Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Hiába a szakemberek figyelmeztetése

…csak akkor használnak fényvédőt a magyarok, ha nyaralni mennek

Az utazások számának csökkenése a kereslet visszaesésével járt

Hiába hangoztatja egyre több szakember, és olvashatunk egyre gyakrabban arról, hogy nem csupán a vízparton töltött nyaralás idején, hanem egész évben, folyamatosan szükséges a fényvédelem, úgy tűnik, hogy ebből a szempontból még nem túl tudatosak hazánkban a fogyasztók. Jól mutatják ezt a 2020-as és a 2021-es adatok is, ugyanis ahogyan visszaesett az utazások és nyaralások lehetősége, úgy csökkent a kereslet a fényvédők iránt – mutat rá a jelenségre Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója. Hasonló a helyzet a rovarriasztó szerekkel kapcsolatban is, ám ezt leginkább az elmaradt szúnyoginvázió indokolja.

Jellemzően csak nyaraláskor figyelünk a fényvédelemre

A szakemberek igyekeznek felhívni a figyelmet, hogy a napégés megelőzése, a bőrnyugtató és regeneráló termékek használata kiemelten fontos – nem csupán a célirányos napozás esetén. Azonban úgy tűnik, hogy ez egyelőre nem mindenki számára prioritás. „A nyár kezdetével természetesen megnő a kereslet a naptejek és fényvédő termékek iránt, azonban ez 2020-ban jelentősen visszaesett, leginkább azért, mert sokan lemondtak a nyaralásról, és különösen arról, hogy vízparton töltsék a szabadságukat” – emelte ki Jánvári András.

A Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója szerint a keresési adatok azt mutatják, hogy a tavalyi évben jelentősen visszaesett az érdeklődés a fényvédő termékek iránt, és csak 2021-ben kezdett el lassan emelkedni ez az arány. Továbbá a konkrét eladások is erről árulkodnak. „2020-ban 40-50%-kal csökkent a naptejek és egyéb fényvédő termékek értékesítése, idén pedig csak részben sikerült felzárkózni a két évvel ezelőtti szinthez”.

A belső védelem is fontos napozás közben

Érdemes odafigyelni arra is, hogy a fényvédelem nem csupán kívülről fontos a szervezet számára, hanem belülről is. A béta-karotin csökkenti a bőr öregedésének tüneteit, amit a sok napon töltött idő előidézhet, emellett pedig a C vitamin nélkülözhetetlen a bőr kollagénjének képződésében, így ennek a rendszeres fogyasztása is ajánlott a nyári időszakban. Az E és a B vitamin javítja a bőr és haj erősségét és rugalmasságát. Ha nem sikerült elkerülni a leégést akkor az Aloe Vera jelenthet természetes segítséget a bőr megnyugtatásában és a sejtregenerációban.

A rovarriasztók esetében az ár fontosabb szempont, mint az összetevők

A fényvédő termékek mellett a rovarriasztókat is sokkal kevesebben keresték a tavalyi és idei évben, mint korábban. 2019-ben kiemelkedően nagy szúnyoginvázió volt hazánkban, amit jól mutatott a rovarírtó és rovarriasztó termékek iránti érdeklődés növekedése is. „Összehasonlítva a 2021-es eredményekkel, elmondható, hogy két évvel ezelőtt 70-80%-kal többet értékesítettünk ezekből a termékekből, melyek iránt már a tavalyi évben elkezdett csökkenni a kereslet. Ezt kisebb részben az utazások meghiúsulásával, nagyrészt pedig az invázió elmaradásával lehet indokolni” – hangsúlyozta Jánvári András.

A napvédő termékek és a rovarriasztók esetében is elmondható, hogy lassan növekszik az vásárlók azon rétege, akik nagy figyelmet fordítanak a termékek összetevőire és azokat a készítményeket preferálják, amelyekben több a természetes összetevő. Azonban ez még nem mondható el nagy általánosságban, hiszen a nagy vásárlóréteg árérzékeny, így az olcsóbb készítményeket keresi és kevésbé figyel az összetevőkre.