Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Honda Super CUB C125 (2025)

Modellfrissítés

A Honda legendás Super Cubja, mely 1958-ban született és mára több, mint 100 millió darab talált gazdára, folytatja útját immár EURO5+ szabványnak megfelelő, üzemanyagtakarékos, léghűtéses erőforrással. Ugyanakkor, minden, a korábban megismert és megszeretett jellegzetes alkatrész a helyén marad. Ilyen a négyfokozatú sebességváltó és a Super Cub-hagyományoknak megfelelően röpsúlyos tengelykapcsoló viszi át az erőt a kerékre, így nincs szükség kuplungkarra. Valamint a nagy átmérőjű, simán gördülő kerekek, amelyekhez kényelmes, rugalmas felfüggesztés párosul. Az okoskulccsal működtetés további kényelmet biztosít, míg az új, exkluzív kéttónusú színösszeállítás az eredeti modell korszakalkotó megjelenését idézi.

Bevezetés 

A Super Cub C100 névre keresztelt ősmodellt 1958-ban, a márka fennállásának tizedik évében mutatta be a Honda. Nem más készítette, mint Soichiro Honda és régi üzlettársa, Takeo Fujisawa, méghozzá azzal a céllal, hogy olyan jármű szülessen, mely örömet szerez és hasznos szerepet tölt be az emberek életében. 

Azóta több mint hatvan év telt el, a Super Cub pedig a járműgyártás legnagyobb sikerét érte el, ugyanis az eladott darabszám 2017-ben elérte a 100 milliót! A Super Cub soha nem ment ki a divatból, hiszen egyedi stílusú, könnyen kezelhető, megbízható, takarékos és elképesztően sokoldalú modell. Szépen, csendben elérte, amit Soichiro és Takeo szeretett volna: mobilizálta az emberiséget. 

A Super Cubot 2018-ig Japánban és Dél-Kelet Ázsiában forgalmazták, és mindkét régióban roppant népszerűnek bizonyult. A szigetországban főként flottaüzemeltetők (például a japán állami posta beszerzői) használják a mindennapokban, míg a többi területen a személyi közlekedés egyik legfontosabb eszközeként terjedt el. Tekintettel a – fiatal és idős – városlakók igényeire, a Honda három éve úgy határozott, hogy ismét piacra dobja Európában legendás modelljét. A retró stílusban fogant legújabb változat Super Cub 125 néven került a szalonokba és az urbánus közlekedés modern célszerszámaként vonult be a köztudatba. 

Három évvel ezelőtt a Super Cub C125-t a japán mérnökök számos ponton átdolgozták. Maga az örökzöld stílus nem változott, de egy vadonatúj EURO5-nek megfelelő erőforrást kapott a modell és számos ponton továbbfejlesztették, így alighanem Soichiro és Takeo is roppant büszke lenne rá. Az idei évre technikailag semmin nem változtattak – az EURO5+ megfelelésen kívül -, de az új kéttónusú festés az eredeti és a retró stílusból merít ihletet.

Áttekintés 

Az OBD2-2 érzékelővel ellátott, SOHC-vezérlésű, léghűtéses erőforrást optimalizált ECU-beállítás, valamint módosított szívó- és kipufogóoldal teszi még hatékonyabbá, így megfelel a legújabb EURO5+ előírásoknak. A módosításoknak hála takarékos a motor, átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,5 l/100 km (WMTC szabvány szerint mérve). A sebességváltó maradt négyfokozatú (az üres került „legalulra”), és a Super Cub-hagyományoknak megfelelően röpsúlyos tengelykapcsoló viszi át az erőt a kerékre, így nincs szükség kuplungkarra. 

A klasszikus Cub stílus – praktikus és könnyen kezelhető – változatlan, ám a szériafelszereltséghez tartozik az utasülés és -lábtartó; továbbá változtattak az első-hátsó futómű rugóin, hogy rossz útburkolaton is első osztályú legyen a menetkomfort. Az új tartozékok közé tartozik az USB-csatlakozó és a markolatfűtés. 

A Super Cub C125 egyetlen, exkluzív fényezéssel lesz elérhető a Honda márkakerskedéseiben: 

**ÚJ** Pearl Bosphorus Blue és Pearl Sugarcane Beige.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!