Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Hivatalos bigfoot-csomag készült a Toyota legújabb terepjárójához

Felvette palettájára a Land Cruiser 250-est az Arctic Trucks. Az izlandi specialista által épített monstrum karizmatikus kisugárzásánál csak ellenállhatatlan terepalkalmassága erősebb.

Az Arctic Trucks nevét jóformán mindenki ismeri, aki csak egy kicsit is szereti és ismeri az offroad világát. Az azonban kevésbé közismert, hogy a cég eredetileg a Toyota leányvállalataként jött létre. A japán autógyártó izlandi importőre 1990-ben alapította tartozékok és kiegészítők forgalmazására, ám a filiálé gyorsan túlnőtt saját keretein. 1996-ben felvette a hangzatos Arctic Trucks nevet, 1999-ben elkezdte a nemzetközi terjeszkedést, 2005-ben pedig levált az anyavállalatról, hogy független piaci szereplőként szolgálja ki azokat, akik meg szeretnék sokszorozni terepjárójuk, pickupjuk terepalkalmasságát. Ma számos márkával működik együtt gyári szinten az Arctic Trucks, a Toyota azonban mindig is központi szerepet játszott a cég életében – nem is annyira az egykori tulajdonosi összefonódás, hanem az átépítésekhez kiváló, robusztus alapot biztosító Toyota 4×4-es modellek okán.

A vadonatúj Land Cruiser 250 bevezetése óta nyilvánvaló volt, hogy egy ekkora lehetőséget nem hagy ki az Arctic Trucks, az ikonikus terepjáró ötödik generációjához tervezett átépítő csomag azonban csak mostanra készült el – az ajánlatot elnézve megérte türelmesen várni rá.

A Toyota Land Cruiser 250 Arctic Trucks AT 37 névadó komponense a 37 colos terepabroncs. A hatalmas gumikat a BFGoodrich szállítja, azok a várható igénybevételhez igazodva kétféle kivitelben (All-Terrain vagy Mud-Terrain) választhatók. A kerekek sem mindennapiak: a kovácsolt, ezért kisebb tömegű könnyűfém felnik ’Heritage’ dizájnja a terepjárózás hőskorába repíti vissza a szemlélőt, miközben a kétszelepes kialakítás leegyszerűsíti a nyomás ellenőrzését és beállítását.

A nagy átmérőjű, széles abroncs eleve magasabbra emeli az autót, de persze a futóművet is átdolgozta az Arctic Trucks. A felfüggesztés hosszabb rugóutakat biztosít, a szabad hasmagasság 40 mm-rel nő a gyári értékhez képest. A két irányban állítható, külső olajtartályos lengéscsillapítókat és az azokhoz hangolt rugókat egy Dakar-győztes motorsport-specialista, a R53 Suspension szállítja az autóhoz. 

A nagyobb kerekek miatt szükségessé vált a karosszériaelemek átszabása. Az Arctic Trucks azonban nem érte be a tíz darabból álló optikai csomag megtervezésével: a vázszerkezetet és a hajtásláncot is átdolgozták, hogy a lehető legnagyobb hasmagasságot optimálisan mély tömegközépponttal társíthassák. A tengelytáv és a nyomtáv is megnőtt (utóbbihoz a hátsó tengelyt tolták hátrébb), ami aszfalton is magabiztosabbá, stabilabbá teszi az autót, igazi előnyeit azonban terepen élvezhetik az ügyfelek.

A kiegészítő burkolatok látványosak, de a megjelenésnél fontosabb a funkcionalitás. A széles kerékívtoldatokba például  beleillesztették az ideális keréknyomásra vonatkozó információkat, illetve kialakítottak egy illesztőfelületet a központi abroncsnyomás-szabályozó rendszer csatlakoztatására. A robusztus sárfogókat kifejezetten a Land Cruiser 250-eshez tervezték, így amellett, hogy hatékonyan óvnak a sár- és kőfelverődéstől, nem korlátozzák az autó terepalkalmasságát. 

Az oldalsó fellépő alumíniumból készült, csúszásgátló gumitüskékkel, az idom kialakítása gyors javítást, illetve cserét tesz lehetővé. Hátul az Arctic Trucks szabványos, 2 colos csatlakozó tokmányát találjuk, ami a vonóhorogtól kezdve a csörlőn át a fellépőig, a csomagtartó kosártól a grillsütőn át a kempingülésekig számtalan ötletes kiegészítő biztonságos és kényelmes rögzítését teszi lehetővé.

Az utastérben optikai és funkcionális fejlesztésekkel egyaránt találkozhatunk, az Arctic Trucks jellegzetes emblémája mellett egyedi váltógomb, műszerárnyékoló és műszerfalbetét, valamint speciális szőnyegcsomagok és küszöbbetétek díszítik a belső teret.

Az Arctic Trucks izlandi és nagy-britanniai lerakatai, valamint a Toyota Motor Company együttműködéséből megszületett autó a világ számos piacán közvetlenül a Toyota-kereskedésekben rendelhető meg, illetve az utólagos átépítés lehetősége is rendelkezésre áll. A Land Cruiser 250 AT 37 az év második negyedévétől rendelhető. 

Fotók: Newspressuk.com

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!