Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Így készülnek a cégek a kis januárra



Szeptembertől felpezsdül az élet a hirdetések piacán

A nyári uborkaszezon végéhez érve a cégek év végi hajrát hirdetnek az utolsó negyedévre, ezért erősödő versenyre lehet számítani ősszel. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy fontos lefektetni a stratégiát és ennek mentén építeni a kommunikációt ebben az időszakban. Példaként említette, hogy ha valakinek nincs jelen a célközönsége egy adott közösségi felületen, akkor oda teljesen felesleges erőforrásokat csoportosítani. Megjegyezte, ilyenkor célszerű nagy hangsúlyt fektetni a már meglévő ügyfelekre, hiszen statisztikailag alátámasztott tény, hogy őket olcsóbb újabb vásárlásra ösztönözni.

FOTÓK >>>



Ahogy véget ér a nyár, és mindenki kipihenten visszatér a szabadságáról, a legtöbb cégnél újból előveszik az év elején kitűzött célokat és megvizsgálják, mit sikerült abból mostanáig teljesíteni. 

Akárhogy is állnak, a vállalkozások szeretnék még sikeresebben zárni az esztendőt, ezért szeptembertől újult erővel egy nagy év végi hajrára készülnek fel, erősen ráállnak a hirdetésekre. Emiatt az utolsó negyedévben erősebb versenyre lehet számítani, hiszen sokan fognak újból hirdetni.

Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese ezzel kapcsolatban elmondta: a holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával.

„Tudom, hogy nem volt érettségi tétel az üzleti kommunikáció, de fontos ezen a téren fejlődni. Mind a cégek, mind az ügyfeleik az internetre menekültek a koronavírus-járvány következtében, ami egy sikeres megoldás volt. Ha valaki versenyképes szeretne maradni, akkor kiemelten fontos erre figyelmet fordítania a jövőben is ” – magyarázta.

A rendszeresség a siker kulcsa

A szakértő azt javasolja, hogy ne meggondolatlanul kezdjenek el a cégek dolgozni, azaz ne az összes létező csatornán próbáljanak meg mindent csinálni.

„Az egyáltalán nem baj, ha adott esetben mindenhol jelen vagyunk, de fontos lefektetni a stratégiát, és ennek mentén építeni a kommunikációt az utolsó negyedévben is. Ha 40-45 év körüli édesapák a célközönségünk, akkor nem biztos, hogy a TikTokon kell hirdetni, az vélhetően csak pénzkidobás lenne. Mindennek az alapja a megfelelő stratégia, oda kell csoportosítani az erőforrásokat, ahol a potenciális vásárlók jelen vannak” – értékelt Nagy Lehel.

A Langmár Kommunikáció üzleti kommunikációs szakértője ugyanakkor kiemelte azt is, hogy az alapcsatornákat nem szabad kihagyni. A rendszeres blogolás, hírlevelezés és a közösségi médiában való megjelenések kiemelten fontosak, és itt a rendszerességen van a hangsúly. Ha valaki megnézi egy cég oldalát, és a vállalat hetek óta nem ad hírt magáról, az nem tudatos márkaépítés.

A meglévő ügyfelekkel nélkülözhetetlen fenntartani a kommunikációt, hiszen ők egyszer már bizalmat szavaztak a vállalatnak. Statisztikailag alátámasztott tény, hogy a korábbi ügyfeleket sokkal kevesebb pénzbe kerül újabb vásárlásra ösztönözni, mint új vevőket szerezni.

Egy újabb járványhullám sem csendesítené el a versenyt

Nagy Lehel azt is tanácsolta, hogy érdemes friss szemmel ránézni az utolsó negyedév előtt a weblapra. Át lehet tekinteni a Rólunk menüpontot, hiszen itt kezdődik a bizalomépítés, és egyáltalán nem mindegy, mennyire hatásos szöveget talál ott egy érdeklődő, hogyan szólítjuk meg a célközönséget. Ha nincs figyelemfelkeltés, akkor az eredmények is szerényebbek lesznek. 

Mint mondta, a Google Cégem felületét is egyre többen böngészik a keresőkben, éppen ezért egyre inkább felértékelődik a szerepe a hétköznapokban.

„Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Ha az első benyomás a Google Cégem felületén rossz, akkor lehet akár milliárdos árbevételű is egy cég, vásárlók tucatjaitól eshet el. Tapasztalataink szerint sok esetben elhanyagolják az üzleti kommunikációnak ezt a részét, és az online kirakat véletlenül sem tükrözi azt a profizmust, amit egyébként az adott vállalkozás képvisel” – magyarázta.

Nagy Lehel arra is felhívta a figyelmet, hogy a koronavírus-járvány esetleges negyedik hulláma sem csendesítené el a versenyt, az elmúlt két év tapasztalatai alapján ugyanis a cégvezetők már felkészültebbek egy ilyen forgatókönyv esetén. Az viszont hátrányban lehet, aki kihagyja az online kommunikációt a stratégiájából.

A Langmár Kommunikáció az év végi utolsó nagy hajrához számtalan tippet gyűjtött össze a cégeknek a fentieken kívül, melyekhez a langmar.hu oldalon az INGYEN menüpontban bárki díjmentesen hozzáférhet.

„Ha a tudásod aranyat ér, kezdd el készpénzre váltani” – fejezte be az üzleti kommunikációs szakértő.