újabb típus csatlakozott a Monkey-hoz és az MSX-hez, nevezetesen az ST125 Dax, mely az 1969-es ős[1] szellemiségében született, de friss fejlesztésű vázra, valamint erőforrásra épül, az üléshelyzet pedig rendkívül kényelmes és pihentető a vezetőnek, illetve az utasnak. Ez a népszerű modell jó ideje hiányzik már az európai piacról, ugyanis közvetlen elődjét, az ST50 Daxot csak 1995 és 2003 között, kizárólag Japánban forgalmazták. Mivel a két másik minimotor kimondottan sikeres lett Európában, nem volt kérdéses, hogy előbb-utóbb a bájos ST125 Dax is visszatér az öreg kontinensre. 

Tagadhatatlan, hogy az új Daxszal elsősorban az olyan középkorú vásárlókat célozzák meg, akiknek anno volt ilyen Hondájuk és jó szívvel gondolnak vissza a remek kis gépre. Persze azt se feledjük, hogy a fiataloknak is bejönnek a retró stílusú gépek, különösen, ha ilyen hiteles megjelenésűek, mint például a Dax! Tulajdonképpen ez a hitelesség emeli ki a típust az átlagos klasszikusok közül, hiszen ikonikus, T-alakú vázával ezer közül is felismerhető. Innen ered a neve is: a nyereg alatt futó, nyújtott váz és a két mindössze 12″-os kerék olyan benyomást kelt a szemlélőben, mintha egy tacskó (németül dachshund, illetve daxhund) ihlette volna a tervezőket, de hívhatnánk Sausage Dognak is, ahogy brit nyelvterületen emlegetik a népszerű kutyafajtát. 

Alapvetően változatlan műszaki megoldásokkal kerül a Honda márkakereskedéseibe, de természetesen már megfelel az EURO5+ szabványnak és egy új árnyalatot is kapott – ez a kis kerékpár ugyanolyan, mint korábban, ami azt jelenti, hogy különleges, praktikus és rendkívül szórakoztató – ilyen a jól ismert és újra elérhető Honda Dax.

Áttekintés 

Kétségtelen, hogy a Dax sikere az egyszerűségében rejlik. Nagy szilárdságú acélváza magában foglalja az üzemanyagtartályt és fokozza a motor stabilitását. Ez utóbbi a fordított, 31 mm-es csúszószár-átmérőjű első villáról és a kétoldali hátsó rugóstagról is elmondható, miként a 12″-os felniken feszülő, ballonos abroncsokról is megkönnyítik az előrejutást. Hogy a Dax erőteljes fékezés közben is könnyen irányítható legyen, ABS felügyeli az első és a hátsó tárcsafék működését. 

A városi közlekedés pont olyan egyszerű vele, mint egy robogóval, elvégre kiforrott, 124 cm3-es, SOHC-vezérlésű, léghűtésű erőforrása rendkívül barátságos teljesítményleadású, meglepően keveset fogyaszt és röpsúlyos erőátvitelének köszönhetően nincs szükség kuplungkarra. Gyorsítás közben tehát csak a gázt kell húzni, és akárcsak egy nagymotoron, lábbal kapcsolgatható a négyfokozatú váltó. 

Szintén a nagymotorokat idézi, hogy a Dax minden fényforrása LED, illetve, hogy a műszeregységként szolgáló, kerek LCD-n minden fontos adat megjelenik a pilóta előtt. Természetesen nem maradhatott le a típus védjegyének számító, krómozott utaskapaszkodó sem – ez szakasztott mása az 1969-es ősön látott alkatrésznek. 

Az elérhető kiegészítők közé tartozik a hátsó csomagtartó, a baloldali táska, az USB-csatlakozó és a fűtött markolatok. 

A 2025. modellévű Daxot az alábbi színekben rendelhetik meg a vásárlók:

  • **ÚJ** Pearl Shining Black
  • Pearl Glittering Blue
  • Pearl Cadet Grey 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!