Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Hogyan születnek a Peugeot-k látványos színei?

Akár diszkréten elegáns, feltűnően bohém vagy konzervatív klasszikus, az autó színe fontos szerepet játszik a vásárlói döntésben. Sokan úgy tartják, hogy a kiválasztott szín a vásárló személyiségét is tükrözi. Nincs ez másképp a Peugeot-kkal kapcsolatban sem!

A színek komoly szerepet játszottak az ember evolúciójában. Őseink túlélése sokszor függött attól, hogy képesek-e megkülönböztetni az ehető gyümölcsöt a mérgezőtől, észlelték-e időben a közelgő viharfelhők sötétszürkéjét vagy meglátták-e időben a bokrok között leselkedő nagyragadozót.

Ma is fontos a színek szerepe: kifejezhetnek tiltást, engedélyt, érzelmeket, lehet figyelemfelhívó funkciójuk vagy akár megnyugtathatnak minket. Bizonyított tény, hogy a színek hatnak az ember pszichéjére, hangulatára, és ezzel az autógyártók marketingesei is tisztában vannak.

Éppen ezért a színek, az árnyalatok megtervezése – sőt, az elnevezésük is – szerves része a Peugeot formatervezési tevékenységének. Hiszen ahogyan a filmekben a jelmez, a ruházat hozzátesz a karakterhez, része az ábrázolásnak, a gondosan kiválasztott árnyalatok is fokozzák, látványosabbá teszik egy-egy modell formatervét és megjelenését.

Amikor a Peugeot-nál kialakítják egy új modell színpalettáját, számos helyről érkezhet az inspiráció. A színek megtervezésében nemcsak a dizájnerek, hanem a termékfejlesztők, a marketingesek és a műszaki osztály szakemberei is szerephez jutnak. Egyrészt figyelik az autóiparban zajló aktuális trendeket (lehetnek éppen divatos színek vagy átmenetileg népszerűtlen árnyalatok), de kitekintenek a termékdizájn, a bútortervezés, az építészet, a divat és újabban a digitális kultúra világába is. Ezzel biztosítható, hogy minden új Peugeot modern és friss hatást keltsen, illetve jó értelemben véve tűnjön ki a tömegből.

Gondoljunk például a zöld fényezésre, amely sokáig nem volt népszerű a vevők körében, ám a trend lassan megfordult, és a legújabb Peugeot 308 bemutatásakor egy látványos zöld árnyalat, az Olivine zöld lett a modell bevezető színe. Olivine zöld 308-ast láttunk az óriásplakátokon, zöld autó suhant a tévéreklámokban. A választás telitalálat volt, hiszen a Peugeot 308 a kompaktok között elegáns, tekintélyes modellnek hat, a fényezés pedig jól hangsúlyozza a modell egyedi vonalvezetését.

Amikor pedig erős napfény esik a fényezésre, a festékben lévő aranyszínű pigmentek szinte életre kelnek, és látványos, világosabb árnyalat jelenik meg az autó felületén. Az Olivine zöld annyira sikeres döntés volt a Peugeot részéről, hogy a piaci bevezetést követő időszakban a vásárlók ötöde ilyen fényezéssel kérte a 308-ast – pedig a zöld szín nagyon ritkán szerepel ennyire jól a szürkék, fehérek, feketék között. Érdekesség, hogy a színpaletta folyamatos fejlesztése éppen a Olivine zöld lecserélésével járt, így ma már csak az első gyártási időszakban megrendelt modellek exkluzivitását fokozza ez a különleges fényezés, amely a legutolsó modellév-váltás óta már nem elérhető

A Peugeot fejlesztői azonban nemcsak az új árnyalatokat tervezik meg nagy műgonddal, a színek neveit is alapos munka után véglegesítik. Olyan névre van szükség, amely felkelti a vevő figyelmét, amikor olvassa a prospektusban vagy

a márka honlapján. Olyan név kell, amely kifejező. Azok az árnyalatok, amelyek meglepő és kívánatos összhatást keltenek, de erőteljes műszaki jelleggel is bírnak, általában a meglepetéshez és extázishoz köthető szavakból kapják a nevüket. Ugye, milyen unalmas lenne, ha piros, kék vagy türkiz színű lenne az autónk? A Peugeot a sokkal izgalmasabb Elixír vöröset, Vertigo kéket vagy Obsession kéket kínálja.

Utóbbi szín a többszörös díjnyertes Peugeot 408 bevezető színe volt. A tervezők azért választották a türkizes árnyalatú Obsession kéket, mert a 408-as különleges és egyedi sziluettel bíró autó, még a Peugeot látványos palettáján is igazi kuriózum. Az Obsession kék fényezés kéttónusú, ami annyit tesz, hogy a ráeső fény beesési szögétől függően változtatja az árnyalatát. Erős fényben a kékes, türkizes szín a jellemző, ami sötétben mélyzöldbe hajlik.

A színek megalkotásakor nagyon fontos a jó ízlés – ebben a franciák hagyományosan erősek -, de legalább ennyire figyelni kell az aránytalanságok, túlzások elkerülésére. Itt elsősorban a népszerű városi kisautó, a Peugeot 208 Agueda sárga fényezésére juthat eszünkbe, amely remekül áll a vidám, fürge és élénk kisautónak, ám elrontaná az elegáns 508-as vonalvezetésének harmóniáját vagy idegenül hatna a testesebb, tömbszerű 5008-as egyterűn.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!