Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Hogyan szerezzünk „boldogságelőnyt” már gyermekkorban?

Az időben elkezdett tudatos érzelmi nevelés a boldog felnőttkor kulcsa

„Egy jó élet felépítéséhez fontos, hogy érzelmileg érettek legyünk, képesek legyünk egészséges megküzdési stratégiákkal reagálni az elkerülhetetlen kihívásokra. Ismerjük az erősségeinket és tudjuk azt, hogy vannak a személyiségünknek olyan építőkövei, amivel nemcsak elérhetünk egy vágyott célt, hanem egy jó és boldog életet tudunk felépíteni magunknak.  A szakértők egyetértenek abban, hogy az érzelmi nevelést már óvodás korban érdemes elkezdeni.  Fontos megismertetni a gyerekekkel, melyek azok az utak, amelyek tartós boldogságot teremtenek a mindennapokban” – hangsúlyozza Bagdi Bella a Boldogságóra Integrált Program alapítója, vezető fejlesztője.

Több mint 1500 oktatási-nevelési intézmény elkötelezett a boldogságórák oktatása mellett

A pozitív pszichológia kutatási eredményeire épülő Boldogságóra Integrált Program az elmúlt 10 évben olyan kipróbált és elismert módszerré vált, hogy sok szülő az alapján választ iskolát vagy óvodát gyermekének, hogy van-e az intézményben boldogságóra. Az oktatási intézmények minden tanévben pályázhatnak a Boldog Óvoda, Boldog Iskola címre. A pályázati időszak márciusban kezdődik és szeptember végén zárul le. A 2024/25-ös tanévre több, mint 1500 intézmény nyerte el a címet, melyet múlt héten, egy már hagyománnyá vált, ünnepélyes címátadó nagyrendezvény keretében vehettek át az óvodák, iskolák képviselői. A Boldogságóra Integrált Program külföldön is egyre népszerűbb, osztrák, horvát, német, román, ukrán, szerb és szlovák oktatási intézmények is sikerrel alkalmazzák a módszert.

Boldogságelőnnyel rendelkező gyerekek és fiatalok

Az érzelmi és szociális nevelés éppen annyira fontos, mint a diszciplináris tantárgyak oktatása. Ha valakit pozitív hangulatba tudunk hozni, bizonyítottan jobbak az esélyei arra, hogy akár személyes, magánjellegű, akár iskolai kihívásokkal sikeresebben birkózzon meg. A szakértők „boldogságelőnynek” is hívják ezt a jelenséget, ami nagyon találóan kifejezi, hogy számtalan pozitív hatása van annak, ha a gyerekek és a fiatalok boldogabbak. A pozitív lelkiállapot nyitottabbá teszi őket, jobban meglátják a megoldáshoz vezető utakat, a különböző tudáselemek között könnyebben teremtenek kapcsolatot. Kreatívabbak lesznek, jobban tudnak koncentrálni, jobban megragad a memóriájukban, amit megtanulnak. A boldogtalanság, a szorongás, szomorúság viszont bizonyítottan csökkenti a teljesítményt. 

Innovációs díjjal is elismerték a Boldogságóra Integrált Program sikerét

A Boldogságóra Integrált Program a közelmúltban OTP Fáy Oktatási Innovációs Díjban részesült.  A verseny célja megtalálni és népszerűsíteni azokat az oktatási módszereket, eszközöket és tananyagokat, amelyek fokozzák a tanulás és a tanítás hatékonyságát, valamint elősegítik a XXI. századi kompetenciák elsajátítását. A Jobb Veled a Világ Alapítvány „Boldogságóra Integrált Programja” általános iskola alsó tagozat kategóriában ezüst fokozatú elismerést kapott.

A boldogságórákon a gyerekek és fiatalok a boldogságra való képességüket fejlesztik, és hogy erre nekik valójában szükségük van-e, erről ők maguk számoltak be a címátadó rendezvényen: https://www.youtube.com/watch?v=_NqkLWYjuQE&t=1s

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!